FORMULA 1

Column Left

Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

TO ΠΑΙΔΙ ΘΑΥΜΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ RICARDO...

Νέα νίκη του Αυστραλού της RBR, καθώς η σύγκρουση Ρόσμπεργκ-Χάμιλτον στο δεύτερο γύρο άφησε τον Γερμανό δεύτερο και τον Άγγλο εκτός αγώνα, και αύξησε τη διαφορά τους στους 29 βαθμούς!
χόλιαΟ Ντάνιελ Ρικιάρντο παρέμεινε ο μοναδικός οδηγός που δρέπει τους καρπούς που χάνει η Mercedes GP στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 καθώς στο Βέλγιο κέρδισε την Τρίτη φετινή του νίκη, στον 12ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος - εμπρός από τον Νίκο Ρόσμπεργκ, την ώρα που ο Λιούς Χάμιλτον εγκατέλειψε μετά από επαφή με τον Ρόσμπεργκ στο 2ο γύρο!
Ο Χάμιλτον είχε πάρει την πρωτοπορία από τον κάτοχο της πολ ποζίσιον Ρόσμπεργκ στην εκκίνηση, και στην προσπάθεια του Γερμανού να τον περάσει οι δύο Mercedes ακούμπησαν και σκίστηκε το πίσω αριστερό ελαστικό του Χάμιλτον. Ο Άγγλος, μετά από έναν μοναχικό αγώνα μακριά από την πρώτη δεκάδα, εγκατέλειψε λίγους γύρους  πριν το τέλος.
Το βάθρο έκλεισε ο Βάλτερι Μπότας, που θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει τη νίκη αν η βροχή δεν χαλούσε τις δοκιμές κατάταξης της Williams, ενώ ακολούθησε ο Κίμι Ράικονεν, που θύμισε γιατί αποκαλείται «βασιλιάς του Σπα» και κατέκτησε το καλύτερό του φετινό αποτέλεσμα.
Η επόμενη τετράδα έκλεισε συγκλονιστικά στους τελευταίους γύρους, από τους Σεμπάστιαν Φέτελ, Κέβιν Μάγκνουσε, Τζένσον Μπάτον και Φερνάντο Αλόνσο, αλλά οι αγωνοδίκες μετά το τέλος του αγώνα εξετάζουν δύο περιπτώσεις: μια αντικανονική άμυνα του Μάγκνουσεν και μια επαφή των Φέτελ-Αλόνσο, που έσπασε την εμπρός πτέρυγα της Ferrari του Ισπανού.
Μόλις έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα, ο Χάμιλτον ξεκίνησε πολύ καλύτερα από τον Ρόσμπεργκ και πήρε την πρωτοπορία του αγώνα, ενώ ο Φέτελ απείλησε προσωρινά τη δεύτερη θέση από τον Γερμανό της Mercedes. Ο Ρόσμπεργκ την κράτησε, όμως, και στο δεύτερο γύρο είχε φτάσει πολύ κοντά στον Χάμιλτον.
Στην έξοδο της στροφής Les Combes, ο Ρόσμπεργκ υποχωρούσε από μια αποτυχημένη προσπάθεια να περάσει τον ομόλογό του και τότε με την δεξία γωνία της εμπρός πτέρυγάς του έσκισε το πίσω αριστερό ελαστικό της W05 του Χάμιλτον.
Ο Άγγλος έκανε έναν ολόκληρο γύρο με κλαταρισμένο ελαστικό καθώς προσπαθούσε να φτάσει στα πιτς. Έπεσε τελευταίος και ποτέ δεν ανέκαμψε, παρότι είχε σχετικά καλό ρυθμό, την ώρα που ο Ρόσμπεργκ συνέχισε και στο πρώτο του πιτ-στοπ άλλαξε όλο το ρύγχος.
Μέχρι τότε είχε χάσει πολύ χρόνο, όμως, και δεν μπορούσε να απομακρυνθεί στην κορυφή από τη Red Bull του Ρικιάρντο, που είχε μέχρι τον πέμπτο γύρο καταφέρει εντυπωσιακά να ανελιχθεί στη δεύτερη θέση. Συνεπώς, ο Νίκο και η Mercedes αποφάσισαν να ακολουθήσουν διαφορετική στρατηγική από τους άλλους πρωτοπόρους: όλοι ξεκίνησαν με μαλακή γόμα και έβαλαν ξανά μαλακή στο πρώτο πιτ-στοπ, ενώ αντίθετα ο Ρόσμπεργκ έβαλε τη μέση.
Στο δεύτερο πιτ-στοπ όλοι έβαλαν τη μέση (και ο Ρόσμπεργκ ξανά), ενώ ο Ρόσμπεργκ και ο Φέτελ προγραμμάτισαν -στη διάρκεια του αγώνα- και ένα τρίτο πιτ-στοπ προς το τέλος για ένα γρήγορο σπριντ με τη μαλακή γόμα μέχρι την καρό σημαία. Αυτό τους έκανε αρκετά ταχείς στο τέλος.
Καθώς ο Ρικιάρντο με στρατηγική δύο πιτ-στοπς έμεινε με αρκετά φθαρμένα ελαστικά στους 10 τελευταίους γύρους, ο Ρόσμπεργκ μετά το τρίτο του πιτ-στοπ μείωνε τη διαφορά του από τον Αυστραλό με ρυθμό 2,5-3,0 δευτερολέπτων ανά γύρο. Τη μείωσε από τα 21 στα 3 δευτερόλεπτα, αλλά οριακά, ο Ρικιάρντο κατέφερε να κάνει δέκα αλάνθαστους γύρους και να φτάσει στη νίκη. Αν ο αγώνας είχε έναν γύρο παραπάνω, ίσως να μην το κατάφερνε.
Στη μάχη της νίκης περί τα μέσα του αγώνα ήταν και ο Κίμι Ράικονεν, και ο Βάλτερι Μπότας. Η μάχη των δύο Φινλανδών έληξε υπέρ του νεαρού της Williams, που πλήρωσε την κακή απόκριση της FW36 στις βροχερές συνθήκες (των δοκιμών κατάταξης), ενώ ο Κίμι έμεινε στο τέλος με αρκετά φθαρμένα ελαστικά έχοντας μπει νωρίτερα από σχεδόν όλους σε καθένα από τα δύο του πιτ-στοπς.
Παρότι έχασε το πρώτο του φετινό βάθρο, ο Ράικονεν έκανε τον καλύτερο φετινό του αγώνα, και για δεύτερο διαδοχικό έδειξε ότι βρίσκει λύσεις στα μεγάλα προβλήματα που έχει για τη ρύθμιση της Ferrari F14 T στα μέτρα του.
Το δεύτερο μισό της οκτάδας κρίθηκε από μια συγκλονιστική μονομαχία στο τρενάκι του Φέτελ και του Αλόνσο με τις δύο McLaren του Μάγκνουσεν και του Μπάτον. Νικητής, με τα φρέσκα του ελαστικά, βγήκε ο Φέτελ, αν και ο Αλόνσο έχει παράπονα τόσο για τον τρόπο που λίγο νωρίτερα τον έκλεισε ο Μάγκνουσεν, όσο και για τη σύγκρουση με τη Red Bull του πρωταθλητή, που άφησε τη Ferrari με διαλυμένη εμπρός πτέρυγα.
Ο Ισπανός ίσως να ήταν πιο ψηλά στην κατάταξη και ίσως να μαχόταν για μια θέση στο βάθρο, αν εν είχε δεχθεί ποινή στάσης 5 δευτερολέπτων στα πιτς. Αιτία ήταν η καθυστερημένη αποχώρηση των μηχανικών της Ferrari από την πίστα, λόγω προβλήματος στο μονοθέσιό του, πριν την εκκίνηση του γύρου προθέρμανσης / σχηματισμού.
Πάντως, η Scuderia έδειξε ανέλπιστα καλή σε ένα σιρκουί υψηλής ταχύτητας, όπως είναι και η Μόντσα στον αγώνα της έδρας της, που ακολουθεί στις 5-7 Σεπτεμβρίου. Από την άλλη, όμως, το ίδιο έδειξε και η Red Bull.

GP ΒΕΛΓΙΟΥ 2014

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:24:36.556
2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +3.383
3. Μπότας (Williams-Mercedes) +28.032
4. Ράικονεν (Ferrari) +36.815
5. Φέτελ (Red Bull-Renault) +52.196
6. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) +54.262
7. Μπάτον (McLaren-Mercedes) +54.580
8. Αλόνσο (Ferrari) +1:01.162
9. Πέρεθ (Force India-Mercedes) +1:04.293
10. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) +1:05.347
11. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) +1:05.697
12. Βερν (Toro Rosso-Renault) +1:11.920
13. Μάσα (Williams-Mercedes) +1:15.975
14. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) +1:22.447
15. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) +1:30.825
16. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) +1 γύρος
17. Έρικσον (Caterham-Renault) +1 γύρος
18. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) +5 γύροι
Εγκ. Χάμιλτον (Mercedes) +6 γύροι
Εγκ. Γκροζάν (Lotus-Renault) +11 γύροι
Εγκ. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) +43 γύροι
Εγκ. Λότερερ (Caterham-Renault) +43 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΟΔΗΓΩΝ
1. Ρόσμπεργκ - 220
2. Χάμιλτον - 191
3. Ρικιάρντο - 156
4. Αλόνσο - 119
5. Μπότας - 110
6. Φέτελ - 98
7. Χούλκενμπεργκ - 69
8. Μπάτον - 66
9. Μάγκνουσεν - 45
10. Μάσα - 40

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Mercedes - 411
2. Red Bull - 254
3. Ferrari - 158
4. Williams - 150
5. McLaren - 111
6. Force India - 100
7. Toro Rosso - 18
8. Lotus - 8
9. Marussia - 2
10. Sauber - 0
11. Caterham - 0

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια