FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 28 Μαΐου 2017

TO GP TOY MONAKO ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

O Sebastian Vettel ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής του Grand Prix Μονακό, κατακτώντας μία νίκη που ενδεχομένως να αποδειχθεί καθοριστική στη μάχη τίτλου που δίνει με τον έβδομο σήμερα, Lewis Hamilton. Η Ferrari όχι απλά νίκησε ξανά στο Πριγκιπάτο μετά από 16 χρόνια αλλά το έκανε και με στιλ αφού σημείωσε το 1-2. Ωστόσο το παγωμένο ύφος του Kimi Raikkonen, μαρτυρά πως η στρατηγική δεν τον βοήθησε... Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η εκκίνηση ήταν απρόσμενα "καθαρή" αφού δεν είχαμε καμία αλλαγή θέσεων στην κορυφή και καμία σύγκρουση στο μέσο και την ουρά της κατάταξης. O Raikkonen έδειχνε το δρόμο, ο Vettel ακολουθούσε ανοίγοντας τη διαφορά από τη Mercedes του Valtteri Bottas, ο Lewis Hamilton ήταν κολλημένος στη δωδέκατη θέση και όλα κυλούσαν σχεδόν ανιαρά. Μετά τον 25ο γύρο, οι κόκκινοι βρήκαν "κίνηση" με αποτέλεσμα η μεταξύ τους διαφορά αλλά και αυτή από τον Bottas να μειωθεί. Ήταν όμως ακόμα νωρίς για αλλαγή ελαστικών αφού όλοι προσπάθησαν να μεγιστοποιήσουν τη χρήση της πάρα πολύ μαλακής γόμας της Pirelli. 
O πρώτος εκ των πρώτων που μπήκε στα pit ήταν ο τέταρτος Max Verstappen που προσπάθησε μέσω undercut να περάσει τον Bottas. Η Mercedes αντέδρασε στην κίνηση της Red Bull Racing φωνάζοντας τον Φινλανδό στα pit. Η διαφορά τους μειώθηκε δραματικά αλλά ο Bottas κατάφερε να κρατηθεί μπροστά. Αμέσως μετά, στον 35ο γύρο, ήρθε η ώρα του πρωτοπόρου για αλλαγή ελαστικών, με τους μηχανικούς της Ferrari να μην κάνουν το ταχύτερο pit stop τους με τον Raikkonen. Κάπου εκεί, φανήκε πως στον συγκεκριμένο αγώνα η ιδανική στρατηγική αφορούσε overcut και όχι undercut. Οι Sebastian Vettel και Daniel Ricciardo παρέμειναν στην πίστα, κόλλησαν το δεξί πόδι στο πάτωμα και χάρη σε μερικούς εντυπωσιακούς γύρους, έκαναν κίνηση ματ έναντι των αντιπάλων τους! Ο Γερμανός πέρασε –όπως αναμενόταν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο- τον teammate του ενώ ο Αυστραλός βρέθηκε μπροστά από το δίδυμο τον Bottas-Verstappen! Αντίστοιχα, καθυστερώντας σημαντικά τη δική του μοναδική αλλαγή ελαστικών, ο Hamilton κατάφερε να κερδίσει θέσεις και να ανέβει έβδομος. Ο Vettel χάθηκε στον ορίζοντα αλλά δεν είχαν τελειώσει όλα τόσο εύκολα. Στον 60ο γύρο είχαμε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, μετά από τη σύγκρουση των Pascal Wehrlein και Jenson Button, που είχε ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη και των δύο. Μάλιστα η Sauber βρέθηκε να στέκεται στις δύο ρόδες στην στροφή Πορτιέ, με τον Γερμανό εγκλωβισμένο αφού δεν μπορούσε να βγει από το κόκπιτ του. 
Προσωρινά φυσικά αφού δεν είχε τραυματιστεί και όταν επανέφεραν τη Sauber στη φυσική της θέση, βγήκε από το κόκπιτ. Οι διαφορές μηδενίστηκαν αλλά αυτό δεν έφερε το δράμα που πολλοί ήλπιζαν για το φινάλε. Η Ferrari έκανε άνετα το 1-2 και ο Ricciardo βρέθηκε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στο βάθρο. Παρότι ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας βάζοντας φρέσκα ελαστικά πάρα πολύ μαλακής γόμας, δεν κατάφερε να περάσει τον Bottas ενώ ο Carlos Sainz κρατήθηκε μπροστά από τον Hamilton. Ο Βρετανός έμεινε έτσι 25 πόντους πίσω από τον Vettel στη βαθμολογία. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Haas (ήταν η πρώτη διπλή βαθμολόγηση για την αμερικανική ομάδα) και ο έμπειρος Felipe Massa. Συνολικά 13 από τα 20 μονοθέσια είδαν την καρό σημαία. Aναλυτικά η κατάταξη:

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια