Αν έχεις τύχη διάβαινε και ριζικό περπάτει… λέει ο ελληνικός λαός πολύ σοφά! Ήταν μάλιστα η 15η ημέρα του μηνός Μαΐου του 2016, λίγο μετά τις τρεις το μεσημέρι στην ελληνική γη, και όλα έδειχναν λες και το σύμπαν συνωμοτούσε λίγο πιο μακριά στη γηραιά ήπειρο υπέρ ενός νεαρού Ολλανδού γεννημένου στο Hasselt του Βελγίου την 30η ημέρα του Σεπτεμβρίου πίσω στο 1997.
Στα περίχωρα της Βαρκελώνης, της πρωτεύουσας της Καταλονίας, στην πίστα της Catalunya όπου έλαβε μέρος ο 5ος γύρος του πρωταθλήματος Formula 1 για το 2016, ένα δράμα οδήγησε στην ανάδειξη του ήρωα Max Verstappen και η ιστορία του motorsport κατέγραψε νέα στατιστικά. Ο τίτλος του νεότερου ηλικιακά πιλότου με νίκη σε Grand Prix έμελε να φύγει από τα χέρια του τετράκις πρωταθλητή Sebastian Vettel (όντας 21ος και κάτι όταν τον κατέγραψε) και να πάει στον απίστευτο νεαρό Ολλανδό που δεν έχει συμπληρώσει ακόμα δεκαεννέα καλοκαίρια στη λαμπρή ζωή του (18 ετών και 227 ημερών για την ακρίβεια). Ένα στατιστικό που μοιάζει ότι θα «σπάσει» πολύ δύσκολα στο μέλλον.
Ο 18χρονος Max Verstappen πέτυχε λοιπόν την παρθενική του νίκη στο Ισπανικό Grand Prix και σε αυτό βοήθησε αναμφισβήτητα και η εγκατάλειψη των δύο Mercedes του Lewis Hamilton και Nico Rosberg από τον πρώτο κιόλας γύρο. Το «δράμα» μάλιστα είχε ξεκινήσει δέκα μέρες πιο πίσω, όταν στις 5/5/2016 η Red Bull ανακοίνωσε την αλλαγή του Verstappen με τον Daniil Kvyat, με τον νεαρό Ολλανδό να ακολουθεί την πορεία από την Toro Rosso στην Red Bull και τον Ρώσο την ακριβώς αντίθετη. Στην παρθενική του λοιπόν εμφάνιση με την Red Bull, ο Verstappen οδήγησε εξαιρετικά, με θάρρος και θράσος, αλλά και υπομονή και επιμονή που θα χαρακτήριζαν πολύ πιο ώριμους πιλότους, ενώ κατάφερε να αντέξει στην μεγάλη πίεση που δέχτηκε από τον Kimi Raikkonen (σ.σ. «πατέρα» του νομίζω τον χαρακτήρισε σε μία συνέντευξη του μετά τον αγώνα…) με τη Ferrari στους τελευταίους γύρους, για να χαρίσει στην αυστριακή ομάδα το υψηλότερο σκαλί του podium, κάτι που είχε να συμβεί από το 2014.
Ο Verstappen ακολούθησε στρατηγική δύο pit-stop με τις Red Bull και Ferrari να μοιράζουν τους οδηγούς τους σε αυτόν τον τομέα σε δύο ή τρία pit-stop. Οι δύο πιλότοι ήταν σε στρατηγική δύο pit-stop, Verstappen και Raikkonen, και οι άλλοι δύο, Vettel και Ricciardo, σε στρατηγική τριών. Εκ του αποτελέσματος φάνηκε ότι η σωστή ήταν αυτή με τα δύο pit-stop καθώς ο Raikkonen παρά την κακή εκκίνηση που έκανε είδε τελικά δεύτερος την καρό σημαία ακριβώς πίσω από τον Max στον τερματισμό. Και η αλήθεια είναι ότι στο μέσον του αγώνα αυτοί οι δύο πιλότοι δεν έμοιαζε να έχουν δυνατότητα να διεκδικήσουν τη νίκη.
Ο Sebastian Vettel με τη δεύτερη Ferrari συμπλήρωσε το podium στον αγώνα της Ισπανίας, αφήνοντας τον Daniel Ricciardo στην 4η θέση. Ο Αυστραλός ήταν πρωτοπόρος στο πρώτο μισό του αγώνα αλλά όπως αποδείχτηκε διάλεξε τη λάθος στρατηγική και τερμάτισε 4ος παρότι είχε κλαταρισμένο λάστιχο στον τελευταίο γύρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια