FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015

Formula 1: επιστρέφουν τα μονοθέσια με τους V10

Η F1 συζητά το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί ένα μονοθέσιο δεκαετίας από την Pirelli για την εξέλιξη των ελαστικών που προβλέπουν οι κανονισμοί του 2017. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα μπορούσε να δώσει στους μηχανικούς επίπεδα κάθετης δύναμης αντίστοιχα με αυτά που αναμένεται να παράγουν τα μονοθέσια με το νέο αεροδυναμικό κοστούμι.

Ενώ η F1 επεξεργάζεται νέους κανονισμούς που θα κάνουν τα μονοθέσια πιο γρήγορα κατά 5-6 δευτερόλεπτα, η Pirelli περιμένει να οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί αυτοί για να γνωρίζει με ποιες προϋποθέσεις θα ξεκινήσει τις δοκιμές. «Ενώ η συζήτηση ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, δεν έχει υπάρξει ουσιαστική πρόοδος ακόμη», δήλωσε ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli.

«Ιδανικά θα θέλαμε να αρχίσουμε τις δοκιμές τον ερχόμενο Μάιο. Αλλά το θέμα είναι ότι δεν ξέρουμε με τι μονοθέσιο. Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών 2017 δεν θα είναι έτοιμα ένα χρόνο νωρίτερα. Και θα ήταν πολύ ακριβό να κατασκευαστεί ένα μουλάρι δοκιμών, τροποποιώντας ένα σημερινό υβριδικό μονοθέσιο. Από κάποιες ομάδες έχουμε την πληροφόρηση ότι τα μονοθέσια με τα οποία αγωνίζονταν προ δεκαετίας θα μπορούσαν να μας δώσουν αντίστοιχα αεροδυναμικά μεγέθη ώστε να δοκιμάσουμε τα λάστιχα σε συνθήκες όσο γίνεται πιο κοντά σε αυτές που θα χρησιμοποιηθούν. Προφανώς, θα πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές στην ανάρτηση, για να συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους τροχούς».

Οι κανονισμοί που θα κάνουν τα μονοθέσια ταχύτερα κατά 5-6 δευτερόλεπτα το 2017 δεν έχουν ακόμη πάρει την τελική μορφή τους και γι’ αυτό δεν έχουν ανακοινωθεί. Στα paddocks της Yas Marina o Pat Symonds, τεχνικός διευθυντής της Williams, ο οποίος έχει ασχοληθεί πολύ με το θέμα, δήλωσε ότι ουσιαστικά υπάρχει συμφωνία επί ενός βασικού σχεδίου και ότι απομένει να ρυθμιστούν επιμέρους λεπτομέρειες. Δήλωσε μάλιστα ότι έχει συμφωνηθεί η διάσταση των ελαστικών και ότι βάσει αυτής της διάστασης καθορίζεται η αεροδυναμική. Η εμφάνιση των μονοθεσίων θα είναι επιθετική και κάπως… ρετρό, με σημαντικά μεγαλύτερη εμπρός πτέρυγα και διαχύτη στο πίσω μέρος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια