Μετά τη Μεγάλη Βρετανία και το Σίλβερστοουν, η Formula 1 παραμένει στην Ευρώπη και επισκέπτεται την Γερμανία για τον δέκατο γύρο της χρονιάς.
Πλέον το φετινό απαιτητικό όπως φαίνεται, παγκόσμιο πρωτάθλημα έφτασε στο μέσον του και θα φιλοξενηθεί σε μία πίστα που είχε να βρεθεί δύο χρόνια, το Χοκενχάιμ.
Η πίστα βρίσκεται δίπλα στην ομώνυμη πόλη, στην κοιλάδα του Ρήνου και δέχεται την… οικογένεια της F1 από το 1970. Είναι μία από τις παλιές στο άθλημα καθώς αρχικά κατασκευάστηκε το 1939 για λογαριασμό της Mercedes Benz ως τόπο όπου η Γερμανική εταιρεία θα μπορούσε να δοκιμάζει τα αυτοκίνητά της για το GP της Τρίπολης. Έναν αγώνα που διοργανωνόταν από το 1925 μέχρι το 1940 έξω από την ομώνυμη πόλη.
Αρχικά, η πίστα είχε μήκος οκτώ χιλιόμετρα και στην ουσία ήταν δύο μεγάλες ευθείες που ενώνονταν με δύο εξίσου μεγάλες στροφές. Με τη λήξη ωστόσο του παγκοσμίου πολέμου οι οποίες εργασίες γίνονταν, σταμάτησαν και το Νίρμπουργκρινγκ συγκέντρωσε όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Όταν αποφασίστηκε να περάσει ο αυτοκινητόδρομος μέσα από την πίστα, το Χοκενχάιμ έλαβε ένα σεβαστό ποσό από την Γερμανική κυβέρνηση, το οποίο αξιοποίησε στην κατασκευή μίας νέας πίστας, η οποία περνούσε μέσα από το πανέμορφο δάσος. Ηταν ευρέως γνωστό ως μία από τις πιο γρήγορες και πιο θεαματικές πίστες του αθλήματος.
Το Χοκενχάιμ ξεκίνησε να φιλοξενεί αγώνες F1 από το 1970. Το 2002 ανακασκευάστηκε πλήρως και πήρε τη σημερινή του μορφή. Εχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί στις κερκίδες του 120.000 θεατές. Το συνολικό του μήκος πλέον φτάνει τα 4.574 χιλιόμετρα και η απόσταση που καλούνται μετά από 67 γύρους να καλύψουν οι πιλότοι είναι 306,358 χιλιόμετρα. Οι στροφές της πίστας φτάνουν στις 17 με πιο γνωστή την φουρκέτα, χαρακτηριστικό σημείο προσπεράσεων.
Μπορεί το Χοκενχάιμ να διαθέτει μεγάλες ευθείες όπου αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες αλλά οι στροφές του είναι μικρών και μεσαίων ταχυτήτων και απαιτούν ιδιαίτερη επιδεξιότητα από τον πιλότο καθώς καλείται από τα 300 χ.α.ω. να πέσει στα 90 μέσα σε λιγότερο από 100 μέτρα. Όπως είναι φυσιολογικό το σύστημα των φρένων και τα ελαστικά καταπονούνται ιδιαίτερα. Συχνό π.χ. είναι το φαινόμενο των μπλοκαρίσματος των εμπρός τροχών που επηρεάζονται άμεσα και πιέζονται στο μέγιστο βαθμό. Η πίστα απαιτεί επίσης πολύ καλή πρόσφυση και καλή ισορροπία του πλαισίου καθώς εμφανίζονται απότομες μεταβολές ταχύτητας.
Εκείνο το σημείο που αξίζει να σημειωθεί είναι πως η Pirelli έρχεται για πρώτη φορά να αγωνιστεί εδώ. Και αυτό γιατί το Χοκενχάιμ φιλοξενεί εναλλάξ ετησίως το Γερμανικό GP με το Νίρμπουργκρινκ. Η Ιταλική εταιρεία πάντως δείχνει να μην ανησυχεί καθώς θεωρεί ότι είναι πλήρως ενημερωμένη για τις υψηλές απαιτήσεις τις συγκεκριμένης πίστας από τις προσομοιώσεις και την εμπειρία της από το GP3. Για το αγώνα τον προσεχές Σαββατοκύριακο ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών παρέχει στις ομάδες τη μαλακή και μεσαία γόμα ενώ στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν μια νέα πιο σκληρή πειραματική, την οποία όπως έγινε γνωστό, θα κληθούν να αποφασίσουν αν θέλουν να την εισάγουν στο φετινό πρωτάθλημα ή όχι.
Ένα πρωτάθλημα που έχει πάρει «φωτιά» στην κυριολεξία, όπου μετά από εννέα αγώνες μόλις δύο πιλότοι, ο Φερνάντο Αλόνσο και ο Μαρκ Γουέμπερ έχουν καταφέρει να ανέβουν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου δύο φορές. Δεν είναι τυχαίο που βρίσκονται στις δύο πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης με τον Ισπανό να προηγείται του Αυστραλού με 13 βαθμούς διαφορά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια