FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 29 Ιουλίου 2012

Ο δρομος για την Ουγαρια ειναι αονικτος...

Η F1 επιμένει Ευρώπη και μία εβδομάδα μετά την Γερμανία κατεβαίνει νοτιανατολικά, στην Ουγγαρία για τον ενδέκατο γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Μετά από δύο βροχερά Σαββατοκύριακα σε Σίλβερστοουν και Χοκενχάιμ, είναι η σειρά του Ουγγαρόρινγκ να υποδεχθεί την πολυπληθή οικογένεια του αθλήματος. Σε έναν αγώνα που έχει ταυτιστεί με την καλοκαιρινή ανάπαυλα καθώς μετά από αυτόν υπάρχει ένα διάλειμμα ενός μήνα μέχρι τα μονοθέσια να πάνε στο Βέλγιο.
Η πίστα του Ουγγαρόρινγκ βρίσκεται στην πόλη Mogyorod, 19 χλμ. έξω από την Βουδαπέστη, σε μία όμορφη κοιλάδα. Κατασκευάστηκε μέσα σε οκτώ μήνες, χρόνος-ρεκόρ για την F1 καθώς καμία άλλη δεν έχει ολοκληρωθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ο πρώτος αγώνας F1 που φιλοξένησε ήταν το 1986 και είχε απόλυτη επιτυχία καθώς 200.000 άτομα συγκεντρώθηκαν για να τον παρακολουθήσουν. Η Βουδαπέστη ήταν το πρώτο μέρος του Σιδηρούν Παραπετάσματος που άνοιξε τις πύλες του στον κόσμο της Formula 1. Ετσι, έγινε πραγματικότητα μία διακαής επιθυμία του Μπέρνι Εκλεστοουν που ήθελε να μεταφέρει μέχρι εκεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Οι αρχικές σκέψεις ήταν το μέρος αυτό να είναι η Μόσχα, αλλά η διάθεση της εθνικής αθλητικής αρχής στην Ουγγαρία να επαναφέρει την χώρα στο επίκεντρο του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, δεν άφησε περιθώρια για αμφισβήτηση.
Στόχος αρχικά ήταν να γίνει ένα σιρκουΐ στο μεγαλύτερο πάρκο της πρωτεύουσας της Ουγγαρίας, στα πρότυπα του Μονακό. Η κυβέρνηση ωστόσο αποφάσισε να ακολουθήσει την λογική της πίστας, η οποία κατασκευάστηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Εμπνευσμένη από το Μονακό, η πίστα είναι πολύ σφιχτή με πολλές στροφές, 14 στο σύνολο εκ των οποίων οι οκτώ έχουν δεξιά φορά και οι έξι αριστερή. Η μέση ωριαία ταχύτητα είναι μικρή, ίσως από τις πιο μικρές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Το μήκος της πίστας φτάνει στα 4.381 χλμ. με τους πιλότους μετά από 70 γύρους να διανύουν συνολικά 306.630 χλμ.

Πέραν των αρκετών στροφών, το χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης είναι ένα ακόμη σημείο που χρειάζεται να προσέξουν οι ομάδες. Ως σημείο αντιδιαστολής σε αυτά τα δύο σημεία οι ομάδες αναζητούν το μέγιστο δυνατό επίπεδο κάθετης δύναμης στο στήσιμο των μονοθεσίων τους.
Όπως στην Γερμανία, έτσι κι εδώ λόγω του σχεδιασμού της πίστας τα ελαστικά και τα φρένα καταπονούνται περισσότερο, κυρίως λόγω της ύπαρξης πολλών στροφών και των απότομων φρεναρισμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια