FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

ΟΤΑΝ Ο KUBICA ΠΑΛΕΥΕ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ...

Γυρίζουμε το χρόνο πίσω, στο 2007, και θυμόμαστε το ανατριχιαστικό ατύχημα που είχε στον Καναδά ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα Για τον Robert Kubica ο Καναδάς είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τις πιο ακραίες στιγμές που έχει βιώσει στην πορεία του στη Formula 1. Από τον απόλυτο εφιάλτη του τρομακτικού ατυχήματος που είχε το 2007 μέχρι τις στιγμές ανείπωτης χαράς που βίωσε ένα χρόνο αργότερα. Το Circuit Gilles Villeneuve ήταν από αγαπημένα του Πολωνού, καθώς εκεί το 2008, ένα χρόνο δηλαδή μετά σοβαρό ατύχημα, σημείωσε την πρώτη και μοναδική νίκη της καριέρας του. Εκείνο το ατύχημα κατά τη διάρκεια του αγώνα που έγινε στις 10 Ιουνίου του 2007 ήταν το πιο ανατριχιαστικό που έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια στη Formula 1. Εκ πρώτης όψεως κανείς δεν πίστευε ότι ο Πολωνός θα έβγαινε αλώβητος από το κουφάρι της BMW Sauber, αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά.
Ήταν ο 27ος γύρος όταν η BMW Sauber F1.07 του Πολωνού έχασε την εμπρός αεροτομή σε επαφή που είχε με την Toyota του Jarno Trulli και άφησε τον δρόμο με 320km/h. Η συνέχεια ήταν τρομακτική. Το ανεξέλεγκτο μονοθέσιο έσκασε μετωπικά σε τσιμεντένιο τοίχο με 230km/h, ενώ ο ίδιος ένιωσε στιγμιαία 75 G. Δηλαδή, επιβράδυνε με δύναμη όσο 75 φορές το βάρος του! Οι αστροναύτες αντέχουν μέχρι 12 G για λίγα λεπτά, αλλά στιγμιαία ένας οδηγός της F1 (ο Felipe Massa, επίσης στον Καναδά) έχει δεχθεί μέχρι και 115 G! Ευτυχώς, τα πολύ υψηλά στάνταρ ασφαλείας που ισχύουν τα τελευταία χρόνια στη Formula 1 όχι μόνο κράτησαν στη ζωή τον 28χρονο πιλότο, αλλά βγήκε από τα συντρίμμια του μονοθεσίου χωρίς ουσιαστικά να έχει πάθει τίποτα. Δυστυχώς δεν στάθηκε το ίδιο τυχερός τον Φλεβάρη του 2011 στο Ράλι που έπαιρνε μέρος όπου λίγο έλειψε να χάσει το δεξί του χέρι... Στον επόμενο αγώνα, στην πίστα της Indianapolis, o Sebastian Vettel πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην F1 αντικαθιστώντας τον Πολωνό που έμεινε εκτός για έναν αγώνα μέχρι να συνέλθει από το σοβαρό ατύχημα. Ο Γερμανός τα πήγε περίφημα στον παρθενικό του αγώνα καταλαμβάνοντας την 7η θέση στις κατατακτήριες και τερματίζοντας 8ος στον αγώνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σημείο που είχε το ατύχημα ο Πολωνός έχουν γίνει αλλαγές με τον τοίχο να μεταφέρεται πιο κοντά στην πίστα ώστε να διασφαλιστεί ότι η γωνία πρόσκρουσης σε περίπτωση που συμβεί ανάλογο περιστατικό θα είναι πολύ μικρότερη. Επίσης έχει τοποθετηθεί φράχτης ώστε τα συντρίμμια σε περίπτωση ατυχήματος να μην περνούν στην άλλη μεριά της φουρκέτας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια