FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 26 Μαρτίου 2016

NEA FORMAT PRE RACES STH FORMULA 1

Ψηφίζεται άμεσα ένα νέο format κατατακτήριων δοκιμαστικών που συνδυάζει το σύστημα αποκλεισμού ανά 90 δευτερόλεπτα, που είδαμε στην Μελβούρνη, με το περσινό παραδοσιακό Q3. Όλοι συμφώνησαν ότι με την μέθοδο αποκλεισμού του πιο αργού οδηγού ανά 90” που είδαμε στην Μελβούρνη, η πρώτη και δεύτερη περίοδος χρονομετρημένων δοκιμών ήταν σαφώς πιο ενδιαφέρουσες. Ωστόσο, το γεγονός ότι η pole είχε κριθεί 7-8 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, έφερε τον κόσμο της F1 στα πρόθυρα νευρικής κρίσης. Η αντίδραση ήταν άμεση, για κάποιους ίσως μάλιστα νευρική, βιαστική και υπερβολική. Πριν καν γίνει ο αγώνας τα αφεντικά των ομάδων συναντήθηκαν και αποφάσισαν να προτείνουν την επιστροφή στο περσινό σύστημα. Το οποίο είχε κατηγορηθεί (από τις ομάδες και τον Ecclestone) ότι δεν αφήνει το περιθώριο για εκπλήξεις, οπότε δίνει προβλέψιμους αγώνες. Αμέσως μετά τις κατατακτήριες του GP Αυστραλίας, ο Ecclestone χαρακτήρισε το νέο format «χάλια». Και ενώ ο ίδιος δεν βρίσκονταν στην Μελβούρνη για να συμμετάσχει στην σύσκεψη, συντάχθηκε με την πρόταση των ομάδων να επιστρέψει η F1 στον περσινό τρόπο διεξαγωγής των χρονομετρημένων δοκιμαστικών, από το επόμενο κιόλας GP, στο Bahrain. Για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται ομοφωνία.
Πρέπει η αλλαγή να ψηφιστεί από όλες τις ομάδες χωρίς εξαιρέσεις. Και μετά να επικυρωθεί από την FIA με απλή πλειοψηφία. Η Force India ήταν η ομάδα που μπλόκαρε την απόφαση στην Μελβούρνη, οδηγώντας την πρόταση σε ψηφοφορία. Ο χρόνος που μεσολάβησε προφανώς βοήθησε να κυριαρχήσουν πιο ψύχραιμες απόψεις και να βρεθεί η καλύτερη από ότι φαίνεται λύση: Ένα υβριδικό σύστημα, συνδυασμός των δύο. Οι δύο πρώτες περίοδοι θα γίνονται με το σύστημα του αποκλεισμού ανά 90 δευτερόλεπτα. Και το Q3 θα είναι η κλασική 10λεπτη μάχη με τους οδηγούς να τα δίνουν όλα στο τέλος για τον καλύτερο χρόνο, κρατώντας ψηλά την αγωνία του κοινού στην πίστα και στην τηλεόραση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αυτή η νέα πρόταση θα τύχει ομόφωνης αποδοχής. Αν όχι, τότε η F1 είναι υποχρεωμένη να συνεχίσει με το σύστημα που είδαμε στην Μελβούρνη για όλη την χρονιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια