FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Πακτωλος εκατομμυριων και μεγλαη πιτα...

Kαθοριστικές για το μέλλον της Formula 1 είναι οι εβδομάδες που διανύουμε καθώς οριστικοποιούνται οι τελευταίες λεπτομέρειες της νέας Συμφωνίας Ομόνοιας, ευρύτερη γνωστής ως Concorde Agreement. Το εν λόγω «πακέτο» (όχι μέτρων φυσικά...) με τους όρους είναι αυτό που εδώ και χρόνια διέπει το σπορ και που ορίζει μεταξύ άλλων και τον καταμερισμό μέρους των εσόδων από τις διαφημίσεις στις ομάδες που λαμβάνουν μέρος. Η τεράστια δυναμική που έχει η Formula 1 στην παγκόσμια οικονομία αποτυπώνεται με τον καλύτερο τρόπο στην έρευνα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου το οποίο στην έκθεσή του που βασίζεται σε στοιχεία του 2009 αναφέρει πως το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ διαθέτει μια πολύ ισχυρή οικονομία. Να το θέσουμε διαφορετικά: Αν το paddock της Formula 1 ήταν ένα μικρό κράτος θα διέθετε το 4ο μεγαλύτερο ΑΕΠ στον κόσμο με 3.787 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ! Aν υπήρχε, δηλαδή, κράτος της Formula 1 τότε αυτό θα καταλάμβανε την 4η θέση στη σχετική λίστα!

Η Συμφωνία Ομόνοιας αποτελεί τη... Βίβλο της Formula 1 και όλα αυτά τα χρόνια κανείς δεν μπόρεσε να μάθει στοιχεία και αριθμούς που αναγράφονται σε αυτήν. Άλλωστε όπως λέει χαρακτηριστικά και ο ισχυρός άνδρας του σπορ και κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων, Bernie Ecclestone «...ένας κύριος δεν πρέπει ποτέ να μιλάει για χρήματα, ούτε για την προηγούμενη βραδιά». Σύμφωνα με δημοσίευμα της αγγλόφωνης εφημερίδας της Ινδίας, Hindustan Times, το 2011 οι 10 πρώτες ομάδες της τελικής κατάταξης του Πρωταθλήματος μοιράστηκαν 700 εκατομμύρια ευρώ βάσει της Concorde Agreement. Το εν λόγω ποσό δεν είναι σταθερό, όπως επίσης και οι αριθμοί που θα διαβάσετε παρακάτω, καθώς σύμφωνα με το ρεπορτάζ, κάθε κάθε χρόνο γίνονται αλλαγές με βάση τα έσοδα της FOM, αλλά και την κατάταξη των ομάδων. Ας δούμε όμως αναλυτικά τι συμβαίνει, πάντα με βάση το δημοσίευμα: Ποσό που μοιράστηκαν οι (10 πρώτες) ομάδες το 2011: 700 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Η Ferrari, τυγχάνει ειδικής μεταχείρισης λόγω του ότι είναι η ομάδα που συμμετέχει ανελλιπώς στο Πρωτάθλημα άμα τη θέσπισή του το 1950. Για τον λόγο αυτό λοιπόν κάθε χρόνο λαμβάνει ένα μπόνους συμμετοχής που για την περσινή χρονιά ανήλθε στα 17,5 εκατομμύρια δολάρια. Αφαιρώντας το μπόνους της Scuderia, το αρχικό ποσό μειώνεται στα 682,5 εκατομμύρια δολάρια, το οποίο διαιρείται σε δύο ισόποσα τμήματα των 341,25 εκατομμυρίων δολαρίων. Για να γίνει πιο κατανοητό το τι συμβαίνει από δω και πέρα θα ονομάσουμε τα δύο ποσά των 341,25 εκατομμυρίων δολαρίων σε Κεφάλαιο 1 και Κεφάλαιο 2.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια