FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Ετοιμο το GP στη μαρκινη Μελβουρνη...

Οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης άφησαν αρκετά ερωτήματα αναπάντητα, όσον αφορά ποια ακριβώς θα είναι η ιεραρχία των μονοθεσίων στο ξεκίνημα της χρονιάς.
Με βάση τις αρχικές εκτιμήσεις, η πρωταθλήτρια των δύο τελευταίων χρόνων Red Bull έχει και πάλι τον πρώτο λόγο για τη νίκη, με την McLaren να αποτελεί την πιο ισχυρή αντίπαλό της.
Και οι δύο αυτές ομάδες έχουν ρίξει μεγάλο βάρος στην ανάπτυξη λύσεων για την εξάτμιση, με στόχο να συνεχίσουν να εκμεταλλεύονται τη ροή καυσαερίων για βελτιωμένο κράτημα - παρακάμπτοντας, δηλαδή, τους κανονισμούς που εισήχθησαν φέτος για την εξάλειψη των φυσητών διαχυτών.
Η Ferrari αντιμετώπισε δυσκολίες κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της, με αποτέλεσμα το μονοθέσιό της να μην μοιάζει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην παρούσα φάση.
Η ιταλική ομάδα ενδεχομένως να βρεθεί κάτω από μεγάλη πίεση στο Αλμπερτ Παρκ από τους οδηγούς της Mercedes και της Lotus, δύο ομάδες που έδειξαν τον χειμώνα ότι είναι ικανές για εκπλήξεις.
Το δεύτερο γκρουπ στην κλίμακα δυναμικότητας συνθέτουν επίσης πέντε ομάδες, χωρίς και εδώ να υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ τους. Η Force India, η Sauber και η Toro Rosso θα δώσουν τρομερή μάχη όλη τη σεζόν για την έκτη θέση, ενώ η Williams φαίνεται έτοιμη να ξαναμπεί στο παιχνίδι.
Σημαντική βελτίωση έχει δείξει και η Caterham, η οποία ελπίζει βάσιμα ότι θα ξεφύγει από τον όμιλο των ουραγών ομάδων, στον οποίο παραμένουν η HRT και η Marussia.
Λάστιχα Η Pirelli προχώρησε σε αλλαγές στα λάστιχά της για τη δεύτερη σεζόν της ως ο επίσημος προμηθευτής της F1, μειώνοντας τη διαφορά σε απόδοση μεταξύ των τύπων και επεκτείνοντας το παράθυρο μέγιστης απόδοσης κάθε ελαστικού. Για την Αυστραλία η ιταλική εταιρία έχει επιλέξει τη μεσαία και τη μαλακή γόμα ελαστικών, οι οποίες διακρίνονται από το λευκό και το κίτρινο χρώμα αντίστοιχα. Η εκτίμηση είναι ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα ακολουθήσουν στρατηγική δύο pit-stop στη φετινή κούρσα, όπως άλλωστε είχαν κάνει τα 11 από τα 14 μονοθέσια που τερμάτισαν στον περσινό αγώνα στο Αλμπερτ Παρκ.
DRS
Η FIA όρισε δύο ζώνες DRS για την πρώτη κούρσα της χρονιάς. Η πρώτη θα είναι στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και η δεύτερη στην ευθεία που ακολουθεί μεταξύ των στροφών 2 και 3. Αμφότερες θα έχουν κοινό σημείο ανίχνευσης, τοποθετημένο λίγο πριν από τη στροφή 14.
Καιρός
Βροχερό αναμένεται να είναι το σκηνικό στη Μελβούρνη στο τέλος αυτής της εβδομάδας, επηρεάζοντας πιθανότατα και τις τρεις ημέρες του GP. Για την ευρύτερη περιοχή της πίστας προβλέπεται βροχή, ίσως και καταιγίδες, από την Παρασκευή μέχρι και την ώρα του αγώνα, με τη θερμοκρασία στον αέρα να φτάνει στους 24 βαθμούς Κελσίου.
Λίγα λόγια για την πίστα
Το σιρκουί της Μελβούρνης είναι μια προσωρινή εγκατάσταση, η οποία περιλαμβάνει κομμάτια δρόμου καθημερινής χρήσης γύρω από την τεχνητή λίμνη του πάρκου Αλμπερτ. Αυτό συνεπάγεται της ύπαρξης αρκετής σκόνης στο οδόστρωμα στην αρχή του αγωνιστικού τριημέρου, αλλά η πρόσφυση βελτιώνεται όσο πλησιάζουμε προς την ώρα του αγώνα.
Η πίστα του Αλμπερτ Παρκ διαθέτει αρκετά σικέιν και είναι ιδιαίτερα απαιτητική για τα φρένα, καθώς υπάρχουν έξι σημεία στα οποία οι οδηγοί πρέπει να κόψουν ταχύτητα ενώ κινούνται με ταχύτητα πάνω από 300 χλμ/ω.
Το ιδανικό set-up απαιτεί έναν συμβιβασμό μεταξύ μαλακών και σκληρών ρυθμίσεων στην ανάρτηση, μεσαίες προς υψηλές ρυθμίσεις κάθετης δύναμης και έμφαση περισσότερο στη ροπή του κινητήρα παρά στην τελική ταχύτητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια