Πόσες κινήσεις κάνει ένας πιλότος της Formula 1 κατά τη διάρκεια ενός γύρου στο Πριγκιπάτο; Οι πιλότοι θα έχουν δύσκολο έργο καθώς εκτός του ότι θα πρέπει να οδηγήσουν οριακά και χωρίς λάθη, θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους και στο τιμόνι.
Στους στενούς δημόσιους δρόμους του Monaco, όπου τα μονοθέσια "φλερτάρουν" με τις μπαριέρες, θα πρέπει όλες οι αισθήσεις να δουλεύουν... υπερωρίες αφού ο κίνδυνος καραδοκεί σε κάθε στροφή, σε κάθε χιλιοστό του δρόμου.
Στο Πριγκιπάτο, όπου διεξάγεται το 4ήμερο 26 - 29 Μαϊου ο 6ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, οι πιλότοι θα έχουν δύσκολο έργο καθώς εκτός του ότι θα πρέπει να οδηγήσουν οριακά και χωρίς λάθη, θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους και στο τιμόνι αλλάζοντας διάφορες ρυθμίσεις στο μονοθέσιο.
Στη μήκους 3,340 km διαδρομή γίνονται κατά μέσο σε σε έναν γύρο 55 αλλαγές ταχυτήτων -σχεδόν κάθε 50 μέτρα οι πιλότοι αλλάζουν σχέση, σύμφωνα με την Pirelli- πράγμα που σημαίνει ότι στους 78 γύρους που έχει ο αγώνας οι αλλαγές φτάνουν τις 4.300!
Οι κινήσεις που κάνει με τα χέρια του κατά μέσο όρο ένας πιλότος σε έναν γύρο στο Πριγκιπάτο φτάνουν σύμφωνα με υπολογισμούς τις 200! Ο αριθμός αυτός όσο κι αν δείχνει υπερβολικός δεν είναι. Τουναντίον είναι πέρα για πέρα αληθινός.
Kαι εξηγούμαστε: Οι αλλαγές στην κατεύθυνση του τιμονιού υπολογίζονται σε 130, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων που γίνονται μέσω των paddles κυμαίνονται στις 55.
Σημειώστε, επίσης, ότι κατά τη διάρκεια ενός γύρου οι οδηγοί κάνουν τουλάχιστον 20 ρυθμίσεις στο τιμόνι (το οποίο διαθέτει περί τους 32 διακόπτες και κουμπιά) στις οποίες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η ενεργοποίηση του ERS και του DRS...
"Από πολλές απόψεις το Monaco έχει όλα όσα γυρεύει κανείς στη Formula 1. Έχει πολύ γκλάμουρ και λαμπερή ατμόσφαιρα, ενώ είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του προγράμματος. Κάθε στροφή αποτελεί μια τεράστια πρόκληση και αυτό είναι που το κάνει τόσο συναρπαστικό για έναν πιλότο", σχολιάζει ο Jenson Button που έχει σημειώσει την μία και μοναδική νίκη του στο Πριγκιπάτο το 2009, τη χρονιά δηλαδή που στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής με την ομάδα της Brawn GP (μετέπειτα Mercedes).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια