Την επομένη της συνέντευξης φεύγει για Ισπανία. Για την πρώτη του προπόνηση με τη Strakka Racing. Αργότερα, θα καταλήξει στην Αγγλία για εντατική εξάσκηση με τον εξομοιωτή της νέας του ομάδας. Είναι χαρούμενος... Και γιατί να μην είναι; Στην ηλικία των 23 αισθάνεται ότι πλησιάζει το… άπιαστο. Να αγωνιστεί στη Formula 1. Όταν, όμως, το όνομά σου είναι Ευτύχιος και το επίθετο σου Έλληνας, ακόμα και το άπιαστο γίνεται εφικτό. 


Γράφει: Κωνσταντίνα Γεωργίου
Φωτογραφίες: Δημήτρης Βαττής 


Πώς είναι να επιστρέφεις στην ενεργό δράση, μετά από ένα μικρό διάστημα αποχής;
Την προηγούμενη χρονιά, συμμετείχα μόνο σε τρεις αγώνες στο GP2. Για μένα είναι πολύ σημαντικό που μια ομάδα, όπως η Strakka Racing, αναγνώρισε το ταλέντο μου και υπέγραψα μαζί της ένα πολυετές συμβόλαιο. Είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία. Αναλαμβάνουν να μανατζάρουν την καριέρα μου και ανάλογα με τα αποτελέσματα που θα σημειώσω, θα αποφασίσουν κατά πόσο μπορώ να προχωρήσω στο επόμενο στάδιο. Και αυτό δεν είναι άλλο από τη Formula 1. Μάλιστα, τα πήγα πολύ καλά στις προπονήσεις που είχα πριν από δυο μήνες.



Το όνειρό σου, φαίνεται, ότι θα γίνει πραγματικότητα με μια ομάδα που έχει κυπριακές ρίζες. 
Αυτό είναι ακόμη πιο ευχάριστο. Γνωριστήκαμε με τον ιδιοκτήτη της, τον Nick Leventis. Βέβαια, δεν συζητήσαμε για την κοινή μας καταγωγή, αλλά από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να με κάνει να αισθανθώ μέλος της οικογένειας της Strakka Racing.

Μάλιστα, ο αρχηγός της ομάδας, Dan Walmsley, δήλωσε ότι σε σένα βλέπουν ένα φανταστικό φυσικό ταλέντο, με δυνατότητες. Νιώθεις περηφάνια όταν ακούς να μιλούν τόσο θετικά για σένα; 
Φυσικά. Βέβαια, αντιλαμβάνομαι ότι χρειάζεται να ανταπεξέλθω στις προσδοκίες και να επαληθεύσω τα καλά λόγια που έχουν πει για μένα.

Έπεσες ψυχολογικά την περασμένη χρονιά; 
Εννοείται πως επηρεάστηκε η ψυχολογία μου. Πρώτη φορά μου συνέβη κάτι τέτοιο. Μου πρότειναν να αγωνιστώ με την αγγλική σημαία, αλλά παράλληλα βρισκόμουν σε συζητήσεις με κυπριακές εταιρίες προκειμένου να γίνουν οι χορηγοί μου και να συνεχίσω να αγωνίζομαι με την κυπριακή σημαία. Όταν έπρεπε να δώσω την τελική μου απάντηση, βλέποντας πως βρισκόμουν πολύ κοντά στο να κλείσω τη συμφωνία με τους σπόνσορες, απέρριψα την πρόταση να αγωνίζομαι με την αγγλική σημαία. Τελευταία στιγμή, οι σπόνσορες έκαναν πίσω κι εγώ βρέθηκα μετέωρος. Δεν κάθισα, όμως, με σταυρωμένα τα χέρια. Όλο αυτό το διάστημα, είχα διάφορες συναντήσεις για να βρω χορηγούς και λάμβανα μέρος σε διάφορα δοκιμαστικά. Σε αυτά που έκανα προς το τέλος του πρωταθλήματος, τα πήγα πολύ καλά και υπέγραψα με τη Strakka Racing. Το έχω συζητήσει μαζί με τη νέα ομάδα και θέλει και η ίδια να συνεχίσω να αγωνίζομαι με την κυπριακή σημαία.



Ποιος ήταν το στήριγμά σου αυτό το διάστημα;
Η οικογένειά μου και οι δικοί μου άνθρωποι, οι οποίοι γνωρίζουν καλύτερα τις δυνατότητές μου.

Απ’ ό,τι κατάλαβα, η φετινή πορεία σου θα κρίνει και το κατά πόσο θα μπορέσεις να πραγματοποιήσεις το όνειρό σου; 
Ο στόχος είναι πάντοτε η Formula 1. Το World Series by Renault, στο οποίο θα τρέξω φέτος, παρόλο που διεξάγεται διαφορετικό σαββατοκύριακο από τη Formula 1, είναι στις ίδιες πίστες. Οπότε, αν καταφέρω να τερματίσω στο World Series by Renault ανάμεσα στους τρεις πρώτους, νομίζω πως το 2016 θα φέρει πολλές εκπλήξεις. Και αυτό το λέω με βάση παλαιότερα αποτελέσματα, καθώς οι τέσσερις νικητές του World Series by Renault, από το 2011 μέχρι το 2014, αγωνίστηκαν στη συνέχεια στη Formula 1. Για μένα αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ξέρω πως χρειάζεται να φέρω τα απαραίτητα αποτελέσματα για να μπορέσω να προχωρήσω παρακάτω.

Θεωρείς ότι και ηλικιακά βρίσκεσαι στον σωστό δρόμο. 
Είμαι 23 ετών. Για να αγωνιστείς στη Formula 1, έχεις περιθώριο μέχρι την ηλικία των 25. Οπότε, έχω μπροστά μου τις δυο επόμενες χρονιές για να το καταφέρω.

Σε στρεσάρει το γεγονός ότι στενεύουν τα περιθώρια; 
Όχι. Πέρσι έχασα μια χρονιά κι αυτό το γνωρίζουν στην ομάδα μου. Φτάνει που μπήκα στο World Series by Renault, το οποίο είναι ένα σκαλί πίσω από τη Formula 1.

Δεν σου κρύβω πως έκπληκτη διάβασα ότι για ένα εκατοστό, παραλίγο να μην κατάφερνες να οδηγείς μονοθέσιο. Είσαι πάντα τόσο τυχερός; 
Δεν το έχω νιώσει ιδιαίτερα. Αλλά, όντως υπάρχει μέγιστο όριο, που είναι το 1.85. Αν είσαι ψηλότερος δεν μπορείς να μπεις στο μονοθέσιο, επειδή εμποδίζεις την είσοδο του αέρα στη μηχανή.

Είσαι και στην καθημερινότητα τόσο ψύχραιμος, όσο και στη δουλειά σου; 
Είμαι ψύχραιμος σε αρκετά πράγματα, αλλά με αποσυντονίζει η πολλή πίεση. Βέβαια, δεν χάνω την ψυχραιμία μου όταν βρίσκομαι μέσα στο μονοθέσιο. Εκεί είμαι μαθημένος στο να αντέχω την πίεση.



Το να βρίσκεις χορηγούς, είναι μια ιδιαίτερα αγχώδης διαδικασία; 
Αυτή είναι μια από τις δυσκολότερες στιγμές της καριέρας μου. Ευτυχώς, στην παρούσα φάση, παρουσιάστηκε αυτή η ευκαιρία με τη Strakka Racing κι έχω τη δυνατότητα να κάνω σωστές επιλογές. Πλέον, εγώ είμαι αυτός που αποφασίζει για όλα. Από το 2014 και μετά, απέκτησα πλήρως τον έλεγχο του εαυτού μου. Παρόλο που αυτό μου προκαλεί μεγαλύτερη πίεση, νομίζω πως έφτασε η στιγμή να παίρνω εγώ όλες τις αποφάσεις που με αφορούν.

Αληθεύει πως η μητέρα σου δεν αντέχει να σε βλέπει να αγωνίζεσαι από κοντά; 
Κάθε φορά, παρακολουθεί τον αγώνα από την τηλεόραση, οπότε δεν χρειάζεται να την παίρνω αμέσως μετά τηλέφωνο. Μπορεί να διαπιστώσει εάν είμαι καλά ή όχι. Το αντιμετωπίζει πολύ ήρεμα, όσο δεν βρίσκεται κοντά σε πίστα (γέλια).

Γνωρίζω πως πριν από κάθε αγώνα, χαλαρώνεις ακούγοντας μουσική. Είναι εφικτό, όμως, κάτι τέτοιο; Η αδρεναλίνη δεν βρίσκεται στα ύψη; 
Όλοι οι οδηγοί προσπαθούμε προτού μπούμε στο μονοθέσιο να ήμαστε όσο πιο ήρεμοι γίνεται. Μόλις, όμως, φορέσουμε το κράνος και βάλουμε τη ζώνη, σβήνουν όλα. Το μυαλό αδειάζει και η αδρεναλίνη ανεβαίνει.

Είσαι και εκτός αγωνιστικού χώρου, τόσο ριψοκίνδυνος; 
Οδηγώντας ένα μονοθέσιο μαθαίνεις να αψηφάς τον κίνδυνο. Γενικότερα, μου αρέσει να ζω επικίνδυνα και όχι εκ του ασφαλούς.



Αντιλαμβάνομαι ότι δεν ήταν εύκολο να φθάσεις μέχρι εδώ που είσαι σήμερα. Κατά καιρούς, έχεις συναντήσεις κι άλλα παιδιά στην Κύπρο, που να σου θυμίζουν τον εαυτό σου; 
Νομίζω πως στην περίπτωση μου ήταν κάπως διαφορετικά τα πράγματα. Έχω την αίσθηση ότι ήμουν λίγο περισσότερο προσηλωμένος. Ανυπομονούσα να σχολάσω για να τρέξω στην προπόνηση. Ήθελα διαρκώς να βρίσκομαι στην πίστα των Go Karts. Απ’ ό,τι διαπιστώνω σήμερα, έχει διαφοροποιηθεί η κατάσταση στην κατηγορία των Go Karts. Ίσως να έχει επηρεαστεί από την κρίση, μιας και κοστίζει ως άθλημα. Παλιά, κάναμε προπονήσεις 3-4 φορές την εβδομάδα, ενώ τώρα είναι μόνο μια φορά την εβδομάδα. Όταν έτρεχα εγώ, ήμασταν γύρω στα 80-90 άτομα, πλέον έχουν μειωθεί στα 25-30. Προς το παρόν, δεν εντόπισα κάποιον που να ξεχωρίζει. Ευελπιστώ να κάνω λάθος και σύντομα να βγουν κι άλλα παιδιά προς τα έξω.

Ήλπιζες ότι, μέχρι σήμερα, θα είχες καταφέρει περισσότερα στην καριέρα σου; 
Δεν θέλω να είμαι αχάριστος. Με αυτά που έχω πετύχει, έχω αποδείξει ότι δεν έφτασα τυχαία μέχρι εδώ. Μπορεί να περίμενα ότι θα ήμουν ένα βήμα πιο μπροστά, μέχρι τώρα, αλλά πιστεύω ότι όλα γίνονται για ένα σκοπό. Έτσι τα έφερε η τύχη. Στην παρούσα φάση, μπαίνω σ’ ένα νέο δρόμο κι ελπίζω να πραγματοποιηθούν όλα μου τα όνειρα!

 «Οδηγώντας ένα μονοθέσιο μαθαίνεις να αψηφάς τον κίνδυνο. Γενικότερα, μου αρέσει να ζω επικίνδυνα και όχι εκ του ασφαλούς»