FORMULA 1

Column Left

Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Οι καθοριστικες εξελιξεις στο Silverstone

Στο GP Βρετανίας, την Κυριακή 10/07, θα εφαρμοστεί η δεύτερη και τελική φάση της απαγόρευσης των αλλαγών χαρτογράφησης των κινητήρων μεταξύ δοκιμών κατάταξης και αγώνα και οι ειδικοί της Formula 1 εκτιμούν ότι η απαγόρευση ενδέχεται να φέρει σημαντικές αλλαγές για τον ανταγωνισμό στην κορυφή του σπορ.
Η αλλαγή χαρτογράφησης είναι σημαντική, διότι στις δοκιμές κατάταξης οι ομάδες μπορούν να ρυθμίζουν τους κινητήρες τους ώστε να διοχετεύουν τα καυσαέρια με ορμή στο διαχύτη (στο πίσω άκρο του δαπέδου) ακόμα κι όταν ο οδηγός δεν πατάει γκάζι. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται η παραγώμενη αρνητική άντωση (κάθετη δύναμη).
Αντίθετα, στον αγώνα δεν είναι εφικτό να εφαρμοστεί αυτή η ρύθμιση, για λόγους ελέγχου της κατανάλωσης και υπέρμετρης καταπόνησης του κινητήρα. Έτσι, μέχρι στιγμής, οι ομάδες χρησιμοποιούσαν την «ειδική» ρύθμιση για τις δοκιμές κατάταξης και μετά το τέλος αυτών έκαναν τη μετατροπή σε ρυθμίσεις αγώνα.
Πολλοί είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι αυτή η απαγόρευση, που η FIA επέβαλλε μεσούσης της περιόδου, θα απειλήσει τη φετινή κυριαρχία της Red Bull Racing. Μάλιστα, ορισμένοι εξ αυτών δεν δίστασαν να πουν ότι αυτό είναι ένα μέτρο που ευνοεί τη Ferrari.
Αυτό είναι κάτι που ενδεχομένως να μην φανεί πλήρως στο Silverstone -αλλά δύο εβδομάδες αργότερα, στο Hockenheim- διότι το μονοθέσιο 150ο Italia είναι παντελώς αταίριαστο με τις αεροδυναμικές προδιαγραφές της αγγλικής πίστας και το σκληρό τύπο γόμας που θα χρησιμοποιηθεί.
Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Racing, Adrian Newey, δήλωσε: "Νομίζω ότι [η απαγόρευση] θα μας επηρεάσει βαρύτατα, διότι το μονοθέσιό μας είναι σχεδιασμένο με βάση το σύστημα εξάτμισης εξ αρχής.
Με εξαίρεση τη Renault και τη δική μας ομάδα, όλοι οι άλλοι σε γενικές γραμμές αντέγραψαν την ιδέα κάποιου άλλου, κυρίως τη δική μας, και την προσάρμοσαν στο μονοθέσιο που χρησιμοποιούσαν στις δοκιμές του χειμώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια