FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

Η ΚΑΡΔΙΑ ΛΕΕΙ ΜΟΝΖΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τον αγώνα, αλλά και για μια από τις πιο ιστορικές πίστες της Formula 1.

Στον αποκαλούμενο και «ναό της ταχύτητας» (και όχι άδικα) μετακομίζει αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1. Η Μonza είναι μια από τις πιο ιστορικές πίστες της και παράλληλα από τις πλέον γρήγορες του πρωταθλήματος και η μάχη εκεί αναμένεται να είναι συναρπαστική.
Ένας επιπλέον λόγος είναι ότι οι φανατικοί της Ferrari θέλουν να δουν επιτέλους την ομάδα τους να κερδίζει, κάτι βέβαια που δεν είναι μόνον αίτηση των «τιφόζι», αλλά και της ίδιας της ηγεσίας της ομάδας, στην οποία τον τελευταίο καιρό περισσεύουν οι γκρίνιες. Την ίδια στιγμή, ο Massa βλέπει την καριέρα του να τελειώνει και τα σενάρια για το ποιος θα πάρει τη θέση του φουντώνουν, με το όνομα του Kimi να ακούγεται μεν, αλλά κανείς να μην μπορεί ακόμη να το επιβεβαιώσει.
Όπως και να έχει είναι ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο σύμφωνα με το www.f1kart.gr, οπότε ας αφήσουμε στην άκρη τα του παρασκηνίου (που σιγά – σιγά θα αποκαλύπτεται) και ας πάμε στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι και να δούμε την «ταυτότητα» της πίστας αλλά και του Γκραν Πρι. 
Η πίστα της Monza βρίσκεται στα ΒΑ του Μιλάνου. Όντας μια από τις πλέον γρήγορες, με μεγάλες ευθείες αλλά και με απαιτητικές στροφές, απαιτεί μεγάλη ιπποδύναμη αλλά και εξαιρετικό στήσιμο του μονοθεσίου. Φρένα, λάστιχα και κινητήρες καταπονούνται ιδιαίτερα. Η Μonza έχει φιλοξενήσει συνολικά 63 GP. Οι εργασίες κατασκευής της ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 1922 όταν οι Vincenzo Lancia και Felice Nazzaro έβαλαν τον θεμέλιο λίθο και ολοκληρώθηκαν στα τέλη Ιουλίου της ίδια χρονιάς. Εκείνη την εποχή ήταν μόλις η τρίτη πίστα αγώνων στον κόσμο μετά το Brooklands και την Indianapolis.

Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη τον Σεπτέμβριο του 1922 και νικητής ήταν ο Pietro Bordino με Fiat. Μια εβδομάδα αργότερα διεξήχθη το πρώτο ιταλικό GP με τον Bordino να παίρνει και πάλι τη νίκη. Ωστόσο χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια για να φιλοξενήσει αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 και αυτό έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου 1950 με νικητή Giuseppe Farina με Alfa Romeo 158.
Είναι φυσικό, σε όλα αυτά τα χρόνια να έχουν υπάρξει πολλά γεγονότα που έχουν σημαδέψει τη ιστορία της πίστας. Το 1928 για παράδειγμα ο Emilio Materassi σκοτώθηκε σε ένα δυστύχημα, στο οποίο βρήκαν το θάνατο και 27 θεατές. Πέντε χρόνια μετά, το 1933, μέσα σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο έχασαν τη ζωή τους οι Giuseppe Campari, Baconin Borzacchini και Stanislas Czaykowski.

Μια από τις πιο διάσημες στροφές της πίστας, η Ascari, πήρε το όνομά της διότι σε αυτήν το 1955 βρήκε τραγικό θάνατο ο Alberto Ascari δοκιμάζοντας μια Ferrari.
Το 1961 ο Wolfgang von Trips που διεκδικούσε τον τίτλο από τον Phil Hill ο οποίoς και τελικά τον κατέκτησε, έπεσε πάνω στους θεατές, μετά από σύγκρουση που είχε με τον Jim Clark. Ο απολογισμός ήταν τραγικός καθώς σκοτώθηκαν ο Γερμανός πιλότος και 14 θεατές.
Το 1970 ένας ακόμη μεγάλος πιλότος βρήκε τραγικό θάνατο σε μια εξίσου διάσημη στροφή της Monza, την Parabolica. Ο Αυστριακός Jochen Rindt στις κατατακτήριες δοκιμές έχασε τον έλεγχο της Lotus και έπεσε πάνω στον τοίχο. Ο Rindt εκείνη τη χρονιά στέφθηκε μετά θάνατον Παγκόσμιος Πρωταθλητής χάρη στους βαθμούς που είχε συγκέντρωσε έως τότε.
Ο τελευταίος (και ευχόμαστε πραγματικά να είναι ο τελευταίος) πιλότος που έχασε τη ζωή του στη Monza είναι ο Σουηδός Ronnie Peterson, σε ένα ατύχημα (δείτε εδώ το βίντεο) που έγινε δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση.
Τα ρεκόρΤο 2003, ο Michael Schumacher σημείωσε το ρεκόρ... ταχύτερου αγώνα, αφού ολοκλήρωσε τους 53 γύρους σε 1 ώρα 14'19"838 με μέση ωριαία ταχύτητα 247,585 km/h. Δύο χρόνια μετά, ο Kimi Raikkonen οδηγώντας τη McLaren MP4-20 σημείωσε τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στην ιστορία της F1: 370,1 km/h.
Autodromo di MonzaΜήκος πίστας 5,793 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων 53
Απόσταση αγώνα 306,720 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου 1' 21" 046 (Rubens Barrichello, 2004)
Πρώτο GP 1950
Νικητής 2012 Lewis Hamilton (McLaren)
Pole position 2012 Lewis Hamilton (McLaren)
Ελαστικά Οι επιλογές της Pirelli είναι η σκληρή (P Zero Orange) και η μεσαία γόμα (P Zero White)
Mέση ωριαία ταχύτητα 236km/h
Μέγιστη ταχύτητα 340 km/h χωρίς το DRS
Κατανάλωση ανά γύρο 2,5 κιλά καυσίμου
Κατανάλωση ανά 100 χιλιόμετρα 62 λίτρα
Μέσος όρος σε αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο 46 (2.438 συνολικά στον αγώνα)
Όριο ταχύτητας στο Pitlane 80 km/h
Ζώνες DRS Δύο

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια