FORMULA 1

Column Left

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Πως θα αλλάξει η Formula 1 το 2017

To 2017 η εικόνα της Formula 1 θα αλλάξει σημαντικά, θέλουν να πιστεύουν οι άνθρωποι του σπορ που μέχρι τις 30 Απριλίου θα πρέπει να έχουν ρυθμίσει και τις τελευταίες λεπτομέρειες του πακέτου των νέων τεχνικών κανονισμών που προωθούν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Η συμφωνία για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει το σπορ επετεύχθη την Τετάρτη 24/2 στη Γενεύη, με την επίσημη ανακοίνωση να κάνει λόγο για λύσεις που θα κάνουν τα μονοθέσια ταχύτερα.
Πόσο ταχύτερα; Υπολογίζουν περί τα τρία δευτερόλεπτα στο γύρο σε σχέση με τα σημερινά. Αυτό θα επιτευχθεί κυρίως μέσω των αλλαγών που θα εφαρμοστούν στο αμάξωμα και στην αεροδυναμική, με τροποποιήσεις που θα δώσουν μεγαλύτερες ελευθερίες στους σχεδιαστές.
Οι αλλαγές γίνονται, όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, προς τέρψιν του φιλοθεάμονος κοινού. Ασχέτως αν οι πιλότοι, οι άμεσα εμπλεκόμενοι δηλαδή, δεν έχουν καμία συμμετοχή στην όλη διαδικασία.
Επιγραμματικά οι αλλαγές στα νέα μονοθέσια που θα γίνουν "πιο συναρπαστικά" όπως τονίζει η FIA, επικεντρώνονται στις διαστάσεις του αμαξώματος και των ελαστικών. Πιο πλατιά μονοθέσια με μεγαλύτερες αεροτομές, πιο φαρδιά λάστιχα αλλά και μεγαλύτερο βάρος, είναι το βασικό πλάνο των νέων τεχνικών κανονισμών.
Από του χρόνου θα έχουμε επίσης και την εισαγωγή ειδικού προστατευτικού στο κόκπιτ, με την λύση που ακούει στο όνομα "Halo" να συγκεντρώνει έως τώρα τις περισσότερες πιθανότητες.
Αποφάσεις σχετικά με το κόστος παροχής κινητήριων μονάδων, την απόδοση, αλλά και την περαιτέρω βελτίωση του θορύβου θα πρέπει να οριστικοποιηθούν μέχρι τις 30 Απριλίου.
Οι προτεινόμενες λύσεις είναι οι εξής:
Πίσω αεροτομή
2016: 750mm πλάτος, 950mm ύψος

2017: 950mm πλάτος, 800mm ύψος
Εμπρός αεροτομή
2016: 1650mm

2017: 1800mm
Αμάξωμα
2016: 1400mm (μέγιστο πλάτος)

2017: 1600mm
Διαχύτης
2016: 125mm ύψος, 1000mm πλάτος

2017: 175mm ύψος, 1050mm πλάτος
Βάρος
2016: 702 κιλά

2017: 722 κιλά + το βάρος των νέων ελαστικών (περίπου 5-6 κιλά επιπλέον)
Ελαστικά
2016: 245 mm φάρδος τα μπροστινά, 325mm φάρδος τα πίσω

2017: 305 mm φάρδος τα μπροστινά, 405mm φάρδος τα πίσω
"Γελοίο να αυξάνουν το βάρος"
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία 8 χρόνια οι αλλαγές που έχουν υποστεί τα μονοθέσια είναι πολύ σημαντικές. Τόσο στο αμάξωμα, όσο κυρίως στις κινητήριες μονάδες, στα ελαστικά και στο βάρος.
Το 2008 που είχαμε ατμοσφαιρικούς V8 2,4 λίτρων για παράδειγμα τα μονοθέσια ζύγιζαν 605 κιλά μαζί με τον πιλότο, για να φτάσουμε το 2014 με τις νέες V6 υπερτροφοδοτούμενους υβριδικές μονάδες στα 691 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού). Το 2015 το βάρος αυξήθηκε στα 702 κιλά (μαζί με τον οδηγό). Ενώ το 2017 το βάρος θα ανέβει στα 722 κιλά χωρίς να υπολογίζεται το βάρος των νέων ελαστικών.
«Όταν μπήκα στη Formula 1 τα αυτοκίνητα ζύγιζαν 605 ή 610 κιλά και τώρα έχουν φτάσει να ζυγίζουν 100 κιλά παραπάνω! Είναι μεγάλη διαφορά. Δεν χρειάζεται να αλλάξουν πολύ τους κανονισμούς για να κάνουν τα μονοθέσια πιο γρήγορα. Μπορούν πολύ απλά να τα κάνουν ελαφρύτερα», είπε ο Lewis Hamilton όταν κλήθηκε να σχολιάσει τις αλλαγές. Για να προσθέσει: «Κατά τη γνώμη μου είναι γελοίο το ότι αποφάσισαν να κάνουν πιο βαριά τα μονοθέσια. Στα 600 κιλά είναι μια χαρά και ήταν και για τα λάστιχα πιο εύκολα, καθώς δεν είχαμε πολλές περιπτώσεις ελαστικών να διαλύονται».
«Δεν νομίζω ότι οι κανονισμοί είναι καλοί, ακόμα κι αν πέντε ομάδες μάχονται για νίκες. Προτιμώ διαφορετικού τύπου μονοθέσια. Λατρεύω τα μονοθέσια με τους V12 και τα φαρδιά λάστιχα».
Ίσως το πιο σημαντικό που είπε ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν αυτό σχετικά με το ρόλο που πρέπει να έχουν οι πιλότοι στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τους κανονισμούς.
«Δεν συμφωνώ με τις αλλαγές που έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια και πιστεύω πως οι πιλότοι έπρεπε να είχαν λόγο σε τέτοιου είδους αποφάσεις. Γνωρίζουμε τι δεν πάει καλά και τι πρέπει να βελτιωθεί. Κάποιοι από τους οδηγούς του γκριντ βρίσκονται στην F1 πάνω από 10-15 χρόνια, έχουν οδηγήσει διάφορα μονοθέσια, έχουν δει διάφορές αλλαγές και ξέρουν ποιες ήταν αποτελεσματικές και ποιες όχι».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια