FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010

Ακριβο αθλημα για λιγους αλλα κατι αλλαζει...

Λίγο μετά τα μισά του Πρωταθλήματος Καρτ 2010 ερχόμαστε σε επαφή μαζί σας με σκοπό να ανταλλάξουμε απόψεις για τον σχεδιασμό των Πρωταθλημάτων του 2011. Η χώρα μας βρίσκεται στο μέσον μιας οικονομικής δίνης, που όμοια δεν θυμούμαστε να έχουμε γνωρίσει ακόμα και εμείς οι παλαιότεροι. Κανείς δεν γνωρίζει πότε η οικονομία μας θα περάσει σε θετικούς αριθμούς αναπτυξης, με αποτέλεσμα όλοι να προσπαθούμε να μετριάζουμε τις δαπάνες μας προσανατολισμένοι στα απολύτως απαραίτητα.
Κάτω απο αυτές τις προυποθέσεις η ΕΘΕΑΚ δεν μπορεί παρα να προσπαθήσει να κατευθυνθεί σε σχεδιασμό λύσεων με κατα το δυνατόν οικονομικώτερους προσανατολισμούς για τα χρόνια που ακολουθούν. Το ελληνικό Κάρτ παρά την κρίση άντεξε στο πρώτο εξάμηνο του 2010, δεν είμαστε όμως βέβαιοι οτι θα μπορέσει να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό χωρίς απώλειες. Είναι απαραίτητο λοιπόν να σκεφτούμε λύσεις που θα μας δώσουν την δυνατότητα να περάσουμε αλώβητοι στις επόμενες δύσκολες μέρες…
Τον τελευταίο καιρό συζητώντας με γονείς, αλλα και μηχανικούς οδηγών διαπιστώνουμε οτι οι δαπάνες σε όλες τις βασικές κατηγορίες Πρωταθλημάτων Κάρτ έχουν πάρει την ανηφόρα με αποτέλεσμα ο συναγωνισμός να καθίσταται ολοένα και ακριβώτερος δυσκολώτερος στη διεκδίκηση των αντιστοίχων τίτλων. Απο την άλλη η πρόσφατη επιτυχία του νεοσχεδιασμένου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της CIK FIA U18 & Academy Trophy, ενός θεσμού βασισμένου στην κεντρική διαχείριση εξοπλισμού μας δίνει την αφορμή να σκεφτούμε την δυνατότητα αναπτυξης του Ελληνικού Κάρτ σε μια τέτοια βάση.
◦Τι θα λέγατε λοιπόν να σκεφτούμε την οργάνωση των Πρωταθλημάτων Καρτ για το 2011 και το 2012 με το ελάχιστο κόστος? Πως θα γίνει αυτό? Να ένας τρόπος:
◦Η κατηγορία ΜΙΝΙ θα προκηρυχθεί με ολα τα ομολογκαρισμένα σασσί (CSAI μέχρι 2011) αλλα με ενιαίο κινητήρα ΜΙΝΙ 60 και καρμπυρατέρ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ. Οι κινητήρες κατόπιν διαγωνισμού με τους Ελληνες αντιπροσώπους θα έρθουν στην χώρα μας σε ενιαία χαμηλή τιμή για δύο χρόνια. Οι οδηγοί της κατηγορίας θα ΝΟΙΚΙΑΖΟΥΝ ένα κινητήρα σε κάθε αγώνα στην τιμή των 200 ευρώ. Οι κινητήρες θα κληρώνονται απο το Σάββατο το πρωί και θα παραδίδονται σφραγισμένοι και ελεγμένοι απο τον υπεύθυνο αντιπρόσωπο διαχειριστή. Το καρμπυρατέρ θα είναι ελεγμένο και σφραγισμένο χωρίς δυνατότητα ρύθμισης ή επέμβασης. Τα ελαστικά θα μοιράζονται το Σάββατο για προετοιμασία και παράδοση με συνολικό κόστος ελαστικών και βενζίνης 150 ευρώ. Θα επιτρέπονται μόνο τρία μεγέθη γραναζιών μετάδοσης προμηθείας των οδηγών. Συνολικό κόστος αγώνα ΜΙΝΙ: 200 + 150+ 150 συμμετοχή = 500 ευρώ (Δεν περιλαμβάνεται σε αυτό το ποσόν η αμοιβή μηχανικού προετοιμαστή) Το Πρωτάθλημα ΜΙΝΙ θα περιλαμβάνει 7 αγώνες δηλαδή: 4 στην ΑΘΗΝΑ, 2 στη Θεσσαλονίκη και 1 στις Σέρρες. Ο αγώνας των ΣΕΡΡΩΝ και ο ένας απο την ΑΘΗΝΑ ή ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ θα είναι Διεθνής και θα προσμετρά και στο Πρωτάθλημα Ελλάδος. Πέντε (5) απο τους αγώνες αυτούς θα βγάζουν τον Πρωταθλητή Ελλάδος κατηγορίας ΜΙΝΙ. Συνολικό κόστος ΜΙΝΙ για κύκλο ΕΠΤΑ (7) αγώνων ενός έτους: σασσί + 3,500 ευρώ!
◦Η κατηγορία ΚF3 θα προκηρυχθεί ως JUNIOR με ολα τα ομολογκαρισμένα CIK σασσί, αλλα με ενιαίο κινητήρα και καρμπυρατέρ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ οχι απαραίτητα τύπου KF3. Οι κινητήρες κατόπιν διαγωνισμού με τους Ελληνες αντιπροσώπους θα έρθουν στην χώρα μας σε ενιαία χαμηλή τιμή για δύο χρόνια. Οι οδηγοί της κατηγορίας θα ΝΟΙΚΙΑΖΟΥΝ ένα κινητήρα σε κάθε αγώνα στην τιμή των 200 ευρώ. Οι κινητήρες θα κληρώνονται απο το Σάββατο το πρωί και θα παραδίδονται σφραγισμένοι και ελεγμένοι απο τον υπεύθυνο αντιπρόσωπο διαχειριστή. Το καρμπυρατέρ θα είναι ελεγμένο και σφραγισμένο χωρίς δυνατότητα ρύθμισης ή επέμβασης. Τα ελαστικά θα μοιράζονται το Σάββατο για προετοιμασία και παράδοση με συνολικό κόστος ελαστικών και βενζίνης 200 ευρώ. Θα επιτρέπονται μόνο τρία μεγέθη γραναζιών μετάδοσης προμηθείας των οδηγών. Συνολικό κόστος αγώνα JUNIOR: 200 + 200+ 150 συμμετοχή = 550 ευρώ (Δεν περιλαμβάνεται σε αυτό το ποσόν η αμοιβή μηχανικού προετοιμαστή) Το Πρωτάθλημα JUNIOR θα περιλαμβάνει 5 αγώνες δηλαδή: 3 στην ΑΘΗΝΑ και 2 στη Θεσσαλονίκη. Ο πρωταθλητής Ελλάδος της κατηγορίας θα βγαίνει απο τους πέντε αυτούς αγώνες. Συνολικό κόστος JUNIOR για κύκλο ΠΕΝΤΕ (5) αγώνων ενός έτους: σασσί + 2,750 ευρώ!
◦Η κατηγορία ΚF2 θα προκηρυχθεί ως SENIOR με ολα τα ομολογκαρισμένα σασσί CIK αλλα με ενιαίο κινητήρα και καρμπυρατέρ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ οχι απαραίτητα τύπου KF2. Οι κινητήρες κατόπιν διαγωνισμού με τους Ελληνες αντιπροσώπους θα έρθουν στην χώρα μας σε ενιαία χαμηλή τιμή για δύο χρόνια. Οι οδηγοί της κατηγορίας θα ΝΟΙΚΙΑΖΟΥΝ ένα κινητήρα σε κάθε αγώνα στην τιμή των 200 ευρώ. Οι κινητήρες θα κληρώνονται απο το Σάββατο το πρωί και θα παραδίδονται σφραγισμένοι απο τον υπεύθυνο αντιπρόσωπο διαχειριστή και ελεγμένοι. Το καρμπυρατέρ θα είναι ελεγμένο και σφραγισμένο χωρίς δυνατότητα ρύθμισης ή επέμβασης. Τα ελαστικά θα μοιράζονται το Σάββατο για προετοιμασία και παράδοση με συνολικό κόστος ελαστικών και βενζίνης 200 ευρώ. Θα επιτρέπονται μόνο τρία μεγέθη γραναζιών μετάδοσης προμηθείας των οδηγών. Συνολικό κόστος αγώνα SENIOR : 200 + 200+ 150 συμμετοχή = 550 ευρώ (Δεν περιλαμβάνεται σε αυτό το ποσόν η αμοιβή μηχανικού προετοιμαστή) Το Πρωτάθλημα SENIOR θα περιλαμβάνει 5 αγώνες δηλαδή: 3 στην ΑΘΗΝΑ και 2 στη Θεσσαλονίκη. Ο πρωταθλητής Ελλάδος της κατηγορίας θα βγαίνει απο τους πέντε αυτούς αγώνες. Συνολικό κόστος SENIOR για κύκλο ΠΕΝΤΕ (5) αγώνων ενός έτους: σασσί + 2,750 ευρώ!
◦Τι θα γίνει με τις κατηγορίες KF3 – KF2 – KZ2 θα ξεχαστούν? Απάντηση: ΟΧΙ Δεν είναι δυνατόν να πάψουν να υπάρχουν στην χώρα μας γιατί αυτές καθορίζουν ποιοί οδηγοί κάθε χρόνο θα μπορούν να συμμετάσχουν στο εξωτερικό στα αντίστοιχα Παγκόσμια και Πανευρωπαικά Πρωταθλήματα CIK FIA. Τα Πρωταθλήματα αυτά θα προκηρυχθούν κανονικά για τα έτη 2011 2012 μέσα απο ένα κύκλο ΔΥΟ (2) αγώνων. Οι αγώνες αυτοί θα διεξαχθούν μαζύ με τις υποχρεώσεις μας στο SEEK Zone ο ένας στην πίστα των ΣΕΡΡΩΝ και ο δεύτερος στην ΑΘΗΝΑ ή στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, αναλόγως με το που θα διεξαχθεί το ΔΙΕΘΝΕΣ CUP που η χώρα μας θα διοργανώνει πλέον σε ετήσια βάση. Σε αυτούς τους δύο αγώνες θα είναι εξασφαλισμένη η συμπλήρωση του grid αφού θα συμμετέχουν και οι λοιπές χώρες του SEEKZ Απο τους δύο αυτούς αγώνες θα βγαίνουν οι Πρωταθλητές Ελλάδος στις κλάσεις KF3 KF2 KZ2. Είναι προφανές οτι στις κατηγορίες αυτές δεν μπορεί να γίνει διαχείριση υλικών πλήν των ήδη αντιμετωπισμένων ελαστικών με χαμηλές τιμές.
◦Υπάρχουν κάποιες προυποθέσεις για την Κεντρική Διαχείριση? Απάντηση: ΒΕΒΑΙΩΣ Κανείς δεν απαγορεύει στους οδηγούς να αγοράσουν κινητήρες προετοιμασίας ίδιου τύπου με τους ορισμένους στην προκήρυξη, αλλα στην τιμή που ο αντιπρόσωπος της κάθε κατηγορίας έχει δηλώσει στον διαγωνισμό. Αυτοί οι κινητήρες θα χρησιμοποιούνται μόνο για προπόνηση απο τους οδηγούς, χωρίς δικαίωμα χρησιμοποίησης στους αγώνες. Κανένας αντιπρόσωπος απο αυτούς που θα κερδίσουν τις τρείς κατηγορίες δεν θα μπορεί να έχει αγωνιστική ομάδα. Στην περίπτωση που θέλει να οργανώσει ομάδα σαν διαγωνιζόμενος θα εκχωρήσει την διαχείριση σε έτερο μηχανικό. (Ηδη η ΕΘΕΑΚ έχει επεξεργαστεί ένα πλάνο διαθεσίμων μηχανικών που μπορούν να αναλάβουν την διαχείριση των κινητήρων) Οι αντιπρόσωποι που θα κερδίσουν τις κατηγορίες κινητήρων κεντρικής διαχείρισης θα είναι υποχρεωτικά τρείς (3). Κανείς αντιπρόσωπος δεν θα πάρει πάνω απο μιά κατηγορία. Τι θα γίνουν οι κινητήρες ΜΙΝΙ, KF3, KF2 & KZ2 που υπάρχουν ήδη στην Ελλάδα? Θα χρησιμοποιηθούν στους δύο διεθνείς αγώνες της ζώνης και του Πρωταθλήματος Ελλάδος και στους αγώνες του εξωτερικού. Πως οι αντιπρόσωποι θα βγουν οικονομικά με κέρδη απο ενοίκια 2000 ευρώ σε δύο χρόνια απο κάθε κινητήρα. Οι αντιπρόσωποι θα πουλήσουν άλλους τόσους κινητήρες για προπονήσεις και η παροχή υπηρεσιών προς τους οδηγούς θα συνεχίσει να υπάρχει σε κάθε αγώνα αλλα προφανώς με μειωμένους συντελεστές λόγω ενιαίου. Οι συμμετοχές όμως θα πολλαπλασιαστούν.
Αγαπητοί φίλοι μόλις πήρατε στα χέρια σας ένα σχέδιο αποφυγής κατάρρευσης του Ελληνικού Κάρτ για τα επόμενα δύο χρόνια. Μελετήστε το και σχολιάστε το εγγράφως μαζί μας. Περιμένουμε τα σχόλια σας και τις υποδείξεις σας. Εμείς έχουμε προετοιμαστεί εδώ και αρκετό καιρό και πιστεύουμε οτι θα βρούμε βήμα συζήτησης μαζί σας!
Καλές διακοπές σε όλους και περιμένουμε τις απόψεις σας.
Για την ΕΘΕΑΚ -Δημήτρης Αθανασέκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια