FORMULA 1

Column Left

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Μπραντλ: «Πρέπει να αλλάξει η Formula1»

Στα προβλήματα που έχει η Formula1 και στον αγώνα του Καναδά αναφέρθηκε ο Μάρτιν Μπραντλ στο blog του στην ιστοσελίδα του Sky Sports. Ο Βρετανός έκανε σύγκριση του σήμερα με την εποχή που έτρεχε ο ίδιος στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τόνισε ότι τότε δεν υπήρχε τηλεμετρία στα μονοθέσια. Επίσης, επεσήμανε την αναγκαιότητα να αλλάξει η F1, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι αυτό είναι περίπλοκο λόγω τον ομάδων που υπερασπίζονται τα συμφέροντά τους. Μάλιστα, ανέφερε πως θα πρέπει να συμβεί κάτι ηχηρό, όπως η αποχώρηση της Red Bull ή η πτώχευση κάποων ομάδων για να αλλάξουν τα πράγματα στο άθλημα. «Κάνοντας συζητήσεις με φίλους στα πάντοκ μετά το Γκραν Πρι του Καναδά βρήκαμε τον αγώνα βαρετό, όπως και οι φίλαθλοι. Οι καλύτερες στιγμές του αγώνα ήταν οι μάχες ρόδα με ρόδα που έδωσαν οι Φελίπε Μάσα και Σεμπάστιαν Φέτελ ξεκινώντας από πολύ χαμηλά στο γκριντ λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας στις κατατακτήριες δοκιμές.
 Κατά τ' άλλα, όταν οι πιλότοι δεν διαχειρίζονταν τα φρένα τους, έκαναν εξοικονόμηση σε καύσιμα και ελαστικά. Εξήγησα στους φίλους μου πως στις δεκαετίες του 1980 και του 1990, όταν είχα την τύχη να αγωνίζομαι, κάναμε ό,τι έκαναν οι οδηγοί την Κυριακή στον Καναδά, και μάλιστα σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Επιπλέον έπρεπε να διαχειριστούμε τον συμπλέκτη, το κιβώτιο ταχυτήτων, το ημιαξόνιο, τις αναρτήσεις και πολλά ακόμα. Οπότε τι έχει αλλάξει στην αντίληψη των φιλάθλων, με πολλούς εξ' αυτών να θεωρούν εκείνη την περίοδο την καλύτερη στην ιστορία της F1; Εκείνο τον καιρό δεν είχαμε πολλή, ή ακόμα και καθόλου, τηλεμετρία στα μονοθέσια. Δεν υπήρχαν δεδομένα τα οποία εξέταζαν οι ομάδες στο πιτγουόλ, το γκαράζ και το εργοστάσιο. Οι οδηγοί έκαναν όλη τη διαχείριση και ήλπιζαν για το καλύτερο δυνατό. Η αξιοπιστία ήταν κακή ακόμα και καθώς μπαίναμε στη δεκαετία του 2000, αλλά όλη αυτή η διαχείριση δεν μεταδιδόταν στους θεατές μέσω των team radios. Αυτή η διάσταση έχει αλλάξει την αντίληψη των θεατών για το τι συμβαίνει και είναι αρκετά σημαντική. Συχνά σκέφτομαι αυτό ακριβώς το πράγμα, αλλά ποτέ άλλοτε δεν με επηρέασε περισσότερο από το Γκραν Πρι του Καναδά. Δυστυχώς δε βοηθηθήκαμε από κάποια βροχόπτωση ή έστω από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας. Κάποιος θα μπορούσε να πει πως οι οδηγοί δεν πίεσαν για να μην έχουν ατύχημα, αλλά είναι κάτι πολύ αυστηρό. Οι τελικές ταχύτητες των μονοθεσίων και η ενέργεια από το φρενάρισμα είναι τεράστιες. Μίλησα με φιλάθλους μετά τον αγώνα και ήταν πραγματικά ενθουσιασμένοι που βρέθηκαν σε έναν αγώνα, αλλά εμείς είμαστε απογοητευμένοι καθώς μέσω της τηλεόρασης ακούγαμε τα team radios των ομάδων. Την πιο πρόσφατη εποχή τα μονοθέσια της F1 πάντα έχουν όσο το δυνατόν λιγότερα καύσιμα γίνεται. Έπειτα οι μηχανικοί πίεσαν τα όρια ακόμα περισσότερο βάζοντας λιγότερα καύσιμα από τα απαιτούμενα στηριζόμενοι στην εμφάνιση κάποιου αυτοκινήτου ασφαλείας και διάφορες τεχνικές οδήγησης, ώστε να φτάσουν στον τερματισμό. Αρκετοί λένε ''ας δώσουμε άλλα 10 κιλά καυσίμου στους οδηγούς για να λυθεί το ζήτημα''. Αλλά και πάλι είναι γεγονός πως οι ομάδες σε αρκετούς αγώνες ξεκινούν με λιγότερα από 100 κιλά καυσίμου, αφού 10 επιπλέον θα τους κοστίσουν περίπου 20 δευτερόλεπτα στον αγώνα. Αλλά με όλη τη διαχείριση των ελαστικών, και συχνά των φρένων, φαίνεται πως όλες οι ομάδες περπατούν στο ίδιο μονοπάτι, αφού δε θέλουν να κάνουν την παραμικρή θυσία σε τελική ταχύτητα ή βάρος τοποθετώντας μεγαλύτερους αγωγούς ψύξης ή δίσκους στα φρένα. Ούτε αυτό έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. Αλλά όλοι απαιτούμε περισσότερη δράση πλέον, υπάρχουν τόσες επιλογές στην τηλεόραση ή το διαδίκτυο για να διασκεδάσουμε. Τα πάντα έχουν αλλάξει και το ίδιο πρέπει να κάνει η F1. Το πρόβλημα είναι πως η διαδικασία για να γίνουν αλλαγές είναι περίπλοκη και σε αυτήν εμπλέκονται οι ομάδες που υπερασπίζονται τα συμφέροντά τους. Πρέπει να γίνει κάτι ηχηρό για να αλλάξουν τα πράγματα, όπως το να φύγει η Red Bull ή να πτωχεύσουν ομάδες. Δεν πρέπει να είναι έτσι γι' αυτούς που έχουν την εξουσία στα χέρια τους», έγραψε ο άλλοτε πιλότος των Williams, Benetton, McLaren, Jordan και άλλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια