FORMULA 1

Column Left

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Τα pit stop ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΘΕΑΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ


Με τη θριαμβευτική νίκη Αλόνσο στην... έδρα του (πίστα Μονμελό Βαρκελώνης) και την τρίτη θέση του Μάσα, η Ferrari πανηγύρισε μια εξαιρετική επιστροφή στην κορυφή της F1.
Πίσω από τον Ισπανό τερμάτισε ο Ραϊκόνεν, που πιστοποίησε με αυτό τον τρόπο τόσο την πολύ καλή περίοδο που διανύει ο «Iceman» όσο και την ανταγωνιστικότητα της Lotus.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, παρά την πολύ καλή εκκίνηση που έκανε, δεν μπόρεσε να πετύχει τίποτα καλύτερο από την 4η θέση, με τον ομόσταβλό του στη Red Bull Μαρκ Γουέμπερ να τερματίζει ακριβώς πίσω του.
Κακή εμφάνιση για τη Mercedes, που ξεκίνησε από την πρώτη και τη δεύτερη θέση, και μάλλον απογοήτευσε, με τον κάτοχο της pole position, Νίκο Ρόσμπεργκ, να τερματίζει έκτος και τον δεύτερο στη σειρά εκκίνησης, Λ. Χάμιλτον, να βλέπει δωδέκατος την καρό σημαία, μην μπορώντας να πάρει ούτε ένα βαθμό. Στις υπόλοιπες θέσεις μέχρι τη δεκάδα πλασαρίστηκαν οι Ντι Ρέστα, Μπάτον, Πέρεζ, Ρικιάρντο.
Η γρήγορη φθορά των ελαστικών οδηγεί σε πολλά πιτ στοπ, γεγονός που «σκοτώνει» το θέαμα στα Γκραν ΠριΗ γρήγορη φθορά των ελαστικών οδηγεί σε πολλά πιτ στοπ, γεγονός που «σκοτώνει» το θέαμα στα Γκραν ΠριΣτον απόηχο πάντως του ισπανικού Γκραν Πρι, δεν έλειψαν οι γκρίνιες σε ό,τι αφορά το φτωχό θέαμα, απόρροια των πολλών πιτ στοπ για αλλαγές ελαστικών. Μάλιστα, οι γκρίνιες (και οι φωνές διαμαρτυρίας σε πολλές περιπτώσεις) ήταν τόσο έντονες, που η Pirelli ανακοίνωσε πως θα κάνει αλλαγές στα λάστιχά της από το καναδικό GP (7-9/6), σε μια προσπάθεια να μειώσει την υπερβολική φθορά τους, που έχει επηρεάσει τους μέχρι τώρα αγώνες GP του 2013.
Εχοντας παραδεχτεί ότι οι αγώνες των 4 πιτ στοπ ξεπερνούν τα όρια, η Pirelli θα αλλάξει τη δομή (σκελετό) των ελαστικών της, ενσωματώνοντας κάποια χαρακτηριστικά από το 2011 και το 2012.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πολ Χέμπερι, είπε: «Δεν επιδιώξαμε ποτέ να έχουμε αγώνες των 4 πιτ στοπ, οπότε θα κάνουμε δομικές αλλαγές στα λάστιχα. Θα διατηρήσουμε μέρος της σχεδίασης του 2013, αλλά θα ενσωματώσουμε και κάποια από τα στοιχεία των ελαστικών μας από το 2011 και το 2012, που έκαναν τόσο καλή δουλειά εκείνη την περίοδο. Θέλουμε να επανέλθουμε σε αγώνες των δύο, το πολύ τριών πιτ στοπ». Ο Χέμπερι παραδέχεται ότι η απόφαση για πιο ακραία λάστιχα το 2013 δεν είχε λάβει υπόψη το μεγάλο βήμα προόδου στις επιδόσεις των μονοθέσιων που πέτυχαν οι ομάδες κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Αυτό υπέβαλε τα λάστιχα σε πολύ μεγάλες καταπονήσεις.
«Ολα καταπονούνται υπερβολικά. Πιθανώς να υποτιμήσαμε την αύξηση των επιδόσεων», λέει. «Δεν μπορούμε να κάνουμε δοκιμές με τα σύγχρονα μονοθέσια. Εχουμε διαθέσιμη μόνο μια Renault του 2010, που γυρίζει 4-5 δευτερόλεπτα πιο αργά από τα σημερινά μονοθέσια της F1.
»Πρόκειται λοιπόν για ένα συνδυασμό παραγόντων. Δεν θέλουμε να κάνουμε μεγάλες αλλαγές και δεν θέλουμε να τιμωρήσουμε αυτές τις ομάδες που επέλεξαν σχεδιαστικούς δρόμους για τη διατήρηση των ελαστικών. Από την άλλη όμως πρέπει να κάνουμε κάτι για να βελτιώσουμε την κατάσταση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια