FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

ΚΡΙΣΜΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΙΚΗ ΣΤΗ ΜΑΡΚΙΝΗ ΙΝΔΙΑ

Το ταξίδι της Formula 1 στην Ασία συνεχίζεται με επόμενο σταθμό την Ινδία. Η Ινδική πίστα είναι η νεότερη στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Παράλληλα, είναι η πιο σύγχρονη και φιλοξενεί μόλις για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το άθλημα. Πέρυσι στο ντεμπούτο της απέσπασε πολύ θετικές κριτικές και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία καθώς περισσότεροι από 95.000 θεατές βρέθηκαν στις κερκίδες της για να παρακολουθήσουν τα μονοθέσια της Formula 1. Η πίστα έχει χτιστεί στη νότια πλευρά του Νέου Δελχί, στο προάστιο Νοΐντα.
Η σχεδίαση και η κατασκευή της ανατέθηκε στον γνωστό Γερμανό σχεδιαστή Χέρμαν Τιλκ, όπως άλλωστε αρκετές πίστες του πρωταθλήματος. πολογίζεται ότι για την αποπεράτωσή της δαπανήθηκαν 215 εκατ. δολάρια. Συνολικά το μήκος της φτάνει τα 5.125 χιλιόμετρα και οι πιλότοι μετά από εξήντα γύρους διανύουν 307.249 χλμ. Αποτελείται από τρεις μεγάλες ευθείες και 16 στροφές, εκ των οποίων οι εννέα έχουν δεξιά φορά και οι επτά αριστερή, αντίστοιχα. Η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσουν τα μονοθέσια κατά την διάρκεια του αγώνα (χωρίς την χρήση DRS) φτάνει στα 315 χ.α.ω. ενώ η μέση αγγίζει τα 206 χ.α.ω. Όπως κάθε πίστα του Χέρμαν Τιλκ, έτσι κι αυτή διαθέτει το σήμα κατατεθέν που χαρακτηρίζει τον Γερμανό σχεδιαστή, μία μεγάλη δηλαδή ευθεία που καταλήγει σε μία σφιχτή φουρκέτα. Η ευθεία μεταξύ των στροφών τρία και τέσσερα της Ινδικής πίστας ξεπερνάει το ένα χιλιόμετρο (1,12 χλμ) και είναι η μεγαλύτερη στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα. Στο σημείο αυτό διευκολύνονται άλλωστε αρκετά και οι προσπεράσεις. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό γνώρισμα του σιρκουΐ είναι η στροφή 10 που αποτελεί αντίγραφο της διάσημης στροφής οκτώ στην Τουρκία. Εκεί, τα ελαστικά καταπονούνται αρκετά καθώς για περίπου έξι δευτερόλεπτα δέχονται υψηλά πλευρικά φορτία. Ιδίως το εμπρός αριστερό καθώς η φόρτιση στην έξοδο της στροφής φτάνει τα 4G ενώ παράλληλα απαιτείται η μέγιστη ροπή προκειμένου να διατηρηθεί η αγωνιστική γραμμή. Θα έλεγε κανείς ότι η Ινδική πίστα αποτελεί ένα αμάλγαμα μεγάλων ευθειών και ενός συνδυασμού γρήγορων, αργών και μεσαίων στροφών που ταλαιπωρούν αρκετά τα φρένα και τα ελαστικά.

Παρά τις γρήγορες εναλλαγές, οι πιλότοι δείχνουν να το διασκεδάζουν και θεωρούν ότι η συγκεκριμένη πίστα τους θυμίζει πολύ το Σπα. Σε ό,τι αφορά στα ελαστικά, η Pirelli επέλεξε ό,τι και πέρυσι, τη μαλακή δηλαδή και σκληρή γόμα με την διαφορά ότι το 2011 οι συγκεκριμένες προτάσεις ήταν πιο μαλακές. Είναι η τέταρτη φορά φέτος που ο Ιταλός κατασκευαστής καταλήγει σε αυτές τις γόμες μετά την Ιαπωνία, τη Βρετανία και την Ισπανία. Την Ιταλική εταιρεία όπως και τις ομάδες ανησυχούν δύο σημεία κατά την διάρκεια του τριημέρου. Το πρώτο είναι οι ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες που αναμένεται να φτάσουν στους 40 βαθμούς Κελσίου το προσεχές τριήμερο. Το δεύτερο είναι η υπερβολική σκόνη στην πίστα. Ένα γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη πρόσφυσης σε αρκετά σημεία. Πέρυσι αυτό ήταν ένα από τα μειονεκτήματα του αγώνα που ταλάνισε όλους του πιλότους κατά την διάρκεια του τριημέρου. Φέτος, οι διοργανωτές ελπίζουν ότι έχουν βρει λύση με την αγορά ειδικού εξοπλισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια