FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024

Η Red Bull «κερδίζει» έδαφος το 2024, ο μεγάλος αντίπαλος χάνει πραγματικά έδαφος


 Συντάκτης: Μιχάλης Κοντιζάς

Formula 1 Red Bull:  Η νέα σεζόν της Formula 1 δεν έχει ξεκινήσει ακόμη, αλλά οι ομάδες είναι ήδη απασχολημένες με τα νέα μονοθέσια για το 2024. Ορισμένες ομάδες μπορούν να περνούν περισσότερο χρόνο στη σήραγγα αέρα και στο CFD από άλλες. Διαβάστε πόσο χρόνο επιτρέπεται να ξοδέψει κάθε ομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα και στο CFD το 2024 εδώ!

Γιατί η F1 περιορίζει τον χρόνο αεροδυναμικής σήραγγας για τις ομάδες της F1

Η Formula 1 βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στις δοκιμές αεροδυναμικής σήραγγας και στο πρόγραμμα υπολογιστή CFD από τότε που καταργήθηκαν οι δοκιμές. Αυτό επιτρέπει στα ανταλλακτικά του αυτοκινήτου να δοκιμάζονται όσο το δυνατόν καλύτερα, αλλά εδώ και αρκετά χρόνια οι κανονισμοί το έχουν περιορίσει.

formula1-red-bull-formula-one-f1-aerodynamiko-tunel-aerodinamiki-siraga

Πόσο χρόνο επιτρέπεται να περνούν οι ομάδες της F1 στην αεροδυναμική σήραγγα;

Formula 1 Red Bull: Λόγω του κορωνοϊού, τα κορδόνια ήταν σφιγμένα σε όλη τη διαδρομή. Οι ομάδες της F1 κάθονταν σε περίπου 65 διαδρομές αεροδυναμικής σήραγγας την εβδομάδα μέχρι το 2020, αλλά επιτρέπονταν μόνο 40 διαδρομές το 2021. Το 2021, προσαρτήθηκε επίσης μια κλίμακα, για να δοθεί στις μικρότερες ομάδες περισσότερος χρόνος για να φτάσουν τις κορυφαίες ομάδες. Ανά θέση στο πρωτάθλημα, ένας κατασκευαστής είχε 2,5 τοις εκατό περισσότερο ή λιγότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα που είχε στη διάθεσή του. Ο ηγέτης του πρωταθλήματος πήρε το 90 τοις εκατό των 40 δρομολογίων, ή 36 τρεξίματα την εβδομάδα. Ο δεύτερος έλαβε 112,5 τοις εκατό, ή 45 τρεξίματα την εβδομάδα.

Αυτή η κλίμακα προσαρμόστηκε περαιτέρω για τη σεζόν F1 2022-2025, με τις διαφορές ανά θέση να είναι έως και πέντε τοις εκατό. Ως αποτέλεσμα, ο ηγέτης του πρωταθλήματος παίρνει μόνο το 70 τοις εκατό (28 τρεξίματα την εβδομάδα) και ο τελευταίος αριθμός 115 τοις εκατό (46 διαδρομές την εβδομάδα).

formula1-red-bull-formula-one-f1-aerodynamiko-tunel-aerodinamiki-siraga

Η Red Bull Racing κερδίζει έδαφος στον ανταγωνισμό

Formula 1 Red Bull:  Για τη σεζόν F1 2024, η κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών θα καθοδηγήσει το νέο κλειδί κατανομής που θα καθοριστεί. Επομένως, η Red Bull Racing θα έχει τον λιγότερο χρόνο στη σήραγγα αέρα από όλες τις ομάδες της F1, ενώ η Haas, ως τελευταία, θα έχει τον περισσότερο χρόνο στη διάθεσή της.

Στο Red Bull θα επιτραπεί το 70 τοις εκατό του μέγιστου αριθμού διαδρομών, ανεβάζοντας το σε 28 διαδρομές την εβδομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα. Σίγουρα αυτό θα μοιάζει με νίκη για τη Red Bull, καθώς μέχρι τις 26 Οκτωβρίου 2023 η Red Bull μπορούσε να χρησιμοποιήσει μόνο το 63 τοις εκατό επειδή είχε μια ποινή για υπέρβαση του ανώτατου ορίου του προϋπολογισμού το 2021.

formula1-red-bull-formula-one-f1-aerodynamiko-tunel-aerodinamiki-siraga

Η Mercedes ήταν ήδη στη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών στις 30 Ιουνίου 2023 και έτσι διατηρεί τον ίδιο αριθμό δρομολογίων. Η Ferrari ήταν στην τέταρτη θέση μέχρι τα μέσα του 2023 και έτσι πρέπει να παραδώσει δύο διαδρομές την εβδομάδα λόγω της τρίτης θέσης τερματισμού το 2023. Η McLaren χάνει επίσης έδαφος. Η ομάδα με έδρα το Woking ήταν έκτη μεταξύ των κατασκευαστών μετά το Καναδικό Grand Prix και ανέβηκε δύο θέσεις. Με αυτόν τον τρόπο, χάνουν τέσσερις διαδρομές την εβδομάδα.

Η Aston Martin είναι νικήτρια σε αυτή την περίπτωση, καθώς έχασε δύο θέσεις προς το τέλος της σεζόν. Η Alpine, η οποία ήταν πέμπτη στα μέσα του 2023, κερδίζει επίσης δύο ακόμη διαδρομές λόγω της έκτης της θέσης. Η Haas και η Alfa Romeo κερδίζουν επίσης από τέσσερα σερί η καθεμία καθώς και οι δύο έπεσαν δύο θέσεις.

Θέση Ομάδα Ποσοστό 2023 Ποσοστό 2024
1 Red Bull Racing 70% 70%
2 Mercedes 75% 75%
3 Ferrari 85% 80%
4 McLaren 95% 85%
5 Aston Martin 80% 90%
6 αλπικός 90% 95%
7 Ουίλιαμς 110% 100%
8 AlphaTauri 115% 105%
9 Άλφα ρομέο 100% 110%
10 Haas 105% 115%

formula1-red-bull-formula-one-f1-aerodynamiko-tunel-aerodinamiki-siraga

Formula 1 Red Bull:  Η νέα διανομή ισχύει έως τις 30 Ιουνίου 2024. Το Grand Prix της Αυστρίας θα διεξαχθεί την Κυριακή 30 Ιουνίου, επομένως αυτοί οι πόντοι θα εξακολουθούν να μετρούν. Η βαθμολογία του πρωταθλήματος μετά από εκείνο το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο θα καθορίσει το κλειδί διανομής για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια