FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 21 Ιουνίου 2009

GP Μ.Βρετανιας: Το τροπαιο εγραφε Vettel!

Του ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Καλύτερα δεν θα μπορούσε να τα καταφέρει ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός πιλότος της Red Bull έδωσε νέο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα με τη σπουδαία νίκη του στο Σίλβερστοουν, ολοκληρώνοντας με ιδανικό τρόπο ένα εξαιρετικό τριήμερο γι’ αυτόν. Ένα τριήμερο που περιελάμβανε δύο καλύτερες επιδόσεις στα Ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, pole position το Σάββατο, αλλά και νίκη σε συνδυασμό με ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Μόνο τα ελεύθερα δοκιμαστικά του Σαββάτου του... ξέφυγαν, όμως δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα!
Η τρίτη νίκη στην καριέρα του Φέτελ, λοιπόν, είναι γεγονός, και μάλιστα αυτή ήταν η πρώτη φορά που ο Γερμανός κέρδισε σε στεγνό οδόστρωμα. Πήρε, έτσι, τους δέκα βαθμούς και πλέον μείωσε στους 25 βαθμούς τη διαφορά του από τον Τζένσον Μπάτον, ο οποίος δεν έκανε καλό αγώνα, όμως κατάφερε τελικά να ανέβει μέχρι την έκτη θέση και να πάρει τρεις βαθμούς. Το εξαιρετικό διήμερο της Red Bull ολοκλήρωσε ο Μαρκ Ουέμπερ, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Ρούμπενς Μπαρικέλο. Τέταρτη θέση για τον Φελίπε Μάσα ο οποίος έκανε εξαιρετικό αγώνα με την Ferrari, πέμπτη για τον Νίκο Ρόσμπεργκ με την Williams, ενώ τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν ο Τζένσον Μπάτον με Brawn GP, ο Γιάρνο Τρούλι με Toyota και ο Κίμι Ραϊκόνεν με τη δεύτερη Ferrari.
Καλό ξεκίνημα για τη «σκουντερία»
Η εκκίνηση του αγώνα δεν επεφύλασσε εκπλήξεις για τους τρεις πρώτους, μιας και με τη συμπλήρωση του πρώτο γύρου οι θέσεις τους ήταν ακριβώς οι ίδιες με τις οποίες ξεκίνησαν. Δηλαδή με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να φεύγει πρώτος και να μένει εκεί, τον Ρούμπενς Μπαρικέλο να υπερασπίζεται τη δεύτερη θέση του και τον Μαρκ Ουέμπερ να είναι τρίτος, την ώρα που μεγάλος «χαμένος» της διαδικασίας ήταν ο Γιάρνο Τρούλι. Ο Ιταλός έχασε τρεις θέσεις, ενώ δύο θέσεις έχασε και ο Τζένσον Μπάτον, ο οποίος δεν έκανε καλή εκκίνηση. Αντίθετα, εξαιρετικό ξεκίνημα είχαν και οι δύο Ferrari, με τον Κίμι Ραϊκόνεν να πετάγεται από την ένατη στην πέμπτη θέση και τον Φελίπε Μάσα από την 11η να ανεβαίνει στην 7η θέση, έχοντας μάλιστα και μεγαλύτερο φορτίο καυσίμων, αλλά και KERS στο μονοθέσιό του, το οποίο προφανώς τον βοήθησε ώστε να βελτιώσει τη θέση του σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η τριάδα των Φέτελ, Μπαρικέλο, Ουέμπερ κράτησε την πρωτοπορία μέχρι τον πρώτο ανεφοδιασμό των μονοθεσίων, καθώς εκεί η στρατηγική της Red Bull βοήθησε τον Αυστραλό να απαλλαγεί από τον Βραζιλιάνο. Κάπου εκεί η... σεμνή τελετή τελείωσε, καθώς οι δύο Red Bull «κάλπαζαν» πλέον στις πρώτες θέσεις, με τον Φέτελ να βρίσκεται σε δικό του αγώνα και τον Webber οδηγώντας συνετά να αποφεύγει τις «κακοτοπιές» και να διατηρεί εύκολα την δεύτερη θέση, έχοντας διαφορά της τάξης των δέκα δευτερολέπτων από τον Μπαρικέλο. Ο Βραζιλιάνος, μάλιστα, δέχθηκε και την «επίθεση» του Νίκο Ρόσμπεργκ, ο οποίος πολύ σύντομα «κόλλησε» πίσω από τον Βραζιλιάνο διεκδικώντας μια θέση στο βάθρο.
Πολύ δυνατές μάχες έδωσαν στις πίσω θέσεις ο Κούμπιτσα με τον Χάμιλτον και ο Χάιντφελντ με τον Αλόνσο, με τους δύο πιλότους της BMW να διατηρούν τις θέσεις τους μέχρι τον πρώτο ανεφοδιασμό. Και μετά η μάχη εστιάστηκε ανάμεσα στον Χάμιλτον και τον Αλόνσο, μόνο που ήταν για την... 16η θέση! Κρίμα που δύο πιλότοι αυτού του βεληνεκούς περιορίστηκαν στο να προσπαθούν να καταλάβουν μια τόσο χαμηλή θέση και δεν μπορούσαν να πλησιάσουν την πρώτη οκτάδα. Συνολικά μέτριο αγώνα έκανε έπειτα από πολύ καιρό και η Brawn GP, με τον μεν Μπαρικέλο να μην μπορεί να διατηρήσει τη θέση από την οποία εκκίνησε, τον δε Μπάτον να πασχίζει για να μείνει στους βαθμούς.
Κατάφεραν να... εγκαταλείψουν!
Πρόωρο τέλος λίγο είχε ο αγώνας για τους Σεμπαστιάν Μπουρντέ και Χέικι ΚΟβαλάινεν όταν 25 γύρους πριν το τέλος ο Φινλανδός άλλαξε δύο φορές τη γραμμή του, με συνέπεια ο Γάλλος που ακολουθούμε να ακουμπήσει τη McLaren του Κοβαλάινεν. Έτσι αμφότεροι επέστρεψαν στα pits, όπου ο μεν Κοβαλάινεν άλλαξε πίσω ελαστικά, ο δε Μπουρντέ εμπρόσθια αεροτομή, επιστρέφοντας αμφότεροι στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης. Έναν γύρο αργότερα ο Φινλανδός επέστρεψε στα πιτς κι εγκατέλειψε, καθώς η ζημιά στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του ήταν αρκετά σοβαρή και δεν του επέτρεπε να συνεχίσει τον αγώνα. Το βρετανικό γκραν πρι ολοκληρώθηκε τελικά και για τον Μπουρντέ 20 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, όταν επέστρεψε στα πιτς και βγήκε από το μονοθέσιό του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια