FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

F1 KART: LIVE CHAMPIONSHIP, DRIVERS, TEAMS, CIRCUTIS PREVIEW

Το πιο μακρύ ταξίδι της Formula 1 - με 21 αγώνες - ξεκινά την Κυριακή (20/3) στη Μελβούρνη και το Contra.gr σας παρουσιάζουν όλα όσα πρέπει να ξέρετε πριν από την πρώτη εκκίνηση της σεζόν. Οι ομάδες, οι πιλότοι, οι πίστες, το πρόγραμμα και οι πρώτες εκτιμήσεις για το νέο πρωτάθλημα.

Νέοι πιλότοι, νέες ομάδες, νέοι αγώνες. Η Formula 1 επιστρέφει αυτό το Σαββατοκύριακο πιο ανανεωμένη από ποτέ. Τι θα δούμε φέτος στις πίστες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού; Έκλεισε η ψαλίδα ανάμεσα στη Mercedes και τις υπόλοιπες ομάδες; Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το πρωτάθλημα του 2016.

Οι πιλότοι

Σε ό,τι αφορά τους πιλότους, δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές σε σχέση με πέρυσι, τουλάχιστον στις πιο ανταγωνιστικές ομάδες. Το "ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει" εξακολουθεί να ισχύει για τη Mercedes που διατηρεί το οδηγικό δίδυμο Hamilton - Rosberg, ενώ πιστές στην περσινή συνταγή έμειναν και οι Ferrari, Red Bull, McLaren, Williams, Toro Rosso, Sauber και Force India. New entry στο πρωτάθλημα η Haas, η Marussia μετονομάστηκε σε Manor και η Renault, που εξαγόρασε τη Lotus, κάνει φέτος την επανεμφάνισή της. Αναλυτικά το format των ομάδων:

Mercedes

Lewis Hamilton

 

Nico Rosberg

Ferrari

Sebastian Vettel

Kimi Räikkönen

 

Sauber

Marcus Ericsson

 

Felipe Nasr

 

Williams

Valtteri Bottas

 

Felipe Massa

 

Red Bull

Daniel Ricciardo

Daniil Kvyat

Sahara Force India

Sergio Perez

Nico Hulkenberg

 

Toro Rosso

Max Verstappen

Carlos Sainz

 

McLaren

Fernando Alonso

 

Jenson Button

 

Haas

Romain Grosjean

 

Esteban Gutierrez

 

Manor

Pascal Wehrlein

 

Rio Haryanto

 

Renault

Kevin Magnussen

 

Jolyon Palmer

Τα μονοθέσια

Μικρές επαναστάσεις στα μονοθέσια από τους μηχανικούς των ομάδων, χωρίς όμως πολλές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση. Στη Mercedes έγινε περισσότερη δουλειά για ανασχεδιασμούς σε μη εμφανή σημεία, όπως το σύστημα ανάρτησης, ενώ υπήρξαν και επεμβάσεις στον κινητήρα. Πιο έντονη η παρουσία του λευκού στη Ferrari, η οποία άλλαξε και το πίσω μέρος της.
Στις πιο σημαντικές τροποποιήσεις για φέτος συγκαταλέγονται αυτές στις εξατμίσεις που έχουν ως αποτέλεσμα να παράγεται περισσότερος ήχος, ικανοποιώντας τους φίλους του αθλήματος που παραπονέθηκαν για την προηγούμενη μετατροπή που έκανε τα μονοθέσια πολύ ήσυχα.

Mercedes

Ferrari

 

Renault

 

Red Bull

 

McLaren

 

Manor

 

Haas

 

Force India

 

Williams

 

Toro Rosso

 

Sauber

Το πρόγραμμα

Για πρώτη φορά στα χρονικά, το καλεντάρι του πρωταθλήματος της Formula 1 περιλαμβάνει 21 αγώνες. Τo πρώτο Grand Prix είναι στις 20 Μαρτίου, ενώ η δράση ολοκληρώνεται στις 27 Νοεμβρίου. O αγώνας στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν κάνει φέτος ντεμπούτο, ενώ επανεμφανίζεται το Γερμανικό Grand Prix. Αντίθετα, για μία ακόμη χρονιά δεν κατάφεραν να βρουν θέση στο πρόγραμμα το Νιου Τζέρσεϊ, η Ινδία και η Κορέα. Αναλυτικά το πρόγραμμα
1) 20 Μαρτίου - GP Αυστραλίας (Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne) 07:00
2) 3 Απριλίου - GP Μπαχρέιν (Bahrain International Circuit, Sakhir) 18:00
3) 17 Απριλίου - GP Κίνας (Shanghai International Circuit, Shanghai) 09:00
4) 1 Μαϊου - GP Ρωσίας (Sochi Autodrom, Sochi) 15:00
5) 15 Μαϊου - GP Ισπανίας (Circuit de Barcelona-Catalunya, Barcelona) 15:00
6) 29 Μαϊου - GP Μονακό (Circuit de Monaco, Monte Carlo) 15:00
7) 12 Ιουνίου - GP Καναδά (Circuit Gilles Villeneuve, Montreal) 21:00
8) 19 Ιουνίου - GP Ευρώπης (Μπακού) (Baku City Circuit, Baku) 16:00
9) 3 Ιουλίου - GP Αυστρίας (Red Bull Ring, Spielberg) 15:00
10) 10 Ιουλίου - GP Μ. Βρετανίας (Silverstone Circuit, Silverstone) 15:00
11) 24 Ιουλίου - GP Ουγγαρίας (Hungaroring, Budapest) 15:00
12) 31 Ιουλίου - GP Γερμανίας (Hockenheimring, Hockenheim) 15:00
13) 28 Αυγούστου - GP Βελγίου (Circuit de Spa-Francorchamps, Stavelot) 15:00
14) 4 Σεπτεμβρίου - GP Ιταλίας (Autodromo Nazionale Monza, Monza) 15:00
15) 18 Σεπτεμβρίου - GP Σιγκαπούρης (Marina Bay Street Circuit, Singapore) 15:00
16) 2 Οκτωβρίου - GP Μαλαισίας (Sepang International Circuit, Kuala Lumpur) 10:00
17) 9 Οκτωβρίου - GP Ιαπωνίας (Suzuka International Racing Course, Suzuka) 08:00
18) 23 Οκτωβρίου - GP ΗΠΑ (Circuit of the Americas, Austin, Texas) 22:00
19) 30 Οκτωβρίου - GP Μεξικό (Autodromo Hermanos Rodriguez, Mexico City) 21:00
20) 13 Νοεμβρίου - GP Βραζιλίας (Autodromo Jose Carlos Pace, Sao Paulo) 18:00
21) 27 Νοεμβρίου - GP Άμπου Ντάμπι (Yas Marina Circuit, Abu Dhabi) 15:00
 

Οι αλλαγές στις κατατακτήριες

Η FIA επικύρωσε το νέο φορμάτ στις κατατακτήριες δοκιμές της Formula 1 που θα χρησιμοποιηθούν από το πρώτο grand prix της σεζόν στην Αυστραλία, παρά τις αρχικές αμφιβολίες από τον Bernie Ecclestone. Το άρθρο 33 παράγραφος 1 περιγράφει τη νέα διαδικασία των δοκιμών, που χωρίζονται εκ νέου σε τρεις χρονικές ζώνες, αλλά φέρνουν τα πάνω κάτω, όσον αφορά στους... αποκλεισμούς μονοθεσίων.
Πρώτη περίοδος
Από τις 14:00 μέχρι τις 14:16 (Q1), τα 22 μονοθέσια θα βρίσκονται στην πίστα. Στις 14:07, το μονοθέσιο με τον πιο αργό γύρο θα αποκλειστεί και θα επιστρέψει στα pits. Το ίδιο θα συμβαίνει κάθε 90 δευτερόλεπτα από εκεί και πέρα, μέχρι να μείνουν 16 μονοθέσια στην πίστα. Όταν αυτά ολοκληρώσουν τον γύρο τους, θα αποκλειστεί και ο τελευταίος της κατάταξης, ενώ οι χρόνοι των 15 οδηγών θα μηδενιστούν στη συνέχεια.
Δεύτερη περίοδος
Από τις 14:24 μέχρι τις 14:39 (Q2), τα 15 μονοθέσια θα βρίσκονται στην πίστα. Στις 14:30 το μονοθέσιο με τον πιο αργό γύρο θα αποκλειστεί και θα επιστρέψει στα pits. Το ίδιο θα συμβαίνει κάθε 90 δευτερόλεπτα από εκεί και πέρα, μέχρι να μείνουν 9 μονοθέσια στην πίστα. Όταν αυτά ολοκληρώσουν τον γύρο τους, θα αποκλειστεί και ο τελευταίος της κατάταξης, ενώ οι χρόνοι των 8 οδηγών θα μηδενιστούν στη συνέχεια.
Τρίτη περίοδος
Από τις 14:46 μέχρι τις 15:00 (Q3), τα 8 μονοθέσια θα βρίσκονται στην πίστα. Στις 14:51 το μονοθέσιο με τον πιο αργό γύρο θα αποκλειστεί και θα επιστρέψει στα pits. Το ίδιο θα συμβαίνει κάθε 90 δευτερόλεπτα από εκεί και πέρα, μέχρι να μείνουν 2 μονοθέσια στην πίστα. Όταν αυτά ολοκληρώσουν τον γύρο τους, θα σχηματιστεί η τελική κατάταξη του grid για το grand prix.

Οι πίστες

Αυστραλία

 

Μπαχρέιν

 

Κίνα

 

Ρωσία

 

Ισπανία

 

Μονακό

 

Καναδάς

 

Μπακού

 

Αυστρία

 

Μ. Βρετανία

 

Ουγγαρία

 

Γερμανία

 

Βέλγιο

 

Ιταλία

 

Σιγκαπούρη

 

Μαλαισία

 

Ιαπωνία

 

ΗΠΑ

 

Μεξικό

 

Βραζιλία

 

Άμπου Ντάμπι

 

Προβλέψεις

Το πρωτάθλημα του 2015 ήταν κατά πολλούς ένα από τα πιο... βαρετά πρωταθλήματα των τελευταίων ετών. Το ερώτημα λοιπόν που γεννάται ενόψει της νέας σεζόν είναι ένα: Υπάρχει ομάδα που μπορεί φέτος να κοντράρει την Mercedes και να την κατεβάσει από το θρόνο της; Η απάντηση είναι μάλλον αρνητική. Τα πρώτα δείγματα από τα δοκιμαστικά δείχνουν πως ναι μεν η Ferrari έχει βελτιώσει πολύ το μονοθέσιό της σε όλους τους τομείς, ωστόσο δύσκολα θα μπορέσει να επανέλθει στους τίτλους. Η Scuderia παραμένει ωστόσο η μοναδική ομάδα που έχει έστω και λίγες πιθανότητες να στερήσει το στέμμα από τα "ασημένια βέλη" τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το πρωτάθλημα των οδηγών.
Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Mercedes μοιάζει έτοιμη για περίπατο, αφού ο Kimi Raikkonen δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τον Vettel και ίσως να τον δούμε για τελευταία χρονιά στα grid. Για την τρίτη θέση όλα δείχνουν πως θα... κονταροχτυπηθούν οι Williams και Red Bull. Η ομάδα της Williams πήρε δύο σερί χρονιές το... χάλκινο μετάλλιο και το ίδιο φαίνεται πως θα διεκδικήσει και φέτος, αφού δεν μοιάζει ικανή να "χτυπήσει" τις Ferrari και Mercedes, ενώ στον ίδιο δρόμο βαδίζει και η Red Bull.
Όσο για τη "μάχη" των πιλότων της Mercedes, ο Nico Rosberg δεν μπορεί να θεωρηθεί ξεγραμμένος. Μπορεί ο Lewis Hamilton να είναι ο πρωταθλητής, ωστόσο ο ομόσταυλός του πραγματοποίησε πολύ καλό φινάλε στο περσινό πρωτάθλημα. Σε αυτό φυσικά έπαιξε ρόλο και το γεγονός πως ο τίτλος είχε κριθεί από πριν, με τον Βρετανό να είναι σχετικά... αδιάφορος στα τελευταία Grand Prix.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια