FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

F1 δοκιμές LIVE: Με ρυθμο πρωταθληματος η Mercedes!

Χθες ήταν ο Χάμιλτον που σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:20.558 και όλοι έλεγαν εδώ στο Μοντμελό ότι πολύ δύσκολα θα κατέβει κάποιος πιο κάτω σε επιδόσεις. Πριν όμως περάσουν ούτε 24 ώρες ο Νίκο Ρόσμπεργκ κατόρθωσε να βελτιώσει την εν λόγω επίδοση κατά τέσσερα δέκατα σταματώντας σήμερα το πρωί τα χρονόμετρα στο 1:20.130. Επίδοση σχεδόν 2.5 δευτερόλεπτα ταχύτερη της περσινής pole του Μαλντονάντο αλλά και της ταχύτερης περσινής στις δοκιμές εξέλιξης του Ράικονεν (1:22.030). 

Για να επιτευχθεί αυτή η επίδοση η Mercedes έκανε μερικά γρήγορα περάσματα με μαλακή γόμα χωρίς πολλούς γύρους, ενώ το ίδιο επιχειρούσε εκείνη τη στιγμή και ο Αλόνσο με τη Ferrari. Ο Γερμανός με τον Ισπανό πιλότο εναλλάχτηκαν κάποιες φορές στην κορυφή των χρόνων με τον Αλόνσο τελικά να σημειώνει 1:20.494 επίσης με την μαλακή γόμα. Αργότερα που επιχείρησε με την πολύ μαλακή δεν κατάφερε να κινηθεί πιο γρήγορα και αυτό έχει την εξήγησή του. Η μαλακή γόμα έχει σκελετό τέτοιο ώστε να δουλεύει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος ενώ η πολύ μαλακή αποδίδει πιο καλά στις υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος. 

Όπως και να έχει βέβαια δύσκολα αυτοί οι χρόνοι θα βελτιωθούν μέχρι την ολοκλήρωση των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που θα έρθει σε λιγότερο από δυο ώρες εδώ στη Βαρκελώνη. 
Καθότι ο Ρόσμπεργκ θέλει να προλάβει μια πτήση αμέσως μετά τη λήξη των δοκιμών μίλησε στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια της μεσημεριανής ανάπαυλας. Ήμασταν εκεί για να τον ακούσουμε...

Τι σε κάνει αισιόδοξο για το ξεκίνημα της χρονιάς;Είμαι σίγουρος πως η ομάδα έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου σε σχέση με πέρυσι όπου ειδικά στο δεύτερο μέρος της χρονιάς είχαμε μια πολύ δύσκολη περίοδο. Με τις αλλαγές που έγιναν στην δομή της ομάδας και το ανθρώπινο δυναμικό όλα πλέον δουλεύουν σωστά. Μετά την προσπάθεια που έγινε στο εργοστάσιο το χειμώνα ήρθαμε εδώ και διαπιστώσαμε ότι έχουμε ένα πολύ καλό μονοθέσιο με βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση αλλά και χωρίς προβλήματα αξιοπιστίας. Βέβαια πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όσον αφορά την ικανότητα του μονοθεσίου μας να διατηρήσει έναν σταθερό και ανταγωνιστικό ρυθμό στον αγώνα. Είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες που αναμένονται στην Αυστραλία από τις σημερινές (15 βαθμοί Κελσίου στον αέρα, 25 βαθμοί Κελσίου στο οδόστρωμα). 

Πως αξιολογείς ότι είχατε καλές επιδόσεις στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης;Το ίδιο είχε συμβεί και πέρυσι αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Πέρυσι επίσης ήμασταν πολύ καλοί στους χρόνους των δοκιμών. Η μεγάλη μας αδυναμία ήταν η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών. Έχουμε σίγουρα βελτιωθεί σ’ αυτό το κομμάτι αλλά πόσο πολύ δεν μπορώ να πω με σιγουριά.

Είσαι ικανοποιημένος από τις δοκιμές;
Σίγουρα πήγαμε πολύ καλά. Η ομάδα δουλεύει ρολόι είναι χαρακτηριστικό πως φέτος όλα γίνονται στην ώρα τους. Την τελευταία στιγμή μεν καθότι έτσι συμβαίνει με την εξέλιξη νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων ή άλλων εξαρτημάτων αλλά η διαφορά είναι πως όλα πια φτάνουν έγκαιρα εδώ στην πίστα. Δεν ξέρω όμως ακόμη πόσο γρήγοροι ή πόσο καλοί είμαστε στην πραγματικότητα.

Πως σχολιάζεις τους χρόνους που πετύχατε; Αποτελούν έκπληξη;Έκπληξη όχι δε θα το έλεγα. Η ανάγνωση των χρόνων θέλει πάντοτε προσοχή καθότι δεν ξέρεις τι κάνουν οι άλλες ομάδες και τι χρόνους μπορεί να πετύχουν. Επιπλέον θα είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα στη Μελβούρνη όπου θα δούμε την πραγματική δυναμική των ομάδων.

Ποια θεωρείς την ομάδα που οι υπόλοιποι θα κυνηγούν στο ξεκίνημα;Σίγουρα η Red Bull είναι πολύ δυνατή και ανάμεσα στις ομάδες που θα ξεχωρίσουν στο ξεκίνημα. 

Ποιο είναι το δυνατό σημείο της φετινής W04;Το ζύγισμα που έχουν πετύχει στο εργοστάσιο από την πρώτη στιγμή. Είναι πολύ καλά ισορροπημένη ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα ένιωσα πολύ καλά οδηγώντας την από τον πρώτο κιόλας γύρο φέτος το χειμώνα και αποτελεί την πιο μεγάλη βελτίωση. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια