FORMULA 1

Column Left

Πέμπτη 21 Μαΐου 2009

F1: Οδυνηρη ηττα για τη Ferrari

ΟΔΥΝΗΡΗ ήττα για τη κόκκινη ομάδα καθώς απορρίφθηκε η αίτηση της Ferrari στην Γαλλική Δικαιοσύνη να μην εφαρμοστεί το ανώτατο όριο προϋπολογισμού στις ομάδες το 2010, που επιχειρεί να θέσει η FIA. Η ωριαία αλλά περιεκτική ακρόαση όπου οι δύο πλευρές εξέθεσαν τα επιχειρήματά τους, ο δικαστής Ζακ Γκοντράν ντε Ρομπέρ, μετά την διαδικασία, θεώρησε ότι η ιταλική εταιρεία, ως μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου, θα μπορούσε να είχε ήδη ασκήσει το δικαίωμα του βέτο κατά των νέων κανονισμών αντί να προσφεύγει στα γαλλικά δικαστήρια. «Δεν υπάρχει καμία άμεση ζημία που χρειάζεται να προληφθεί ή κάποια ξεκάθαρη παράνομη αναταραχή που θα πρέπει να μπλοκαριστεί», τόνισε σχετικά ο γάλλος δικαστής.
Η νεώτερη απόφαση ταλανίζει την εταιρεία του Μαρανέλο που θεωρούσε ότι θα μπορούσε να βγάλει άκυρο το νέο κανονισμό. Παράλληλα, δεν έχει αλλάξει κάτι στην ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για το πρωτάθλημα του 2010, η οποία και λήγει στις 29 Μαΐου. Κατά συνέπεια, οι ομάδες που εναντιώνονται στο budget cap και τις τεχνικές ελευθερίες που το συνοδεύουν, έχουν στη διάθεσή τους πολύ μικρό χρονικό διάστημα προκειμένου να διευθετήσουν τις διαφωνίες τους. Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι εκτός της ιταλικής ομάδας, έχουν εκφράσει ανοικτά την αντίθεσή τους στις προθέσεις της FIA, η Toyota η Renault η Red Bull, η Scuderia Toro Rosso και η BMW Sauber, με τις δύο πρώτες να απειλούν με αποχώρηση από το πρωτάθλημα στο τέλος αυτής της σεζόν.
Και οι έξι θεωρούν ότι με τις τεχνικές ελευθερίες που θα έχουν όσοι αποδεχθούν το budget cap θα δημιουργηθεί ένα πρωτάθλημα «δύο ταχυτήτων». Εκείνοι δηλαδή που θα ευθυγραμμιστούν με τις αποφάσεις της FIA, θα έχουν ανώτατο προϋπολογισμό 40 εκατομμυρίων λιρών και θα χαίρουν τεχνικών διευκολύνσεων όπως μεγαλύτερη χρήση αεροδυναμικών βοηθημάτων, ισχυρότερο KERS, απεριόριστο χρόνο δοκιμών (εκτός της σεζόν), κινητήρες χωρίς όριο στροφών, κανέναν περιορισμό στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας κ.λπ. Σε ότι αφορά τους υπόλοιπους, όσες ομάδες δεν δεχθούν τους κανόνες της FIA, θα αγωνίζονται κάτω από το σκληρό υπάρχον τεχνικό πλαίσιο, ξοδεύοντας, εντούτοις όσα χρήματα επιθυμούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια