FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2010

F1 ΔΟΚΙΜΕΣ – Κορυφη στην πιστα από Γουεμπερ

Για πρώτη φορά τις τελευταίες ημέρες στη Χερέθ, ο καιρός έκανε τη χάρη στις ομάδες και πρόσφερε την ευκαιρία για πολλές ώρες στεγνών δοκιμών. Ο Μαρκ Γουέμπερ είχε «φτερά» και έφερε τη Red Bull του στην κορυφή, σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο με 1’19’’299 (όλων των δοκιμών συνολικά ως τώρα), όντας ο μοναδικός που έσπασε το φράγμα του 1’20’’.
Σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Αυστραλό, ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, με τη Ferrari του Ισπανού να συμπληρώνει τους δεύτερους περισσότερους γύρους της ημέρας (132), χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Τζένσον Μπάτον έφερε τη McLaren του λίγο περισσότερο από ένα δεύτερο πίσω από τον Γουέμπερ, ενώ αρκετά αργότεροι ήταν οι Νίκο Χούλκενμπεργκ (με τους περισσότερους γύρους, 137) και Μίκαελ Σουμάχερ.
Οι νεοφερμένες στη Formula 1 Virgin και Lotus είχαν τα προβληματάκια τους σήμερα, προκαλώντας τρεις κόκκινες σημαίες, με τον Λούκας Ντι Γκράσι να κάνει 34 γύρους και τον Χέικι Κοβαλάινεν 68. Τα λιγότερα χιλιόμετρα έγραψε ο Καμούι Κομπαγιάσι, αφού η Sauber του εμφάνισε πρόβλημα το πρωί στο σύστημα ανεφοδιασμού κι έμεινε καθηλωμένη στο γκαράζ της ελβετικής ομάδας για περίπου πέντε ώρες.
Μπορεί όλο το βράδυ να έριχνε… κατακλυσμό στη Χερέθ (πλημμύρησαν όλοι οι δρόμοι της πόλης!), αλλά το πρωί όλα έδειχναν ότι για κάποιες ώρες τουλάχιστον, οι ομάδες θα είχαν την ευκαιρία να βγάλουν συμπεράσματα με στεγνή πίστα και ήλιο. Βέβαια καλό θα ήταν να μην υπήρχαν και οι διακοπές της περιόδου, αλλά αυτά είναι μέσα στο παιχνίδι! Ο Χέικι Κοβαλάινεν λίγο πριν τη στροφή 9 σταμάτησε τη Lotus του, η οποία είχε καινούρια εμπρός πτέρυγα, αφού χτες ο Φινλανδός φρόντισε να … απομακρύνει την παλιά.
Οι άνθρωποι της ομάδας είχαν πει ότι θα άλλαζαν και κινητήρα καλού κακού, αλλά φαίνεται πως παρόλα αυτά, το μονοθέσιο πάλι αντιμετώπισε πρόβλημα, στον αισθητήρα του συμπλέκτη, όπως έγινε γνωστό από τον Μάικ Γκασκόιν ο οποίος διαβεβαίωσε ότι όλα είναι υπό έλεγχο και σύντομα ο Κοβαλάινεν θα επέστρεφε στην πίστα. Σχεδόν όλοι οι πιλότοι έκαναν την εμφάνισή τους νωρίς-νωρίς, θέλοντας να προλάβουν τη νέα εμφάνιση της βροχής, με το οδόστρωμα να βρίσκεται ολοένα και σε καλύτερη κατάσταση όσο πέρναγε η ώρα.

Πριν καν συμπληρωθεί το δίωρο στην πρωινή περίοδο ο Λούκας Ντι Γκράσι προκάλεσε τη δεύτερη κόκκινη σημαία, όταν μετά τη στροφή 12 η Virgin του σταμάτησε, αφού προηγουμένως είχε μια έξοδο. Με το που ξεκίνησε ξανά η διαδικασία, να σου και η τρίτη διακοπή, με τον Καμούι Κομπαγιάσι να είναι αυτή τη φορά υπαίτιος. Μέχρι τη μεσημεριανή διακοπή για φαγητό, τα σλικ ελαστικά έκαναν την εμφάνισή τους στα μονοθέσια και οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν μαζικά! Ο ένας μετά τον άλλον οι πιλότοι βελτίωναν τις επιδόσεις τους και είχαν την ευκαιρία να κάνουν δοκιμαστικές εκκινήσεις, αλλά και πιτ στοπ, έχοντας στο μυαλό τους το πρώτο αγώνα της σαιζόν στο Μπαχρέιν.
Η πολλή ταχύτητα φαίνεται ότι δεν… έκατσε καλά, όμως, αφού μια ακόμη κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνισή της, η τέταρτη της ημέρας, με τον Μαρκ Γουέμπερ και τη Red Bull να ευθύνονται, όταν το μονοθέσιο σταμάτησε στην ευθεία μεταξύ των στοφών 8 και 9 εξαιτίας μηχανικού προβλήματος. Η δράση, εν τω μεταξύ, συνεχιζόταν στην πίστα με τη McLaren του Τζένσον Μπάτον να δείχνει ταχύτατη, όπως βέβαια και η RB6 του Γουέμπερ, με τους δύο να… απασχολούν εκείνη τη στιγμή την κορυφή του «χρονοπίνακα».
Ένα εντυπωσιακό στοιχείο για τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, είναι ότι μπορούσε ταυτόχρονα να οδηγάει τη Williams και να στέλνει από το κόκπιτ σύντομα updates στο twitter του, ενημερώνοντας τους φίλους της Formula 1 τόσο για την κατάσταση της πίστας, όσο και για τις σκέψεις του! Αυτό δεν τον εμπόδισε καθόλου να φτάσει στο προπορευόμενο γκρουπ των ταχύτερων χρόνων της ημέρας. Βέβαια, λίγο αργότερα μας το… χάλασε το όλο σκηνικό, καθώς έκανε γνωστό ότι δεν έγραφε ενώ οδηγούσε, αλλά όντας στα πιτ της ομάδας του.
Περίπου ένα δίωρο πριν το τέλος και της απογευματινής περιόδου, η Ferrari έγινε η πρώτη ομάδα που συμπλήρωσε συνολικά 1000 γύρους στις δοκιμές και ακολούθησε η Williams. Πάντως μια διακοπή ακόμη, την πέμπτη, δεν την αποφύγαμε, αφού ο Ντι Γκράσι για δεύτερη φορά σήμερα είχε πρόβλημα με τη Virgin, την η οποία πάρκαρε στη μεγάλη ευθεία Dry Sack έως ότου πάει ο γερανός να τη μεταφέρει στα πιτ.
Σχεδόν στο ίδιο σημείο που έμεινε ο Ντι Γκράσι, στην εκπνοή των δοκιμών ο Νίκο Χούλκενμπεργκ σταμάτησε το μονοθέσιο της Williams, η οποία απομακρύνθηκε με τη βοήθεια του ειδικού οχήματος. Παράταση δεν δόθηκε για μερικούς γύρους ακόμη κι έτσι η καρώ σημαία έπεσε στη Χερέθ, σε μια καλή μέρα από πλευράς καιρού για τις ομάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια