FORMULA 1

Column Left

Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2016

ΤΑ ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ ΜΟΝΟΘΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ F1

Είναι ξεκάθαρο ότι το 2017 θα είναι μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά στην Formula 1. Οι προγραμματισμένες αλλαγές θα δημιουργήσουν νέα δεδομένα, καθώς θα κάνουν τα μονοθέσια ταχύτερα κατά τρία έως πέντε δευτερόλεπτα το γύρο! Ακόμα και μερικά δέκατα το γύρο να γίνονταν τα αυτοκίνητα ταχύτερα, θα ήταν μια τρομερή αλλαγή.
Με τρία έως πέντε δευτερόλεπτα τον γύρο, οι αλλαγές χαρακτηρίζονται ως κοσμογονικές. Ακόμα και για μερικά χιλιοστά διαφοράς στο πλάτος ενός μονοθέσιου και τίθεται εκτός κανονισμών, αφού έχει αντικειμενικό πλεονέκτημα στην πρόσφυση του και στους τελικούς χρόνους τους οποίους μπορεί να πετύχει σε σχέση μ' ένα μονοθέσιο ακόμα και μερικά χιλιοστά στενότερο. Αν το καλοσκεφτούμε αυτό, τότε μπορούμε να καταλάβουμε πόσο συγκλονιστική αλλαγή είναι τα +200 χιλιοστά στα μετατρόχια των αυτοκινήτων (στο πλάτος) σε συνδυασμό με τα πολύ φαρδύτερα ελαστικά. Δίχως να σταθούμε στις αλλαγές που που τις έχουμε περιγράψει πολλές φορές, αξίζει να σταθούμε στο πόσο θα αλλάξει ο τρόπος και η τεχνική οδήγησης. Τα αυτοκίνητα θα έχουν υπερβολικά μεγαλύτερη πρόσφυση με αποτέλεσμα να στρίβουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες.
Ωστόσο αυτό θα δημιουργήσει και μεγαλύτερες πιθανότητες ατυχήματος καθώς υπερβολική πρόσφυση στο όριο, θα χάνεται ξαφνικά και θα είναι πιθανό να έχουμε θεαματικά ατυχήματα. Επίσης η φαρδύτερη εμπρός αεροτομή θα επιτρέπει τα αυτοκίνητα να πλησιάζουν αρκετά πιο κοντά το ένα στο άλλο στη φάση προσπέρασης, με επίσης μεγάλες πιθανότητες ατυχήματος. Οι ταχύτητες στην ευθεία λένε οι προσομοιώσεις πως δεν θα αυξηθούν αλλά το φρενάρισμα πλέον θα γίνεται ακόμα πιο αργά καθώς τα φαρδιά ελαστικά θα επιτρέπουν μεγαλύτερες και πιο απότομες επιβράδυνσεις. Αυτό σημαίνει περισσότερα μπλοκαρίσματα καθώς η πρόσφυση θα είναι μεν μεγαλύτερη άλλα στο όριο θα χάνεται πιο απότομα. Επίσης στην φάση της επιτάχυνσης τα αυτοκίνητα θα είναι αρκετά πιο θεαματικά με μεγάλες δυνατότητες ελέγχου στην πλαγιολίσθηση καθώς οι πίσω τροχοί που έχουν αυξήσει υπερβολικά το πλάτος τους θα επιτρέπουν μεγαλύτερο έλεγχο της υπερστροφής. Οι οδηγοί ακόμα, έχουν συνηθίσει στη φάση φρεναρίσματος να βρίσκονται δίπλα δίπλα, ωστόσο με δεδομένο την αύξηση του πλάτους των μονοθεσιών θα είναι πολύ πιθανό κάποιος από τους οδηγούς να κάνει έναν λάθος υπολογισμό στο πλάτος του αυτοκινήτου του, με βάση την εμπειρία και την αίσθηση που θα έχει από τα προηγούμενα χρόνια κι έτσι επίσης εκεί να έχουμε κάποιο πιθανό ατύχημα.
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα θα είναι η αντοχή των οδηγών σε βάθος χρόνου. Η μεγαλύτερη φυσική επιβάρυνση (σε G) που θα δέχεται ο οδηγός στη διάρκεια ενός γύρου θα τον κουράσει πολύ πιο γρήγορα με αποτέλεσμα, οι όχι τόσο γυμνασμένοι οδηγοί να φτάσουν στα όρια της φυσικής τους αντοχής, σε συνδυασμό μάλιστα με τη ζέστη ή την υγρασία που θα επικρατεί. Από τις πρώτες προσομοιώσεις αγώνα που θα γίνουν στις ελεύθερες δοκιμές, θα δούμε πόσοι οδηγοί θα τροποποιήσουν ή θα εντείνουν το πρόγραμμα τους στο γυμναστήριο. Η γρήγορη κόπωση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα θα δημιουργεί μεγαλύτερες προϋποθέσεις για ένα πιθανό ατύχημα. Είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να παρακολουθούμε συνεχώς τις νέες ειδήσεις που βγαίνουν σχετικά με την επόμενη πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια