FORMULA 1

Column Left

Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

FORMULA 1 – Αλλαγες με Pirelli και κανονισμους

Η συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού που διεξήχθη στη Γενεύη επικύρωσε τις αλλαγές σε κάποιους κανονισμούς για το 2011. Στη Formula 1 επιστρέφει η Pirelli ωε μοναδικός προμηθευτής των ομάδων για τα επόμενα τρία χρόνια, ενώ επανέρχεται και ο κανόνας του 107% στις κατατακτήριες δοκιμές. Επίσης, εισάγεται και η χρήση κινούμενης πίσω πτέρυγας στα μονοθέσια, μόνο για τη διαδικασία προσπεράσματος.
Αναλυτικά τα σημαντικότερα κομμάτια της ανακοίνωσης της Fia:
Ελαστικά
«Η Pirelli επιλέχθηκε σαν μοναδικός προμηθευτής ελαστικών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 για τα επόμενα τρία χρόνια, αρχής γενομένης από το 2011. Ο μοναδικός προμηθευτής θα αναλάβει την υποχρέωση του σεβασμού των αθλητικών και τεχνικών κανονισμών που επιβάλλονται από τη Fia».
Αυτοκίνητο ασφαλείας
«Με άμεση ισχύ, κανένα μονοθέσιο δεν επιτρέπεται να προσπεράσει έως ότου έχει περάσει την πρώτη γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας για πρώτη φορά, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας επιστρέφει στα πιτ. Ωστόσο, αν το αυτοκίνητο ασφαλείας αναπτύσσει ταχύτητα στο ξεκίνημα του τελευταίου γύρου, ή κατά τη διάρκεια του τελευταίου γύρου, θα μπει στα πιτ στο τέλος του γύρου και τα μονοθέσια θα πάρουν την καρώ σημαία χωρίς προσπέρασμα».
Γενική ασφάλεια
«Με άμεση ισχύ, κάθε μονοθέσιο που οδηγείται αδικαιολογήτως αργά, ασταθώς, ή με πιθανό κίνδυνο για τους άλλους οδηγούς, θα αναφέρεται στους αγωνοδίκες. Αυτό θα ισχύ όταν κάθε τέτοιο μονοθέσιο οδηγείται στην πίστα, στην είσοδο των πιτ, ή το πιτλέιν.
Για να διασφαλιστεί ότι τα μονοθέσια δεν θα οδηγούνται αχρείαστα αργά στους γύρους εισόδου κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, ή των γύρων αναγνώρισης όταν τα πιτ είναι ανοικτά για τον αγώνα, οι οδηγοί πρέπει να μένουν κάτω από τον μέγιστο χρόνο που έχει οριστεί από τη Fia ανάμεσα στη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά την έξοδο των πιτ και τη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας πριν την είσοδο των πιτ. Ο μέγιστος χρόνος θα ορίζεται από τον υπεύθυνο του κάθε αγώνα την πρώτη ημέρα των δοκιμών, αλλά αν χρειαστεί μπορεί να τροποποιηθεί κατά τη διάρκεια του διημέρου».
Το grid
«Από το 2011 κάθε οδηγός του οποίου ο καλύτερος κατατακτήριος γύρος ξεπερνά το 107% του ταχύτερου χρόνου στο Q1, δεν θα παίρνει μέρος στον αγώνα. Εκτός από εξαιρετικές συνθήκες, ωστόσο, που μπορεί να περιλαμβάνουν επίτευξη ενός κατάλληλου χρόνου σε περίοδο ελεύθερων δοκιμών, οι αγωνοδίκες ίσως επιτρέψουν στο μονοθέσιο να εκκινήσει τον αγώνα. Αν υπάρχουν περισσότεροι από ένας οδηγός που πληρούν αυτό το κριτήριο, η σειρά εκκίνησης θα ορίζεται από τους αγωνοδίκες».
Ρυθμιζόμενο αμάξωμα οδηγού
«Από το 2011 το ρυθμιζόμενο αμάξωμα θα μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό σε κάθε στιγμή πριν την εκκίνηση του αγώνα και με μοναδικό σκοπό τη βελτίωση των ευκαιριών προσπερασμάτων κατά τη διάρκεια του αγώνα, μετά τη συμπλήρωση δύο γύρων. Ο οδηγός μπορεί μόνο να ενεργοποιήσει το ρυθμιζόμενο αμάξωμα στον αγώνα όταν έχει ενημερωθεί μέσω των ηλεκτρονικών ελέγχου ότι έχει ενεργοποιηθεί. Θα ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός είναι λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από έναν άλλον, σε κάθε μια από τις προκαθορισμένες θέσεις σε κάθε πίστα. Το σύστημα θα τίθεται εκτός λειτουργίας την πρώτη φορά που ο οδηγός θα χρησιμοποιεί τα φρένα μετά την ενεργοποίηση του συστήματος. Η Fia μπορεί μετά από διαβουλεύσεις με όλους τους διαγωνιζόμενους, να προσαρμόσει το χρονικό περιθώριο για να διασφαλίσει το σκοπό χρήσης του ρυθμιζόμενου αμαξώματος».
@MUNDIAL:Δείτε σήμερα τις τελευταίες αποδόσεις αλλά και τα τελευταία νέα της F1 στο Gamebookers αλλά και για άλλα αθλήματα όπως ποδόσφαιρο, μουντιάλ 2010,μπάσκετ, γκολφ και πολλά άλλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια