FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 1 Ιουλίου 2016

Austrian GP Preview

Αυστρία στρέφονται τα βλέμματα όλων των φίλων της F1 το ερχόμενο Σαββατοκύριακο και το Car and Driver σας παρουσιάζει όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον αγώνα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
RED BULL RING
Μήκος πίστας: 4,326 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 71

Απόσταση αγώνα: 307,020 χιλιόμετρα

Ρεκόρ γύρου: 1:08.337 (Michael Schumacher, 2003)

Πρώτο GP: 1970

Νικητής 2015: Nico Rosberg (Mercedes)

Pole position 2015: Lewis Hamilton (Mercedes)
Επίσημο site: http://www.projekt-spielberg.at
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Κατανάλωση καυσίμου: 1.7kg στο γύρο

Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 66% του γύρου

Φθορά φρένων: Μεσαία

Αλλαγές ταχυτήτων: 54 στο γύρο / 3.834 συνολικά στον αγώνα

Μεγαλύτερη ευθεία: 868m

Μέγιστη ταχύτητα: 310km/h

Δύο ζώνες DRS

Μήκος pitlane: 242m
ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η ανακαινισμένη πίστα του Spielberg επέστρεψε το 2014 στο καλεντάρι της Formula 1 έπειτα από 11 χρόνια απουσίας.
Έχοντας μετονομαστεί πια σε Red Bull Ring, μιας και έχει περάσει στην ιδιοκτησία του ισχυρού άνδρα της αυστριακής εταιρείας ενεργειακών ποτών, Dietrich Mateschitz, αποτελεί το "σπίτι" της ομώνυμης ομάδας.
Η πίστα του Spielberg μοιάζει περισσότερο ίσως από άλλες, με ειδική διαδρομή ράλι: Μεγάλες υψομετρικές εναλλαγές και μια συνεχή αλληλουχία γρήγορων και απαιτητικών στροφών.
Ο καιρός στην περιοχή είναι πάντοτε απρόβλεπτος. Μολονότι η πίστα επέστρεψε στο ημερολόγιο της F1 το 2014 έχει μακρά ιστορία ως Osterreichring με ρίζες πίσω στο 1969. Αυτό δίνει στη διαδρομή ένα χαρακτήρα «παλιάς σχολής» που είναι αισθητός ακόμη και σήμερα. 
Η πίστα συνδυάζει πολύ αργές στροφές με πολύ γρήγορα κομμάτια. Η πρόσφυση και τα εγκάρσια φορτία προκαλούν μέσες προς υψηλές καταπονήσεις στα ελαστικά ειδικά στις στροφές πέντε και έξι.
Το Red Bull Ring απαιτεί μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές ώστε η αεροδυναμική απόδοση να είναι υψηλή για να βοηθά στο κράτημα η κάθετη δύναμη, σε μια πίστα που έχει χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα.
Η επιφάνεια της πίστας έχει χαμηλή τραχύτητα και χαμηλή πρόσφυση ενώ το οδόστρωμα δίνει γρηγορότερους χρόνους με την πάροδο του Σαββατοκύριακου.
Μολονότι η άσφαλτος είναι καινούργια, η πίστα έχει αρκετές ανομοιομορφίες σε κάποια σημεία, αυτό καθιστά πιο δύσκολη την εύρεση σταθερής πρόσφυσης.
Ένας καθοριστικός παράγοντας στο Red Bull Ring είναι να βρεις πρόσφυση στην έξοδο καθώς υπάρχουν μερικές αργές στροφές που οδηγούν σε μεγάλες ευθείες. Μια ακριβής προσέγγιση στην κορυφή της στροφής ώστε να επιταχύνεις στην έξοδο νωρίτερα χωρίς σπινάρισμα, είναι καθοριστικός παράγοντας για τη μεγιστοποίηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών.
Η πίστα έχει ίδια φορά με αυτή των δεικτών ρολογιού και υπάρχουν δυο συγκεκριμένες διαδοχικές στροφές (η 5 και 6) που φορτίζουν ιδιαίτερα την δεξιά πλευρά ελαστικών του μονοθεσίου.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
• Τα πρώτα δυο μέρη της πίστας είναι γρήγορα ενώ το τελευταίο είναι αργό και πιο τεχνικό.

• Η πίστα δοκιμάζει μια ευρεία γκάμα δυνατοτήτων των ελαστικών όσον αφορά στα πλευρικά αλλά και στα διαμήκη φορτία.

• Η φθορά, η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά και η θερμοκρασία περιβάλλοντος βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα, γι’ αυτό και επιλέγηκαν τα πιο μαλακά ελαστικά.

• Το να οριστούν τα σημεία φρεναρίσματος είναι κάπως πολύπλοκο καθώς υπάρχει ένα αριθμός στροφών όπου οι οδηγοί φρενάρουν σε ανηφόρα.

• Η επιφάνεια του οδοστρώματος γενικώς παρέχει χαμηλή πρόσφυση, έχει χαμηλή τραχύτητα και σε κάποια σημεία υπάρχουν ανομοιομορφίες.

• Ένας γύρος στο Σπήλμπεργκ διαρκεί χρονικά, λιγότερο απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη πίστα του πρωταθλήματος. Η πίστα έχει μόνο 9 στροφές και η ακριβής οδήγηση είναι καθοριστική.

• Έχει στρωθεί νέα άσφαλτος φέτος σε όλη τη διαδρομή αλλά το επίπεδο τραχύτητας δε διαφέρει από το προηγούμενο. Όμως το νέο οδόστρωμα πιθανώς να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση, αυτό θα το μετρήσουμε επιτόπου πριν τις δοκιμές.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
• Κίτρινη, μαλακή: Δεν είναι σύνηθες να είναι η πιο σκληρή εκ των τριών γομών. Όντας προεπιλογή μας οι οδηγοί πήραν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον σετ απ’ αυτή τη γόμα.

• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Επίσης προεπιλογή μας οπότε οι οδηγοί πήραν υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον σετ. Αναμένεται να παίζει σημαντικό ρόλο στον αγώνα.

• Μωβ, πάρα πολύ μαλακή:  Η πιο δημοφιλής επιλογή με διαφορά, κάποιοι πήραν μέχρι και εννιά σετ (σ.σ: από 13 συνολικά) απ’ αυτή τη γόμα.

• Οι Ferrari και Renault έχουν κάνει την πιο επιθετική επιλογή με 9 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας.

• Οι δυο πρωτοπόροι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος (Rosberg και Hamilton) έχουν κάνει διαφορετική επιλογή σετ ελαστικών.
Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ
Daniel Ricciardo: «Είναι μία όμορφη πίστα που όμως δεν μας ευνοεί. Έχει λίγες αλλά καλές στροφές και πολλά σημεία που μπορεί να αιφνιδιαστείς.Η πρώτη στροφή είναι πολύ ενδιαφέρουσα γιατί είναι ανηφορική. Δείχνει κλειστή αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Είναι γρήγορη, τρίτης σχέσης, με άνοιγμα στην έξοδό της. Για τη δεύτερη στροφή ανεβαίνουμε ακόμα ψηλότερα κι αυτή είναι μία πολύ αργή, κλειστή δεξιά, με ανάποδη κλήση. Αυτό που μου αρέσει ακόμα περισσότερο είναι η ατμόσφαιρα που επικρατεί τις ημέρες του αγώνα».
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΠΕΡΥΣΙ:
• Η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών αποδείχτηκε κλειδί για τη νίκη μολονότι επηρέασε η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα. Ο Nico Rosberg εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και μετά έβαλε τη μαλακή στον 38ο από 71 γύρους.

• Η υψηλότερη θέση τερματισμού με εναλλακτική στρατηγική: Ο Pastor Maldonado που εκκινούσε 10ος (βρέθηκε εκεί γιατί επιβλήθηκαν ποινές σε οδηγούς που είχαν καταταγεί πιο μπροστά) τερμάτισε 7ος . Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και συμπλήρωσε πολλούς γύρους μ’ αυτή.
PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI
«Η Αυστρία είναι μια από τις πιο ατμοσφαιρικές και χαρακτηριστικές διαδρομές του πρωταθλήματος. Απαιτεί πολλά από τα ελαστικά σαν πίστα, τόσο από την μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση όσο και από την απόδοση. Γι’ αυτό το λόγο η πιο δημοφιλής επιλογή είναι η πάρα πολύ μαλακή γόμα. Αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε δυο αλλαγές ελαστικών στον αγώνα, παρότι πέρυσι είχαμε μόνο μια. Παραταύτα ο συγκεκριμένος αγώνας είναι πάντοτε απρόβλεπτος: Πέρυσι εμφανίστηκε αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή του αγώνα ενώ φέτος έχουν ίδιες πιθανότητες εμφάνισης ο ήλιος και η βροχή. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα θα ταιριάξει καλά με το Red Bull Ring. Eίμαστε σχεδόν σίγουροι ότι θα έχουμε επίτευξη των ταχύτερων γύρων που έχουν γίνει ποτέ στη συγκεκριμένη πίστα με την τωρινή της διαμόρφωση».
ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
Η Αυστρία έχει φιλοξενήσει συνολικά 28 αγώνες της Formula 1 οι οποίοι έχουν διεξαχθεί σε τρεις πίστες: 18 στο Österreichring, 9 στο Spielberg και ένας στο Zeltweg.
Τις περισσότερες νίκες επί Αυστριακού εδάφους τις έχει σημειώσει η McLaren (6). Πέντε έχει η Ferrari, τέσσερις η Lotus και τρεις η Williams. Από δύο έχουν η Mercedes και η Renault.
Σε ό,τι αφορά στους οδηγούς, ο Alain Prost είναι πιο πετυχημένος οδηγός έχοντας νικήσει τρεις φορές το GP της Αυστρίας. Από δύο νίκες έχουν οι: Ronnie Peterson, Alan Jones, Mika Hakkinen, Michael Schumacher και Nico Rosberg. 
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΣΤΟ SPIELBERG
2015: Nico Rosberg (Mercedes)

2014: Nico Rosberg (Mercedes)

2003: Michael Schumacher (Ferrari)

2002: Michael Schumacher (Ferrari)

2001: David Coulthard (McLaren)

2000: Mika Hakkinen (McLaren)

1999: Eddie Irvine (Ferrari)

1998: Mika Hakkinen (McLaren)

1997: Jacques Villeneuve (Williams)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια