FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

ΠΩΣ ΤΡΕΧΟΥΝ ΦΕΤΟΣ Ο ΙΟΜΑΔΕΣ ΣΤΗ FORMULA 1

Για 18η συνεχόμενη χρονιά, το Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας θα φιλοξενήσει τον αγώνα που θα ανοίξει την αυλαία του 66ου παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 που διοργανώνει η FIA.
Ομάδες, πιλότοι και μηχανικοί βρίσκονται στη Μελβούρνη για την πρώτη μάχη της χρονιάς. Χαρακτηριστικό είναι πως για πρώτη φορά μετά το 2009 στο πρωτάθλημα θα συμμετέχουν 10 ομάδες και 20 πιλότοι μετά την αποχώρηση της Caterham. Ένα 24ωρο προτού οι πρωταγωνιστές ξεχυθούν στην πίστα, το Contra.gr σας παρουσιάζει τη σύνθεση των ομάδων.

Mercedes

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση της Mercedes, η οποία θα επιχειρήσει να υπερασπιστεί τον τίτλο της τόσο σε επίπεδο οδηγών όσο και σε επίπεδο κατασκευαστών, διατηρώντας τους Lewis Hamilton και Nico Rosberg πίσω από το τιμόνι. Έχοντας κάνει το 1-2 έντεκα φορές την περασμένη σεζόν, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ, το ερώτημα είναι εάν  τα “ασημένια βέλη” μπορούν να διατηρήσουν την κυριαρχία τους.
Τα πρώτα δείγματα στα δοκιμαστικά λένε πως μπορούν, καθώς μοιάζουν να έχουν το πλεονέκτημα συγκριτικά με τις άλλες ομάδες, με τον Nico Rosberg να δείχνει πως έχει μέχρι στιγμής το πάνω χέρι σε σχέση με τον Hamilton. Όλα δείχνουν πως πάμε για ένα Hamilton VS Rosberg part 2.

Ferrari

Έπειτα από 6 σεζόν και 4 πρωταθλήματα με την Red Bull, ο Sebastian Vettel άλλαξε… σελίδα και αποφάσισε να αλλάξει και στρατόπεδο με προορισμό τη Ferrari, αντικαθιστώντας τον Fernando Alonso.

Η Scuderia μοιάζει αποφασισμένη να αποχαιρετήσει μια και καλή τις τελευταίες απογοητευτικές σεζόν, επιστρέφοντας στις επιτυχίες. Το οδηγικό δίδυμο της ομάδας συμπληρώνει ο Kimi Raikkonen, ο οποίος βρίσκεται για δεύτερη διαδοχική χρονιά στο Μαρανέλο.
Η Νέα Ferrari SF15-T έχει κάνει σίγουρα μεγάλα βήματα προόδου συγκριτικά με το πρωτάθλημα του 2014, ωστόσο δεν φαίνεται να είναι ακόμη σε θέση να ανταγωνιστεί την Mercedes, είναι όμως έτοιμη να δώσει μερικές μεγάλες μάχες με την Red Bull.

Red Bull

Μετά από 4 χρόνια στην κορυφή, το σερί της Red Bull σταμάτησε η Mercedes και οι “κόκκινοι ταύροι” θέλουν να δουν την προηγούμενη σεζόν μόνο ως ένα μικρό… διάλειμμα από τους τίτλους.

Η αποχώρηση του Sebastian Vettel μετέτρεψε σε ηγέτη της ομάδας τον Daniel Ricciardo, ο οποίος δεν τα πήγε καθόλου άσχημα πέρυσι, καταφέρνοντας να βρεθεί στο πρώτο σκαλί του βάθρου τρεις φορές και να τερματίσει στην τρίτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών πίσω από το δίδυμο της Mercedes. To κενό που άφησε ο Vettel καλείται φέτος να καλύψει ο Daniil Kvyat. O 20χρονος… προβιβάστηκε από την Toro Rosso, ωστόσο οι επιδόσεις του στα δοκιμαστικά δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Η ομάδα είναι σίγουρα καλύτερα προετοιμασμένη για τον πρώτο αγώνα της σεζόν από ότι πέρυσι, αλλά έχει το μειονέκτημα πως διαθέτει δύο οδηγούς με πολύ ταλέντο αλλά σχετικά άπειρους.

McLaren

Μετά από δύο χρόνια χωρίς μια νίκη, η McLaren αισιοδοξεί πως φέτος βρίσκεται σε καλό δρόμο προκειμένου να επαναλάβει τις επιτυχίες του παρελθόντος. Στο δυναμικό της διαθέτει τον Fernando Alonso, ο οποίος επέστρεψε στην ομάδα μετά από 7 χρόνια αλλά θα είναι ο μεγάλος απών της πρεμιέρας εξαιτίας του ατυχήματος που είχε στις δοκιμές της Βαρκελώνης. Μετά τη διάσειση που υπέστη οι γιατροί του συνέστησαν να μην το ρισκάρει και να μην δώσει το "παρών" στον πρώτο αγώνα.

Σταθερή πλέον αξία για την ομάδα αποτελεί ο Jenson Button, ο οποίος συμπληρώνει τον έκτο χρόνο παρουσίας του σε αυτήν και θέλει να αποδείξει πως το πρωτάθλημα που κατέκτησε το 2009 δεν οφειλόταν καθαρά στην ανωτερότητα του τότε μονοθεσίου του.

Williams

Η Williams θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως μια από τις εκπλήξεις της περσινής σεζόν, αφού κατάφερε να τερματίσει στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών, εξασφαλίζοντας την παρουσία της στο βάθρο σε 8 από τους 19 αγώνες και συγκεντρώνοντας συνολικά 320 πόντους. Φέτος, χρησιμοποιώντας τη μονάδα ισχύος της Mercedes θα επιχειρήσει να κάνει την υπέρβαση  και να κοντράρει τους πρωταθλητές του 2014. To σίγουρο είναι ότι η δυναμική της είναι αρκετά μεγάλη ενόψει της νέας σεζόν.

Σε ότι αφορά τους οδηγούς, η ομάδα έμεινε ικανοποιημένη από το περσινό δίδυμο, διατηρώντας τους Felipe Massa και Valtteri Bottas.

Force India

 

Η τρίτη θέση του Sergio Perez στο Μπαχρέιν στο περσινό πρωτάθλημα της Formula 1 εξασφάλισε στην ομάδα την δεύτερη παρουσία σε βάθρο στην ιστορία της. Φέτος, ο Μεξικανός εξακολουθεί να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι της VJM08, έχοντας για ομόσταυλό του για μια ακόμη σεζόν τον Nico Hulkenberg.
Τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ομάδα οδήγησαν σε μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του μονοθεσίου της, με αποτέλεσμα να αποτελεί θαύμα το γεγονός πως οι δύο πιλότοι της κατάφεραν να βρουν ρυθμό, ωστόσο μοιάζει αρκετά δύσκολο να μπορέσουν να ανταγωνιστούν ακόμη και τις μεσαίες ομάδες του πρωταθλήματος.

Lotus

Μετά την τραγική σεζόν του 2014, ο στόχος της ομάδας πλέον είναι να βρίσκεται σταθερά μέσα στην πρώτη δεκάδα που εξασφαλίζει και βαθμούς. Διαθέτοντας πλέον κινητήρα Mercedes, η Lotus αναμένεται αρκετά πιο δυνατή από πέρυσι, ενώ οι προβλέψεις την θέλουν να φιγουράρει μετά την πρώτη πεντάδα.

Ο Romain Grosjean παραμένει για τέταρτη χρονιά στη Lotus, έχοντας καταφέρει να ανέβει συνολικά τη τριετία που πέρασε 9 φορές στο βάθρο, χωρίς όμως να έχει βρει ακόμη τη νίκη που τόσο ψάχνει. Στο πλάι του θα έχει και πάλι τον Pastor Maldonado, ο οποίος ανήκει στην ομάδα από το 2014 και αντικατέστησε τον Kimi Raikkonen.

Toro Rosso

Στην Toro Rosso ψάχνουν τον νέο Sebastian Vettel και νομίζουν πως τον έχουν βρει στο πρόσωπο του 17χρονου Max Verstappen, ο οποίος αναμένεται να γίνει ο νεότερος οδηγός που θα τρέξει σε αγώνα της Formula 1.

Έτερος πιλότος της ομάδας θα είναι ο 20χρονος Carlos Sainz, ο οποίος μαζί με τον ομόσταυλό του πραγματοποίησαν καλά δοκιμαστικά τον χειμώνα και η μεταξύ τους μάχη αναμένεται συναρπαστική. Νεότεροι όλων, με ελάχιστη εμπειρία αλλά πολύ ταλέντο οι οδηγοί της Toro Rosso.

Sauber

Στην Sauber δεν θέλουν με τίποτα να επαναλάβουν την περσινή καταστροφική σεζόν και το καλό είναι ότι μάλλον τα πράγματα δεν μπορούν να πάνε χειρότερα. Η δικαστική διαμάχη της με τον πρώην οδηγό της, Giedo van der Garde, ο οποίος υποστηρίζει  ότι έχει ενεργό συμβόλαιο να αγωνιστεί με την Sauber δεν αφήνει τους Ελβετούς να χαρούν τη νέα σεζόν, καθώς βρέθηκαν από το πουθενά με τρεις οδηγούς αγώνων για δύο μονοθέσια.

Το… επίσημο οδηγικό δίδυμο της ομάδας αποτελούν οι καλοί αλλά επίσης με ελάχιστη εμπειρία, Marcus Ericsson και Felipe Nasr.

Marussia/Manor

Αποτελεί θαύμα που η συνέχεια της... προβληματικής Marussia που κάνει προσπάθεια να αναστηθεί κατάφερε να βρεθεί στην Αυστραλία, όμως το να βγάλει τα μονοθέσια στην πίστα αποδεικνύεται ένα μεγάλο τελευταίο εμπόδιο. Αφού κατάφερε να γλιτώσει την κατάσχεση των περιουσιακών της στοιχείων στο... παρά πέντε πήγε στη Μελβούρνη αρκετά απροετοίμαστη, με το περσινό μονοθέσιό της να έχει δεχθεί απλά κάποιες τροποποιήσεις.

Στις θέσεις των οδηγών θα καθίσουν ο Will Stevens και ο Roberto Mehri που υπέγραψε συμβόλαιο συνεργασίας που αφορά στο ξεκίνημα της σεζόν, με δεδομένο μόνο το πρώτο Grand Prix.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια