FORMULA 1

Column Left

Τρίτη 17 Ιουνίου 2014

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΔΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ FORMULA 1

Η ιταλική εταιρεία δεν μνημονεύεται τυχαία από τους φανατικούς του αυτοκινήτου, αφού έχει συνδέσει το όνομα και τη φήμη της με κορυφαία σούπερκαρ, όπως η Ferrari, η Lamborghini και η Maserati. Αλλά και με κορυφαίεςδιοργανώσεις στα motorsports, όπως η Formula 1, το DTM, οι αγώνες αντοχής ή η IndyCar.
Στο video που έδωσε η ίδια η Brembo στη δημοσιότητα, σε αυτά τις τελευταία κάνει την αναφορά της και μάλιστα στη κορυφαία τους εκδοχή, αυτή της Formula 1. Έτσι μας εξηγεί όλο τη «διαδρομή» του συστήματος φρένων της F1, από το πεντάλ μέχρι τη δαγκάνα.
Ο μυημένος περί τα πράγματα θα αναγνωρίσει αμέσως την ομοιότητα με ένα σύστημα πέδησης κλασικούαυτοκινήτου, αλλά εδώ κάθε εξάρτημα είναι σφόδρα ενισχυμένο, υπέρ-υψηλής απόδοσης, αλλά και ειδικάσχεδιασμένο για την απαιτητική αποστολή του. Ανάμεσα στα ζωτικής σημασίας εξαρτήματα ενός τέτοιου συστήματος υπέρ-υψηλής απόδοσης συμπεριλαμβάνονται αλουμινένιες, μονοκόμματες δαγκάνες, ανθρακονημάτινοι δρομείς και τακάκια, και φυσικά σύστημα brake-by-wire, με κλασική αμοιβή εναλλακτική ζεύξη σε περίπτωση ηλεκτρονικής αστοχίας ή βλάβης.

Οι διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις για ανάκτηση ενέργειας στη Formula 1 δεν θα μπορούσαν να αφήσουνανεπηρέαστα τα φρένα των μονοθεσίων. Το υφιστάμενο σύστημα Energy Recovery System-Kinetic (ERS-K) επιτρέπει, για παράδειγμα, να τοποθετηθούν μικρότερες δαγκάνες στα πίσω δισκόφρενα.
Η συμπληρωματική χρήση συστημάτων για την ανάκτηση ενέργειας αποτελεί μέρος των σαρωτικών αλλαγών που εφαρμόστηκαν στη Formula 1 από τη σεζόν του 2014. Έτσι, υπό το νέο καθεστώς κανονισμών, ο 1.600άρης V6 τούρμπο και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας θεωρούνται ως μια «ενιαία μονάδα ισχύος».
Όλα αυτά καθιστούν ένα σημερινό μονοθέσιο της F1 πολλά περισσότερο από έναν κλασικό υβριδικό συνδυασμό που χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια για την κίνησή του σε ιδιαίτερα περιορισμένη εμβέλεια.

[Πηγή Brembo]

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια