FORMULA 1

Column Left

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Νεοι κανονισμοι του Grand Prix στην F1!

Για το μέσο τηλεθεατή των Γκραν Πρι της Φόρμουλα 1 οι δύο σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς που επιβλήθηκαν φέτος θα σημάνουν την κατάργηση του επιβεβλημένου «πιτ-στοπ» για ανεφοδιασμό σε καύσιμα, αλλά και την εφαρμογή νέου συστήματος βαθμολόγησης. Αν και τα πιτ-στοπ δεν θα καταργηθούν εντελώς, καθώς θα συνεχίσουν να γίνονται μόνο για αλλαγή ελαστικών. Ο νέος αυτός κανόνας σημαίνει ότι τα πιτ-στοπ θα γίνονται όπως παλιά, σε όσο το δυνατό λιγότερο χρόνο.
Ο ανεφοδιασμός σε καύσιμα κατά τη διάρκεια της κούρσας απαγορεύθηκε, ενώ τα οχήματα θα διαθέτουν πλέον δεξαμενή καυσίμων χωρητικότητας 175 λίτρων, ικανή να εξασφαλίσει στις βολίδες αυτονομία για όλη την κούρσα.
Η ποιότητα των ελαστικών και η φθορά τους θα παίξουν και πάλι κορυφαίο ρόλο στην κούρσα, όπως γινόταν και παλιότερα όταν οδηγοί όπως ο Αλέν Προστ είχαν αναδειχθεί χάρη στην ικανότητά τους να συντηρούν τα ελαστικά τους για όλη την κούρσα. Αυτή η αλλαγή μπορεί να ευνοήσει «τεχνικούς» οδηγούς, όπως τον κάτοχο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Γιένσον Μπάτον, έναντι πιο «τολμηρών» συναδέλφων τους, όπως του Λιούις Χάμιλτον.
Σημαντική αλλαγή συντελέσθηκε και στη βαθμολόγηση, όπου οι δέκα πρώτοι θα εξασφαλίζουν βαθμούς, αντί των πρώτων οκτώ, όπως γινόταν μέχρι τώρα. Οι βαθμοί θα απονέμονται ως εξής: 25 για το νικητή, 18 για το δεύτερο και 15 για τον τρίτο, ενώ οι επόμενοι θα λαμβάνουν αντίστοιχα 12, 10, 8, 6, 4, 2 και 1 βαθμό. Το σύστημα αυτό ωθεί θεωρητικά τους οδηγούς στη νίκη και τους αποθαρρύνει από το κυνήγι μία απλής θέσης στο βάθρο. Αλλες σημαντικές αλλαγές κανόνων αφορούν το διαμέτρημα των ελαστικών, το βάρος των οχημάτων, τις δοκιμασίες των οδηγών και την επιβολή ποινών κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Τα ελαστικά θα είναι πιο λεπτά στο μπροστινό του μέρος κατά 25 χιλιοστά. Αυτό θα μεταβάλει την κατανομή του βάρους στο όχημα, μειώνοντας το μειονέκτημα των βαρύτερων οδηγών. Οι οδηγοί θα διαθέτουν 11 σετ στεγνών ελαστικών, αντί των 14 που διέθεταν μέχρι τώρα. Την ίδια στιγμή, το ανώτατο βάρος των οχημάτων αυξάνεται από 605 κιλά στα 620 κιλά, ώστε να επιτραπεί η χρήση μεγαλύτερων δεξαμενών καυσίμων.
Κάθε οδηγός που θα τιμωρείται κατά τη διάρκεια του αγώνα θα πρέπει να «υπηρετεί» την τιμωρία του μέσα στους ερχόμενους δύο γύρους, και όχι μέσα στους ερχόμενους τρεις, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια