FORMULA 1

Column Left

Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Κοντρες για τα εξοδα των ομαδων στην F1

Η ιστορία με την οριοθέτηση εξόδων από τις ομάδες της F1 αναζωπυρώνεται μετά τις τελευταίες φήμες ότι η Red Bull Racing ξόδεψε περισσότερα από τα συμφωνηθέντα το 2010.
Κάποιες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που κάνουν το συνήθη κύκλο ανεβάζουν το ποσό υπέρβασης στα 60 εκ. ευρώ.
Το ερώτημα βέβαια είναι ποιος κοροϊδεύει ποιόν και όχι αν η Red Bull ξόδεψε παραπάνω από όσα ορίζει η συμφωνία μεταξύ των ομάδων (RRA). Θυμίζουμε ότι η FIA προσπάθησε να οριοθετήσει τον προϋπολογισμό των ομάδων συνάντησε τη σθεναρή τους αντίσταση και τελικά συμβιβάστηκε με τη λύση που οι ίδιες πρότειναν: Να οριοθετήσουν τον προϋπολογισμό μόνες τους.
Τα ελεγχόμενα τμήματα εξόδων με βάση τα συμφωνηθέντα είναι:
•Η χρήση της αεροσήραγγας,
•Οι δαπάνες προς ανεξάρτητους προμηθευτές
•Η κατασκευή του μονοθεσίου
•Η μισθοδοσία.
Στα παραπάνω τα έξοδα πρέπει να μείνουν στα 100 εκ ευρώ. Οι αμοιβές των πιλότων, τα έξοδα προβολής και άλλες επενδύσεις δεν συνυπολογίζονται. Φυσικά η Red Bull δεν είναι η ομάδα με το μεγαλύτερο συνολικό προϋπολογισμό αλλά η 4η στη σχετική λίστα μετά από Ferrari, McLaren και Mercedes.
Η ιστορία ανακινείται διόλου τυχαία από την Ιταλική "Gazzeta delo Sport" και έχει πολλές προεκτάσεις. Ζητούμενο η διαπραγμάτευση του ποσού βάσης για το 2011 με την προσθήκη του KERS. Βλέπεται η Ferrari θέλει να μειώσει το ποσό που θα επενδυθεί στο KERS ενώ η Mercedes θέλει να το μεγιστοποιήσει. Η διένεξη αφορά στο πνεύμα αλλά και στο γράμμα της συμφωνίας καθώς και στην επιβολή των όποιων κυρώσεων.
Με απλά λόγια συμφωνήσαμε να τσακωθούμε αλλά εσύ θα χρησιμοποιείς μόνο το ένα χέρι γιατί είσαι πιο δυνατός. Άμα δεις ότι τις τρως δε θα επιστρατεύσεις και το άλλο;
Μ΄ αυτό το σχόλιο δε παίρνουμε θέση υπέρ της Red Bull ούτε επικροτούμε την όποια αθέτηση συμφωνίας.Απλά ξεκαθαρίζουμε γιατί γράφονται και λέγονται πολλά ότι «συμφωνία» μεταξύ των ομάδων δεν μπορεί να υπάρξει γιατί απλούστατα πρόκειται για εξ ορισμού αντίπαλα στρατόπεδα. Όλα τα άλλα είναι για δημαγωγία και λαϊκή κατανάλωση. Ώρα είναι τώρα να βγει κανείς και να αρχίσει να λέει ότι η RBR πήρε τίτλο γιατί ξόδεψε παραπάνω. Ενώ όλοι οι άλλοι βρέθηκαν αμόλυντες παρθένες σε ολόλευκες κλίνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια