FORMULA 1

Column Left

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

ΤΑ ΝΕΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ




Όπως συμβαίνει στην σύγχρονη Formula 1 και σε ορισμένα υβριδικά αυτοκίνητα, η ενέργεια που υπό φυσιολογικές θα χανόταν (π.χ όταν μετατρέπεται σε θερμότητα) μπορεί να ανακτηθεί, να αποθηκευτεί και να επαναχρησιμοποιηθεί.
Στην Formula 1 (παρεμπιπτόντως έχει αγώνα πρωταθλήματος αυτό το Σαββατοκύριακο στο Albert Park στην Αυστραλία) το λεγόμενο Power Unit, είναι ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο σύστημα, το οποίο αποτελείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο (Turbo) κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων και από δύο ηλεκτροκινητήρες που έχουν και τον ρόλο ηλεκτρικών γεννητριών, με τις ονομασίες MGU-K (Motor Generating Unit - Kinetic) και MGU-H (Motor Generating Unit - Heat) καθώς και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ERS (Energy Recovery System).

Το MGU-K με απλά λόγια συνδέεται στον στρόφαλο (κινητική ενέργεια), ενώ το MGU-H στον άξονα της φτερωτής του υπερτροφοδότη (θερμότητα). Το MGU-K φορτίζει στην συνέχεια τους συσσωρευτές (μπαταρίες) που ονομάζονται Energy Store, μπορεί να ανταλλάξει ενέργεια με το MGU-H, και συνολικά το όλο σύστημα μπορεί να προσφέρει έως και 120kW επιπλέον ισχύος (160PS) στο μονοθέσιο.
Επομένως, σε ένα σύγχρονο μονοθέσιο Formula 1, χάρη στο σύστημα ERS υπάρχει σημαντική ανάκτηση ενέργειας που στην συνέχεια με το πάτημα του γκαζιού και ανάλογα την χαρτογράφηση του κινητήρα αποτυπώνεται στο γκάζι (υπάρχουν χιλιάδες συνδυασμοί και προγράμματα λειτουργίας για τα MGU-K, MGU-H, του κινητήρα, της κατανάλωσης κ.ά).

Ξεφύγαμε αρκετά από το θέμα της είδησης, αλλά η εταιρεία Goodyear θέλει να κάνει κάτι παρόμοιο χρησιμοποιώντας αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα, και δεν είναι άλλο από την κατασκευή ελαστικών. Έτσι, επινόησε ένα προϊόν που θεωρητικά θα μπορούσε να μετατρέψει την θερμότητα που παράγεται από την κίνηση των ελαστικών σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα μπορούσε να αποθηκευτεί στις μπαταρίες για παράδειγμα ενός υβριδικού ή ηλεκτρικού οχήματος για να χρησιμοποιηθεί.

Το BH-03 όπως είναι η ονομασία του εγχειρήματος της Goodyear θα μπορούσε να λειτουργήσει με δύο τρόπους, με το να μετατρέπει την θερμότητα που παράγεται από την τριβή του ελαστικού με το οδόστρωμα σε ηλεκτρική ενέργεια και από την απορρόφηση της θερμότητας από τον ήλιο ή με το να χρησιμοποιηθούν πιεζοηλεκτρικά υλικά στο πέλμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια