FORMULA 1

Column Left

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Νεα εποχη και ηθη στην Formula 1

ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΑΡΑΟΓΛΑΝΙΔΗ Ο Γερμανός παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ασυναγώνιστος στο “Άλμπερτ Παρκ” της Μελβούρνης, όπως είχε δείξει από τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, φτάνοντας εύκολα στην 11η νίκη της καριέρας του, αλλά και τρίτη συνεχόμενη αν συνυπολογιστούν οι δύο περσινές που του είχαν χαρίσει τον τίτλο στο φινάλε του πρωταθλήματος. Ο πιλότος της Ρεντ Μπουλ, ο οποίος “έβγαλε” τη δύσκολη εκκίνηση κρατώντας την πολ ποζίσιον και στη συνέχεια δεν είχε κανένα απολύτως πρόβλημα, υποστήριξε πάντως ότι δεν επρόκειτο για “περίπατο”: “Δεν ήταν εύκολη κούρσα, αλλά ξεκίνησα από την ‘καθαρή’ πλευρά της πίστας και όλα πήγαν καλά στην εκκίνηση. Στην συνέχεια, η στρατηγική μας λειτούργησε και χαίρομαι που το αυτοκίνητό μας αποδείχθηκε γρήγορο και αξιόπιστο. Γνωρίζω πάντως, ότι μας περιμένει μια μακριά σεζόν και όλα μπορούν να συμβούν”. Εξίσου ευχαριστημένος έδειχνε στο πλάι του Φέτελ και ο Λιούις Χάμιλτον, που εκκίνησε ως 2ος και τερμάτισε στην ίδια θέση, έχοντας κάθε λόγο να πανηγυρίζει, αφού η ΜακΛάρεν αντιμετώπισε πάρα πολλά προβλήματα τις τελευταίες εβδομάδες και ουδείς περίμενε ένα τόσο θετικό αποτέλεσμα. Πολύ περισσότερο, μάλιστα, με δεδομένο ότι ο Χάμιλτον αντιμετώπισε προβλήματα στο κάτω μέρος του μονοθεσίου του. “Στο δεύτερο μισό της κούρσας, το μόνο που ήθελα ήταν να φτάσω στον τερματισμό και χαίρομαι που το κατάφερα”. Αν όμως το γκραν πρι της Αυστραλίας μείνει αξέχαστο για κάποιον οδηγό, αυτός θα είναι σίγουρα ο Βιτάλι Πετρόφ της Ρενό, που βρέθηκε στο πόντιουμ των νικητών για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ο Ρώσος πιλότος εκμεταλλεύτηκε την επεισοδιακή εκκίνηση και ειδικά το λάθος του Φερνάντο Αλόνσο, βρέθηκε στην 3η θέση και την υπερασπίστηκε μέχρι τέλους, δείχνοντας ότι η παρουσία του στη Φόρμουλα 1 δεν οφείλεται απλώς στη χορηγική υποστήριξη των ενεργειακών κολοσσών και της ρωσικής κυβέρνησης. “Δεν θα μπορούσα να είμαι περισσότερο χαρούμενος από το να βρίσκομαι εδώ, στο πόντιουμ. Είναι η ανταμοιβή για την προσπάθεια της ομάδας, που έκανε τέλεια τα πάντα. Ήμασταν γρήγοροι από την πρώτη στιγμή των δοκιμών και ήξερα ότι μπορούσαμε να πετύχουμε κάτι καλό”, σχολίασε πανευτυχής. Τα λάθη πληρώνονται Ακόμα και οι πιο έμπειροι οδηγοί υποπίπτουν σε λάθη και αυτό συνέβη στον Φερνάντο Αλόνσο, που άρχισε “ανάποδα” το νέο πρωτάθλημα. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν 5ος στις κατατακτήριες δοκιμές, δηλώνοντας αρκετά απογοητευμένος από τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στη Φεράρι και τη Ρεντ Μπουλ, αλλά μέσα στην κούρσα το πρόβλημά του οφειλόταν αποκλειστικά και μόνο στον ίδιο. Η κακή εκκίνησή του τον έφερε μέχρι τη 10η θέση, στη συνέχεια όμως άρχισε να καλύπτει έδαφος και τελικά τερμάτισε 4ος διορθώνοντας την κατάσταση όσο μπορούσε, αφού μεταξύ άλλων βρέθηκε μπροστά από τον Μαρκ Γουέμπερ της Ρεντ Μπουλ. “Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσα να βρεθώ ψηλότερα από την 4η θέση, ακόμα κι αν όλα πήγαιναν καλά στην εκκίνηση. Πλέον ξέρουμε πού κινούνται όλες οι ομάδες, η απόσταση που μας χωρίζει από τη Ρεντ Μπουλ δεν είναι αγεφύρωτη. Σε δύο εβδομάδες στη Μαλαισία, θα δώσουμε μάχη για τη νίκη”, ήταν το αισιόδοξο μήνυμα του 30χρονου Ισπανού μετά το φινάλε. Η χαρά κράτησε πολύ λίγο για τη Ζάουμπερ Μόνο για λίγες ώρες διάρκεσε ο ενθουσιασμός στη Ζάουμπερ για το εντυπωσιακό ξεκίνημα της ομάδας στο φετινό πρωτάθλημα. Ο πρωτοεμφανιζόμενος 21χρονος Μεξικανός, Σέρχιο Πέρες, τερμάτισε 7ος στο ντεμπούτο του και ο Ιάπωνας Καμούι Κομπαγιάσι 8ος, κάνοντας τον ιδιοκτήτη της ελβετικής ομάδας Πέτερ Ζάουμπερ να κάνει λόγο για “ονειρεμένη αρχή στην σεζόν”, αλλά στη συνέχεια αμφότεροι ακυρώθηκαν από τους αγωνοδίκες. Κι αυτό, επειδή η πίσω πτέρυγα των μονοθεσίων της Ζάουμπερ βρέθηκε ότι δεν είναι συμβατή με όσα ορίζουν οι κανονισμοί. “Πρόκειται για μια εξέλιξη που μας προκαλεί έκπληξη και απογοήτευση. Θα κάνουμε έφεση, επειδή θεωρούμε ότι η επιφάνεια πάνω από την πίσω πτέρυγα, στην οποία εντοπίστηκε το πρόβλημα, ήταν ένα στοιχείο που δεν μας έδωσε κανένα αγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα στην κούρσα”, τόνισε ο αρχιμηχανικός της ομάδας, Τζέιμς Κι. Ευνοημένη από την ακύρωση της Ζάουμπερ βγήκε η Φορς Ίντια, που είδε τα δικά της μονοθέσια να “τρυπώνουν” στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Έτσι, ο 25χρονος Βρετανός Πολ Ντι Ρέστα είδε το δικό του ντεμπούτο να συνοδεύεται τελικά από κατάκτηση βαθμού. “Πίκρα” και για τη Μερσέντες, που είδε τόσο τον Μίκαελ Σουμάχερ όσο και το Νίκο Ρόσμπεργκ να εγκαταλείπουν πριν από τα μισά της κούρσας, με διαφορά λίγων γύρων μεταξύ τους. Για τον “Σούμι” τα άσχημα νέα είχαν ξεκινήσει από το Σάββατο, όταν είχε καταταγεί μόλις 11ος. Ακόμα χειρότερα ήταν τα πράγματα για τη Χισπάνια, οι δύο πιλότοι της οποίας δεν απέκτησαν καν δικαίωμα συμμετοχής στον αγώνα, λόγω των απογοητευτικών χρόνων τους στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Βάσει του κανονισμού, ο χρόνος ενός οδηγού μπορεί να έχει απόκλιση μέχρι 7% από την κορυφαία επίδοση των δοκιμαστικών, πράγμα που δεν κατάφερε ούτε ο Βιταντόνιο Λιούτσι ούτε ο Ναραΐν Καρθικέιαν, οι οποίοι ήταν πιο αργοί από το επιτρεπόμενο όριο. Η συνέπεια ήταν να μην τους δοθεί άδεια να εκκινήσουν στον αγώνα της Μελβούρνης, αφού και η έφεση που κατέθεσαν δεν έγινε δεκτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια