FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

NEO CHAMPIONSHIP, NEA PIT STOP...

Αν ψάχνετε - τουλάχιστον - έναν καλό λόγο για να παρακολουθήσετε το παγκόσμιο πρωτάθλημα F1 που ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο από την Αυστραλία, δώστε στον εαυτό σας την ευκαιρία να απαντήσει στο κυρίαρχο, διπλό ερώτημα: ποιος μπορεί να κερδίσει τον Λιούις Χάμιλτον και ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τα πρωτεία της Mercedes; Τα δύο προηγούμενα χρόνια όλα δούλεψαν ρολόι για τη γερμανική ομάδα που κατέκτησε back to back τους τίτλους Οδηγών και Κατασκευαστών. Το 2015 μάλιστα το έκανε τόσο εύκολα, κατακτώντας 16 νίκες σε 19 αγώνες, που βρήκε τον χρόνο, μεσούσης της αγωνιστικής περιόδου, να προετοιμαστεί για την εφετινή χρονιά. Η απόδοση των Mercedes F1 W07 Hybrid στις χειμερινές δοκιμές τής Βαρκελώνης «τρόμαξε» τους ανταγωνιστές της και έδωσε την ευκαιρία σε Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ να εστιάζουν ήδη στις επικείμενες μεταξύ τους μονομαχίες. Είναι όμως μόνο αυτό; Ας δούμε τα δεδομένα.

Τα νέα Grand Prix
Οι 19 αγώνες του 2015 αυξήθηκαν ήδη σε 21 για το 2016, με τη δράση να ξεκινά στις 20 Μαρτίου και να ολοκληρώνεται στις 27 Νοεμβρίου. Πολλοί πιστεύουν ότι αυτό είναι το όριο αλλά ποιος μπορεί να γνωρίζει τι έχει ακόμη στο μυαλό του ο ισχυρός άνδρας του θεσμού Μπέρνι Εκλεστον. Η επιστροφή της Γερμανίας στο ημερολόγιο της F1 μοιάζει αυτονόητη: πρόκειται για τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στη Γηραιά Ηπειρο και για την πατρίδα των ισχυρότερων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη. Με την ευκαιρία ως «GP Ευρώπης» χαρακτηρίζεται αυτό που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, η πολιτική ηγεσία του οποίου επένδυσε σχεδόν 200 εκατομμύρια ευρώ για να προσελκύσει το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινότητας σε έναν αναδυόμενο τουριστικό προορισμό, όπως αυτοπροσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, η πρώην Σοβιετική Δημοκρατία.

Οι νέες ομάδες
Η εξαγορά της περυσινής ομάδας της Lotus από τη Renault επαναφέρει και πάλι τους Γάλλους στο προσκήνιο της κορυφαίας διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλά το σπουδαίο νέο για την F1 έρχεται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και ακούει στο όνομα «Haas F1 Team». O Τζιν Χάας, πανίσχυρος επιχειρηματίας και συνιδιοκτήτης ομάδας στο Nascar, επέλεξε τον σίγουρο δρόμο της συνεργασίας με τη Ferrari, η οποία παρέχει τα κινητήρια σύνολα, τα κιβώτια ταχυτήτων, τις αναρτήσεις και άλλα εξαρτήματα, ενώ η συμβολή της επίσης ιταλικής Dallara στην εξέλιξη του αμαξώματος και του αεροδυναμικού πακέτου είναι κάτι περισσότερο από καθοριστική. Η είσοδος της αμερικανικής ομάδας στον θεσμό έρχεται 30 χρόνια μετά την τελευταία συμμετοχή τής συμπτωματικά «ομώνυμης» Haas-Lola στην F1, το 1986. Παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα πάντως, η Haas δεν επέλεξε αμερικανούς οδηγούς αλλά τον έμπειρο Γάλλο Ρομέν Γκροζάν και τον 24χρονο Μεξικανό - με τους πολύ ισχυρούς χορηγούς και τη διαχρονική σχέση με τη Ferrari - Εστεμπάν Γκουτιέρεζ.

Οι νέοι οδηγοί
Με τα χρώματα της Manor - πρώην Marussia - θα αγωνιστούν δύο πρωτάρηδες: ο 21χρονος Γερμανός Πασκάλ Βερλέιν έρχεται ως πρωταθλητής από το Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (DTM) με τα χρώματα της Mercedes, προμηθευτή κινητήρων της Manor. O 23χρονος Ρίο Χαριάντο είναι ο πρώτος οδηγός από την Ινδονησία που υπογράφει συμβόλαιο στην F1 χάρη όχι μόνο στο ταλέντο του αλλά και στη σημαντική οικονομική βοήθεια που προσφέρει στην ομάδα η κυβέρνηση της χώρας του. Ο τρίτος «rookie» της εφετινής περιόδου είναι ο 25χρονος Βρετανός Τζόλιον Πάλμερ, που θα οδηγεί για τη Renault δίπλα στον εμπειρότερο και ταχύτατο πρώην οδηγό της McLaren, Κέβιν Μάγκνουσεν, που στα 23 του μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο στους συνομηλίκους του, αν το γαλλικό μονοθέσιο καταφέρνει να τερματίζει.

Τα νέο ελαστικό
Ο μοβ δακτύλιος χαρακτηρίζει τη νέα ultra-soft (πάρα πολύ μαλακή) γόμα που προστίθεται ως πέμπτη επιλογή στα ελαστικά της Pirelli για στεγνό οδόστρωμα, με τα πρώτα αποτελέσματα στην προσπάθεια μείωσης του χρόνου που απαιτείται για έναν γύρο να είναι θεαματικά. Ο Πολ Χέμπερι, αγωνιστικός διευθυντής της ιταλικής φίρμας, υποστηρίζει ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς των ελαστικών συγκαταλέγονται στους πιο καινοτόμους της πρόσφατης ιστορίας της F1, στοιχείο που αναμένεται να οδηγήσει σε τουλάχιστον δύο pit-stop ανά αγώνα. «Περιμένουμε ότι οι αλλαγές θα μεταβάλουν τη στρατηγική σε κάθε αγώνα, όχι μόνο μεταξύ των ομάδων αλλά και μεταξύ των οδηγών της ίδιας ομάδας» υπογράμμισε ο βρετανός επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της αποκλειστικής προμηθεύτριας ελαστικών στην F1.

Οι κατατακτήριες δοκιμές

Οι αλλαγές της τελευταίας στιγμής στον τρόπο που θα πραγματοποιούνται οι χρονομετρημένες δοκιμές του Σαββάτου για τη θέση που θα καταλαμβάνουν οι οδηγοί στην εκκίνηση καθιστούν τη διαδικασία σύνθετη και για αυτό ενδιαφέρουσα. Διατηρούνται τα τρία σκέλη (Q1, Q2, Q3), με το Q1 να έχει διάρκεια 16 λεπτά αλλά μετά τα πρώτα 7 λεπτά ο πιο αργός οδηγός θα αποκλείεται από το επόμενο σκέλος ενώ κάθε 90 δευτερόλεπτα θα αποκλείεται εκείνος με τον πιο αργό χρόνο. Ετσι, από τους 22 οδηγούς θα περνούν στο Q2, διάρκειας 15 λεπτών, οι 15 ταχύτεροι αλλά οι αποκλεισμοί θα ξεκινούν ανά 90 δευτερόλεπτα από το 6ο λεπτό της διαδικασίας. Οκτώ οδηγοί θα περνούν πλέον στο Q3, διάρκειας 14 λεπτών, με τους αποκλεισμούς των πιο αργών οδηγών να ξεκινούν ανά 90 δευτερόλεπτα από το 5ο λεπτό ώστε στα τελευταία 90 δευτερόλεπτα να μένουν δύο διεκδικητές της pole position. Μένει να δούμε αν η στρατηγική των ομάδων μπορεί να δημιουργήσει εκπλήξεις στο grid.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια