Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι του επιφυλάσσει το μέλλον. Ετσι και ο Τζένσον Μπάτον από την αβεβαιότητα και απογοήτευση στην αρχή της φετινής χρονιάς, έφτασε τώρα σχεδόν οκτώ μήνες μετά, να πανηγυρίζει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο. Είναι ο πρωταθλητής στη βαθμολογία των οδηγών για το 2009!
Ο 29χρονος Βρετανός δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει, λίγο πριν ξεκινήσει το φετινό πρωτάθλημα, αν θα έτρεχε με κάποια ομάδα καθώς η αποχώρηση της Honda, με την οποία είχε συμβόλαιο, στα τέλη του 2008, τον άφησαν μετέωρο τόσο εκείνον όσο και την υπόλοιπη ομάδα. Τελικά, σωτήρας του αποδείχθηκε ο Ρος Μπράουν που αγόρασε την ομάδα από την ιαπωνική εταιρεία.
Χωρίς να έχουν γίνει εκτενείς δοκιμές στο μονοθέσιο, το οποίο είχε ετοιμάσει η Honda λίγο πριν την αποχώρησή της, ο Μπάτον άδραξε την ευκαιρία που του έδωσε ο Μπράουν και υπογράφοντας μονοετές συμβόλαιο , βρέθηκε στο ένα από τα δύο μονοθέσια της βρετανικής, πλέον, ομάδας.
Το μονοθέσιο αποδείχθηκε άκρως ανταγωνιστικό και σε συνδυασμό με τον αξιόπιστο κινητήρα της Mercedes, έδωσε σημαντικό πλεονέκτημα στον 29χρονο πιλότο που εντυπωσίασε από το πρώτο κιόλας GP, τη στιγμή, μάλιστα που οι υπόλοιπες ομάδες του αθλήματος, αντιμετώπιζαν αρκετά προβλήματα αξιοπιστίας και όχι μόνο.
Η κυριαρχία του Μπάτον στην αρχή του πρωταθλήματος ήταν καθολική καθώς κατάφερε να κερδίσει τα έξι από τα επτά GP που είχαν πραγματοποιηθεί, ένα ρεκόρ, το οποίο έχουν επιτύχει μόνο δύο πιλότοι στην ιστορία της F1, ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο Τζιμι Κλαρκ.
Στη συνέχεια η απόδοση της βρετανικής ομάδας παρουσίασε κάμψη ενώ αντίθετα βελτιώνονταν οι υπόλοιπες. Εντούτοις, ο Μπάτον με τα καλά πλασαρίσματα που σημείωνε σε κάθε GP, κρατούσε την κορυφή στη βαθμολογία των οδηγών, την οποία δεν έχει χάσει από τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος στην Αυστραλία. Η δικαίωση για τον Βρετανό πιλότο ήρθε στο προτελευταίο GP της φετινής χρονιάς, στην Βραζιλία, όπου με την πέμπτη θέση που κατέλαβε, στέφθηκε και τυπικά, πλέον, παγκόσμιος πρωταθλητής για το 2009 με 89 βαθμούς. Η πορεία βέβαια προς την κορυφή δεν ήταν καθόλου εύκολη για τον Βρετανό καθώς η καριέρα του στην F1 δεν ήταν στρωμένη με ροδοπέταλα… Χρειάστηκε να αλλάξει, μέχρι στιγμής, πέντε ομάδες για να καταλήξει στη Brawn GP. Επιπλέον, έχει δεχθεί οξεία κριτική από σημαντικές προσωπικότητες της χώρας του που είχαν εμπλακεί στο παρελθόν με τη Φόρμουλα 1, όπως οι Ντέιμον Χιλ και Νάιτζελ Μάνσελ, οι οποίοι είχαν εκφράσει δημόσια τις αμφιβολίες τους για τις οδηγικές δυνατότητές του και κατά πόσον θα μπορούσε να διεκδικήσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.
Αυτά την περίοδο 2006-2008, όταν βρισκόταν στην ομάδα της BAR-Honda, αρχικά και Honda Racing F1, στη συνέχεια. Κι όμως ο Βρετανός, αν και επηρεάστηκε από την αμφισβήτηση προς το πρόσωπό του, δεν το έβαλε κάτω. Συνέχισε την προσπάθεια και έδωσε την απάντησή του φέτος, μετά από δέκα χρόνια στην F1.
Τα πρώτα χρόνια
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο Τζένσον Αλεξάντερ Λάιονς Μπάτον (όπως είναι το πλήρες ονοματεπώνυμό του) γεννήθηκε στις 19 Ιανουαρίου του 1980 στο Σόμερσετ της Μεγάλης Βρετανίας. Πατέρας του είναι οδηγός Rallycross Τζον Μπάτον και μητέρα του η Σιμόν Λάιονς. Ο πατέρας Μπάτον έδωσε στο γιο του το επώνυμο του φίλου του και πρώην συνάδελφο στου αγώνες Rallycross, Ερλινγκ Τζένσεν, μόνο που αντικατέστησε το τελευταίο φωνήεν «ε» με το όμικρον. Ετσι προέκυψε το όνομα Τζένσον.
Ο μικρός Τζένσον αποφοίτησε από το Selwood Middle School και στη συνέχεια από το κολέγιο του Frome.
Την πρώτη του επαφή με τους αγώνες αυτοκινήτου την είχε στην ηλικία των οκτώ ετών, στα καρτ, όταν ο πατέρας του αγόρασε το πρώτο του. Μετά από τρία χρόνια, κατάφερε να κερδίσει και τους 34 αγώνες του πρωταθλήματος μαζί με τον τίτλο. Η συνέχεια ήταν ακόμη πιο ελπιδοφόρα σε τίτλους και το 1997 έγινε ο πιο νέος σε ηλικία οδηγός που κατέλαβε το Eυρωπαϊκό πρωτάθλημα Super A ενώ την ίδια χρονιά κέρδισε και το «Κύπελλο εις μνήμην του Αϋρτον Σένα».
Στην ηλικία των 18 ετών συμμετείχε στη Βρετανική Formula Ford με την ομάδα Haywood Racing, όπου σημείωσε εννέα νίκες και κατέκτησε το πρωτάθλημα. Είχε επίσης ξεχωρίσει στο Formula Ford Festival και κέρδισε και το Μπράντς Χατς, όντας ταχύτερος από μελλοντικούς πιλότους. Στα τέλη του 1998 είχε κατακτήσει το βραβείο του καλύτερου νέου πιλότου από τη McLaren, διάκριση που του έδινε τη δυνατότητα να δοκιμάσει τις δυνατότητες του σε ένα μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας στο τέλος του 1999.
Παράλληλα, το 1999, ο νεαρός, τότε, Μπάτον μεταπήδησε στη Φόρμουλα 3 με την ομάδα της Promatecme. Εχοντας κερδίσει τρεις αγώνες, στο τέλος της χρονιάς αναδείχθηκε ο καλύτερος «ρούκι», κατακτώντας την πέμπτη θέση.
Στα τέλη του 1999 κι ενώ ετοιμαζόταν να δοκιμαστεί σε ένα από τα μονοθέσια της McLaren, προέκυψαν δύο ακόμη μνηστήρες για το νεαρό Βρετανό, η Prost και η Williams. Η τελευταία αναζητούσε μία άμεση λύση που θα αντικαθιστούσε τον Αλεξ Ζανάρντι. Ο σερ Φρανκ Γουΐλιαμς αποφάσισε τελικά να εμπιστευθεί τη μία εκ των δύο θέσεων της ομάδας του το 2000 στο νεοφώτιστο (για την F1) Τζένσον Μπάτον. Κάπως έτσι ξεκινάει το ταξίδι του φετινού παγκόσμιου πρωταθλητή στη Φόρμουλα 1. Μέχρι όμως τον τίτλο μεσολαβούν σημαντικά γεγονότα που «άνδρωσαν» τον επίμονο Βρετανό.
Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Απο τα ΚΑΡΤ στην κορυφη της Formula1!
About Sportgreece
Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια