FORMULA 1

Column Left

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟ ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΗΣ FORMULA 1

Παραθέτουμε σκέψεις και συμπεράσματα μετά από δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης στο Μοντμελό όπου είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με πιλότους και μηχανικούς, να δούμε τα μονοθέσια από κοντά σε δράση αλλά και την κατάσταση των ελαστικών μετά από κάποιους γύρους. 
Το ξεκίνημα του φετινού πρωταθλήματος βρίσκει πέντε ομάδες ικανές για τη νίκη στον πρώτο αγώνα. Ο λόγος για τις Red Bull, Ferrari, McLaren, Lotus και Mercedes. 
Αναμφισβήτητα η ομάδα που έχει σημειώσει τη μεγαλύτερη πρόοδο από τον Νοέμβριο στη Βραζιλία, έως σήμερα είναι η Mercedes. Βέβαια είχε και τα μεγαλύτερα περιθώρια βελτίωσης με τα βασικά προβλήματα της περσινής W03 να είναι η αεροδυναμική απόδοση και η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών θέματα αλληλένδετα μέχρι ένα βαθμό. Αυτό δε σημαίνει ότι έφτασε στην κορυφή αλλά ότι πλησίασε σ' αυτή. 
Παρατηρώντας την φετινή W04 να περνάει «τρένο» από τις γρήγορες καμπές της πίστας του Μοντμελό με μέση ή σκληρή γόμα και καύσιμο για αρκετούς γύρους δεν έχουμε ουδεμία αμφιβολία πως τα προβλήματα αυτά έχουν αμβλυνθεί και η γερμανική εταιρεία έχει πλέον στα χέρια της ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο: «Θα κερδίσουμε φέτος» προέβλεψε ο Χάμιλτον, «το μονοθέσιο έχει πολύ καλή ισορροπία κρατήματος και είναι ευκολοδήγητο, καμία σχέση με πέρυσι» συμπλήρωσε ο Ρόσμπεργκ που μπορεί να συγκρίνει. Οι χρόνοι που σημείωσε η W04 στη Βαρκελώνη ήταν κορυφαίοι μένει να δούμε πόσο μπορεί ν’ αλλάξουν τα πράγματα στην πρεμιέρα του Άλμπερτ Παρκ λόγω υψηλότερων θερμοκρασιών αλλά και σε τι επίπεδο βρίσκονται συγκριτικά με τις υπόλοιπες ομάδες, ειδικά σε σχέση με την πρωταθλήτρια Red Bull που δεν θέλησε να αποκαλύψει τη δυναμική του μονοθεσίου της. 



Μετά τη Mercedes κατά την προσωπική μας άποψη αλλά και με βάση το ρεπορτάζ
 που κάναμε αξιοσημείωτη πρόοδος έχει συντελεστεί και στη Ferrari. Η παρουσία του συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη, επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari στο τελευταίο τεστ στη Βαρκελώνη δείχνει πόσο σημαντικό ήταν αυτό για την Ιταλική ομάδα.  Ο Βρετανός μηχανικός μας μίλησε την Κυριακή το απόγευμα, έτσι μάθαμε πως η Ιταλική ομάδα δοκίμασε στην τελευταία βδομάδα δοκιμών του Μοντμελό τη διαμόρφωση του μονοθεσίου με την οποία θα αγωνιστεί σε Αυστραλία (17/3), Μαλαισία (24/3): «Θα υπάρξουν κάποιες προσθήκες σε αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά σημαντικό πακέτο αεροδυναμικής αναβάθμισης έχουμε προγραμματίσει για την Κίνα» μας είπε ο Βρετανός μάνατζερ που στο λόγο του ήταν φανερή η πρόθεση να μετριαστούν οι εντυπώσεις από τον πομφόλυγα του Αλόνσο: «Το φετινό μονοθέσιο είναι 200 φορές καλύτερο». Είναι γεγονός πως στην περιοχή της εκμετάλλευσης της κινητικής ενέργειας των καυσαερίων η περσινή Ferrari είχε πολλά περιθώρια βελτίωσης. Σε συνδυασμό με την αλλαγή αεροσήραγγας (σ.σ: Η F138 έχει δουλευτεί αποκλειστικά στην Κολωνία) οι κόκκινοι αισιοδοξούν πως έχουν βελτιώσει σημαντικά το μονοθέσιο τους. Η F138 ακούγεται διαφορετικά απ’ όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια ακόμη και απ’ αυτά που φορούν ίδιο κινητήρα (Sauber, Toro Rosso) λόγω της θέσης εξόδου των εξατμίσεων αλλά και της μικρότερης διατομής των που έχει στερήσει δύναμη από τον κινητήρα (σ.σ: γκρίνια ο Μαρμορίνι). Συνολικά όμως το αποτέλεσμα είναι θετικό λόγω καλύτερης αεροδυναμικής απόδοσης στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Βλέποντας την F138 στην πίστα στα χέρια του Αλόνσο εκτός του δραματικού ήχου, μας εντυπωσίασε η σταθερότητα που επιδεικνύει στις φάσεις επιτάχυνσης ειδικά στις ανηφορικές εξόδους που έχει η πίστα της Βαρκελώνης. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Πατ Φράι στη συζήτησή μας ήταν σαφώς προβληματισμένος και με την υπέρμετρη όπως τη χαρακτήρισε φθορά των ελαστικών: «Ίσως το έχουν παρακάνει ελπίζω να μη χρειαστούν πέντε πιτ στοπ στην Αυστραλία». Στη φωτογραφία ο Τομπάζης μιλά με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας Πατ Φράι.



Θυμίζουμε πως η επιλογή της Pirelli για το Άλμπερτ Παρκ είναι η μέση (λευκό σιρίτι) και η πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο σιρίτι). Ειδικά για την πολύ μαλακή γόμα ο Γκροζάν ήταν αποκαλυπτικός : «Εδώ στο Μοντμελό εάν πιέσεις αντέχει τρεις – τέσσερις στροφές, ούτε καν γύρο». 

Στη Lotus σίγουρα έχουν βελτιώσει κι άλλο το πλεονέκτημα διαχείρισης και βέλτιστης αξιοποίησης των ελαστικών που από πέρυσι αποτελούσε πλεονέκτημά τους. Είναι ούτως ή άλλως η μόνη ομάδα που μπόρεσε να συμπληρώσει 26 γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών (μέση γόμα) στη Βαρκελώνη. Όμως αντιμετώπισαν αρκετά θέματα αξιοπιστίας που περιόρισαν τον αριθμό των γύρων που συμπλήρωσαν στις δοκιμές. Μιλήσαμε με το Ράικονεν αμέσως μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης και ως συνήθως ήταν φειδωλός: «Σίγουρα είμαστε καλύτεροι αλλά δεν ξέρω τι έχουν κάνει οι υπόλοιποι. Δε θεωρώ ότι θα έχουμε θέμα με την αξιοπιστία του μονοθεσίου».

Στη McLaren δε θέλησαν να αποκαλύψουν τη δυναμική του μονοθεσίου επιχειρώντας γρήγορους γύρους αντίθετα προτίμησαν να περιορίσουν τη δουλειά τους στο set –up και την αξιοποίηση των ελαστικών. Δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία ότι το μονοθέσιο τους είναι ανταγωνιστικό τουλάχιστον απ’ όσα είδαμε στη Βαρκελώνη. Το ίδιο ισχύει και για την πρωταθλήτρια Red Bull που απαλλαγμένη πλέον από τα προβλήματα αξιοπιστίας επικεντρώθηκε στο στήσιμο του μονοθεσίου και στην εξέλιξη συστημάτων όπως το παθητικό DRS αποφεύγοντας τους χρόνους highlight. Βέβαια το πολύ κρυφτό ενέχει τον κίνδυνο να χαθείς αλλά δεν θα πόνταρα σ’ αυτό. Σίγουρα οι μηχανικοί τόσο στη McLaren όσο και στην Red Bull υπολόγιζαν τον ρυθμό του μονοθεσίου με βάση το φορτίο καυσίμου και ξέρουν πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί με άδειο ρεζερβουάρ στις κατατακτήριες δοκιμές

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια