FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 11 Ιουλίου 2015

Χάνει τη λάμψη της η McLaren

ΤΟ  "χτίσιμο" μιας μπράντας είναι μια διαδικασία δύσκολη, που επιτυγχάνεται σε βάθος χρόνου. Από το GP του Monaco πίσω στο μακρινό 1966 όταν ο Νεοζηλάνδός Bruce McLaren έφερνε για πρώτη φορά την McLaren στη Formula 1,πέρασαν αρκετές δεκαετίες.Και μπορεί τότε η M2B με τον ιδρυτή της ομάδας στο τιμόνι να μην κατάφερε να τερματίσει τον πρώτο της αγώνα στο Πριγκιπάτο, λόγω διαρροής λαδιού, οι επιτυχίες όμως δεν άργησαν να έρθουν (πρώτες νίκες το 1968, πρώτο νταμπλ το 1974 με Fittipaldi).Μέσα από τις νίκες, τα Πρωταθλήματα, αλλά και μερικούς από τους σπουδαιότερους πιλότους στην ιστορία του σπορ που οδήγησαν κάποιο μονοθέσιο της ομάδας, η McLaren καθιερώθηκε στη συνείδηση του κοινού ως ένα από τα κορυφαία brand-names στο χώρο των αγώνων και δη της Formula 1.
Τα κατορθώματά της όλα αυτά τα χρόνια την καθιστούν ως τη δεύτερη πιο πετυχημένη ομάδα στην ιστορία του σπορ, πίσω από τη Ferrari και μπροστά από τη Williams.
Δυστυχώς, αυτή η θρυλική ομάδα, έχει παρεκκλίνει της πορείας της τα τελευταία χρόνια.
Η τελευταία φορά που η McLaren νίκησε αγώνα της F1 ήταν το 2012 στο Interlagos της Βραζιλίας με τον Jenson Button. Έκτοτε, η ομάδα έχει να επιδείξει μόλις δύο παρουσίες στο βάθρο, στον εναρκτήριο αγώνα του 2014, στο Albert Park όπου Magnussen - Button τερμάτισαν στο 2-3.
Η αλήθεια είναι ότι το brand-name της McLaren έχει χάσει την λάμψη του και αυτό έχει αντίκτυπο και στις χορηγικές συμφωνίες. Κάποτε οι σπόνσορες έκαναν... ουρά για να διαφημιστούν στο σώμα των μονοθεσίων της. Από το 2013 όταν και αποχώρησε η Vodafone, η ομάδα δεν έχει βρει βασικό χορηγό.
«Καθιερώνεις τη μπράντα σου μέσα από τις επιτυχίες. Και η McLaren μέσα από τον αριθμό νικών της και τα Πρωταθλήματά της έχει ξεκάθαρα δημιουργήσει ένα εξαιρετικό brand-name», έλεγε στο περιθώριο του βρετανικού GP, o αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier.
Η αναβίωση φέτος της θρυλικής συνεργασίας με τη Honda κάθε άλλο παρά πετυχημένη μπορεί να χαρακτηριστεί μέχρι στιγμής. Τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά έως αποκαρδιωτικά, καθώς στους 9 αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής, τα καλύτερα αποτελέσματα είναι η 8η θέση του Button στο Monaco και η 10η του Alonso στο Silverstone, ενώ ήδη μετρά συνολικά 9 εγκαταλείψεις οι περισσότερες εκ των οποίων λόγω μηχανικών προβλημάτων (5 ο Ισπανός και 4 ο Βρετανός).
«Από διαφημιστικής άποψης, μας 'πονάει γιατί προφανώς πολλοί ιδιώτες και εταιρείες ενδιαφέρονται να συνεργαστούν μαζί μας, αλλά υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι στους οργανισμούς τους που μπορεί να θέσουν ζήτημα την έλλειψη αποτελεσμάτων. Και δεν νομίζω ότι μπορούμε να περιμένουμε για πολύ ακόμα», πρόσθεσε ο Boullier.
Mε μόλις 5 βαθμούς απολογισμό, η McLaren φιγουράρει στην προτελευταία θέση της βαθμολογίας, έχοντας πίσω της την Marussia που ακόμα δεν έχει βαθμολογηθεί.
Αν δεν υπάρξει μια εντυπωσιακή αλλαγή μέχρι το τέλος της σεζόν, η απώλεια στα έσοδα από το σπορ θα είναι τεράστια και μπορεί να ξεπεράσει τα 50 εκ. ευρώ σε σχέση με αυτά που έβαλε στα ταμεία της φέτος για την 5η θέση που πήρε πέρσι στο Πρωτάθλημα.
«Όπως συμβαίνει σε κάθε συνεργασία παγκοσμίως δεν πρόκειται να σας πω τι λέμε μεταξύ μας με τους ανθρώπους της Honda. Πρέπει να παλέψουμε μαζί σαν μια ομάδα, αλλά ο πόνος είναι πραγματικός. Μέχρι στιγμής υπάρχει καλή πρόγνωση για τα επόμενα χρόνια, σε ό,τι αφορά στο οικονομικό κομμάτι. Αλλά η απουσία επιτυχιών σίγουρα θα μας 'πληγώσει' σε ό,τι αφορά στα έσοδα της ομάδας και είμαστε υποχρεωμένοι να βρούμε τρόπους να καλύψουμε τις απώλειες», πρόσθεσε ο 41χρονος Γάλλος.
Η παρουσία της McLaren στη Formula 1 με αριθμούς
182 νίκες

155 pole positions

47 τερματισμοί στο 1-2

12 Πρωταθλήματα οδηγών

8 Πρωταθλήματα κατασκευαστών

Τελευταίο Πρωτάθλημα οδηγών: 2008, Lewis Hamilton

Τελευταίο Πρωτάθλημα κατασκευαστών: 1998

Τελευταία νίκη: 25 Νοεμβρίου 2012, Interlagos, Jenson Button

Τελευταία pole position: 25 Νοεμβρίου 2012, Interlagos, Lewis Hamilton

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια