FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017

Το 2016 ήταν η χρονιά που ο Νίκο Ρόσμπεργκ είχε ραντεβού με την ιστορία

Τα προηγούμενα χρόνια συνηθίζαμε να βλέπουμε στη Formula1 μία ομάδα να κυριαρχεί και τον Νο1 πιλότο της να κατακτά το πρωτάθλημα. Όμως, το 2016 ήταν λίγο διαφορετικά τα πράγματα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Mercedes κυριάρχησε εκ νέου μεν, αλλά το πρωτάθλημα δεν πήγε στον Λιούις Χάμιλτον, που πάλεψε με... νύχια και με δόντια για να κάνει την ανατροπή. Αυτό κατέληξε στα χέρια του Ρόσμπεργκ, ο οποίος είχε ραντεβού με την ιστορία και έγινε ο δεύτερος γιος παγκόσμιου πρωταθλητή της F1 που επίσης κατακτά τίτλο.
Δύο σερί ο Ρόσμπεργκ, ένα ο Χάμιλτον
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Ρόσμπεργκ και Χάμιλτον πήγαιναν... πλάι-πλάι καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν και φαίνεται πως η μεταξύ τους μάχη εξελίχθηκε ανάλογα με τα σερί νικών που έκαναν. Τι εννοούμε; Ο Γερμανός μπήκε... φουριόζος και με 4 νίκες στους 4 πρώτους αγώνες έκανε την έκπληξη και έθεσε εξ' αρχής γερές βάσεις για τον τίτλο. Βέβαια, το πρωτάθλημα είχε πολύ δρόμο ακόμα και με δικό του σερί 4 νικών μέσα στον Ιούλιο ο Βρετανός κατάφερε να ανατρέψει την εις βάρος του κατάσταση και να περάσει μπροστά στη βαθμολογία. Ωστόσο, είχε υπολογίσει χωρίς τον Ρόσμπεργκ. Η διακοπή του πρωταθλήματος δεν έκανε και τόσο καλό στον τρις παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος είχε τα... θέματά του, τη στιγμή που ο αντίπαλός του ξεκίνησε ένα νέο σερί, αυτή τη φορά με τρεις νίκες (Βέλγιο, Ιταλία και Σιγκαπούρη). Ωστόσο, κανείς δεν ήταν πρόθυμος να τα παρατήσει έτσι εύκολα και όλα έδειχναν ότι η μάχη θα πάει μέχρι το φινάλε, όπως κι έγινε. Μία νίκη και 5 παρουσίες στο βάθρο αρκούσαν στον Ρόσμπεργκ για να πάει με προβάδισμα 12 βαθμών στον τελευταίο αγώνα του Άμπου Ντάμπι.
Τα πυροτεχνήματα για τον Ρόσμπεργκ
Στη Γιας Μαρίνα ο Γερμανός ήθελε ακόμα και τρίτη θέση, σε περίπτωση που νικούσε ο ομόσταυλός του. Έτσι, κι έγινε! Πρώτος ο Χάμιλτον, δεύτερος και παγκόσμιος πρωταθλητής ο Ρόσμπεργκ, με τα πυροτεχνήματα να τον βρίσκουν να γράφει ιστορία, καθώς έγινε ο δεύτερος γιος πρωταθλητή της F1 που επίσης κατακτά τίτλο. Το είχαν πράξει στο παρελθόν μόνο οι Γκράχαμ και Ντέιμον Χιλ από ζευγάρια πατεράδων-γιων, πλέον το έχουν πράξει και οι Κέκε, Νίκο Ρόσμπεργκ.
Οι αποχωρήσεις
Ωστόσο, το 2016 ήταν και μία χρονιά που σήμανε σημαντικές αποχωρήσεις πιλότων, οι οποίοι είναι από τους... πιο παλιούς στο άθλημα και έχουν προσφέρει πολλά σε αυτό. Ο Ρόσμπεργκ αποφάσισε να μη συνεχίσει άλλο, παρά τα 31 του χρόνια, αφού πέτυχε τον έναν και μοναδικό σκοπό που είχε, να ανέβει στην κορυφή της F1, ενώ ο Φελίπε Μάσα επέλεξε να βάλει τέλος στην πολυετή καριέρα του, αν και... παίζει το σενάριο επιστροφής στη Williams, εφόσον φέρεται να δέχτηκε την πρότασή της για επιστροφή, ώστε να μείνει ελεύθερος ο Βαλτέρι Μπότας και να πάρει τη θέση του Ρόσμπεργκ στη Mercedes. Από τη μεριά του, ο Τζένσον Μπάτον ανακοίνωσε, αν και εν συνεχεία το μετάνιωσε, πως θα μείνει εκτός για το 2017, με την προοπτική της επιστροφής το 2018.
Τα ατυχήματα
Από εκεί και πέρα, F1 χωρίς ατυχήματα δε γίνεται! Ωστόσο, αυτά που ήταν πιο σοβαρά ή συγκέντρωσαν περισσότερο τα βλέμματα ήταν το τρομακτικό του Φερνάντο Αλόνσο στην πρεμιέρα της Αυστραλίας, όταν ο Ισπανός έκανε τούμπες στον αέρα, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός για ένα Γκραν Πρι, ο... εμφύλιος των Mercedes στη Βαρκελώνη, που κατέληξε στο χώμα, και οι όποιες επαφές υπήρξαν μεταξύ των Ντανιίλ Κβιάτ και Σεμπάστιαν Φέτελ, όπως στη Ρωσία, ή του Μαξ Φερστάπεν με τον Γερμανό, όπως αυτό στο Βέλγιο.
Ο υποβιβασμός
Τέλος, η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού είχε κι έναν υποβιβασμό μέσα στο 2016, κάτι που κατά πάσα πιθανότητα δεν έχουμε δει ποτέ ξανά. Προαναφέραμε το ατύχημα του Κβιάτ με τον Φέτελ στη Ρωσία, το οποίο στάθηκε αιτία για να υποβιβαστεί ο Ρώσος στην Toro Rosso και να προωθηθεί στη Red Bull ο Φερστάπεν, που μάλιστα στο ντεμπούτο του πανηγύρισε και την παρθενική νίκη της καριέρας του στην Ισπανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια