FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ 7 ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ F1

"Βρισκόμαστε σε έναν κόσμο διαφήμισης και αρκεί να δεις τι έχει συμβεί στη διαφήμιση παγκοσμίως. Πήραμε κάποια μέτρα, αλλά νομίζω ότι θα είναι δύσκολα τα πράγματα για κάποιους", εξήγησε ο Γουίτμαρς, ο οποίος τόνισε ότι 7 από τις 11 ομάδες βρίσκονται σε "κατάσταση επιβίωσης" και πως δυσκολεύονται "να εφαρμόσουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για κάποια χρόνια". Το πρόβλημα των περισσοτέρων ομάδων οφείλεται στη λήξη των χορηγιών που συμφωνήθηκαν πριν από την κρίση του 2008 και έληξαν τον τελευταίο καιρό, χωρίς να ανανεωθούν ή με πολύ μικρότερες απολαβές. Οι νέοι χορηγοί εμφανίζονται διστακτικοί να εισέλθουν στο άθλημα εν μέσω κρίσης και οι ομάδες αναγκάστηκαν να συνθέσουν ένα δικό τους μνημόνιο εύρυθμης λειτουργίας. Το Σύμφωνο Περιορισμού Χρημάτων, υπό το οποίο λειτουργεί η Formula 1, προβλέπει τον περιορισμό των υπαλλήλων σε μία ομάδα, ρυθμίζει τις δοκιμές και τα τεστ, ενώ καθορίζει και το κονδύλι που μπορούν να δαπανήσουν για έναν εξωτερικό προμηθευτή. Ακόμα και υπό αυτό το καθεστώς, η HRT έβαλε "λουκέτο" στο τέλος της περσινής σεζόν, ενώ φέτος η Caterham και η Marussia αναγκάστηκαν να θυσιάσουν εγνωσμένης αξίας πιλότους, ώστε να χρησιμοποιήσουν οδηγούς που φέρνουν μαζί τους χορηγίες.
Το πρόβλημα των δικαιωμάτων
Όπως εξηγεί το "BBC", το πρόβλημα έγκειται στα μικρά έσοδα που αποκομίζουν οι ομάδες από τα εμπορικά δικαιώματα του αθλήματος, τα οποία διαχειρίζεται η πολυεθνική "CVC". Η εταιρία έχει προσλάβει τον Μπέρνι Έκλεστοουν ως υπεύθυνο της Formula 1 και αυτός με τη σειρά του διαπραγματεύεται κάθε συμβόλαιο που αφορά συνολικά το άθλημα. Τα έσοδα της Formula 1 το 2011 (τελευταίο έτος που υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία) ανήλθαν στο 1.125.000.000 ευρώ, τη στιγμή που τα αντίστοιχα έσοδα στο NFL (αμερικανικό πρωτάθλημα ράγκμπι) άγγιξαν τα 3.000.000.000 ευρώ και το νέο συμβόλαιο της Premier League θα αποφέρει ετησίως στους συλλόγους 1.200.000.000 ευρώ. Σύμφωνα με την προηγούμενη συμφωνία μεταξύ των ομάδων της Formula 1, τη "CVC" και τη FIA, οι κατασκευαστές μοιράζονταν το 47% των συνολικών εσόδων. Το Σύμφωνο του Κόνκορντ, όμως, έληξε το 2012 και η επόμενη συμφωνία (η οποία δεν έχει υπογραφεί ακόμα) προβλέπει αύξηση του μεριδίου των ομάδων στο 63%. Επιπροσθέτως, όλες οι ομάδες υπέγραψαν νέα, ιδιωτικά εμπορικά συμφωνητικά με την "CVC", χωρίς να γίνουν γνωστές οι λεπτομέρειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια