FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 26 Ιουλίου 2010

GRAND PRIX ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ - Κοκκινη κυριαρχια αλλα και γερα προστιμα

Είναι ο νούμερο 1 οδηγός της Ferrari και αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Ο Φερνάντο Αλόνσο έφτασε στη δεύτερη νίκη του με το κόκκινο μονοθέσιο (και 23η της καριέρας του), αφού πρώτα βέβαια χρειάστηκε η ιταλική ομάδα να… ξεκαθαρίσει την κατάσταση και να διατάξει τον Φελίπε Μάσα να αφήσει τον team mate του να περάσει. Ο Βραζιλιάνος τερμάτισε δεύτερος συμπληρώνοντας την απόλυτη κυριαρχία της Σκουντερία στο Χοκενχάιμ, στο δεύτερο φετινό 1-2 της Ferrari μετά την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Μπαχρέιν. Πρόστιμο και παραπομπή στο WMSC η ποινή της Σκουντερία.
Ο Μάσα ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της εκκίνησης αφού κατάφερε να περάσει μπροστά έχοντας τον Αλόνσο πίσω του και μέχρι τον 48ο γύρο έδειχνε ικανός να φτάσει μέχρι τη νίκη, ακριβώς ένα χρόνο μετά το σοβαρό ατύχημα που είχε και παραλίγο να του στοιχήσει τη ζωή. Σε εκείνο το σημείο ήρθε το… μήνυμα από τα πιτ της ομάδας προς τον Βραζιλιάνο, ότι ο Ισπανός είναι πιο γρήγορος και αμέσως ο Μάσα έκοψε ταχύτητα αφήνοντας τον team mate του να περάσει, να φτάσει στη νίκη και τους 123 βαθμούς στο πρωτάθλημα.
Η ατμόσφαιρα στο βάθρο μόνο γιορτινή δεν ήταν, με τους δύο πιλότους της Ferrari να είναι φανερά μαγκωμένοι και να μην παίζουν καν με τις σαμπάνιες. Στο τρίτο σκαλί βρέθηκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος για μια ακόμη φορά δεν κατάφερε να αξιοποιήσει την pole που είχε, αφού έκανε τραγικό λάθος στην εκκίνηση επιτρέποντας στους δύο αντιπάλους του να τον περάσουν.
Ο Γερμανός φέτος έχει πάρει έξι pole, αλλά μπόρεσε να κερδίσει μόλις μια φορά εκκινώντας από την πρώτη θέση. Το θετικό γι’ αυτόν είναι ότι έφτασε στη βαθμολογία τον team mate του Μαρκ Γουέμπερ (από 136 πόντους έκαστος), ο οποίος τερμάτισε έκτος, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην εσωτερική μάχη της Red Bull και ανεβάζοντας το θερμόμετρο για την επόμενη κρίσιμη απόφαση της ομάδας…
Η τέταρτη και πέμπτη θέση πήγε στην πρωτοπόρο των δύο πρωταθλημάτων, McLaren, η οποία δεν ήταν αρκετά γρήγορη για να ακολουθήσει την πρώτη τριάδα. Ο επικεφαλής στους οδηγούς Λιούις Χάμιλτον έφτασε τους 157 βαθμούς, με τον Τζένσον Μπάτον που ακολούθησε να παραμένει δεύτερος με 143. Τα «ασημένια βέλη» παρέμειναν αρκετά μπροστά και στους κατασκευαστές, έχοντας 300 βαθμούς, έναντι 272 της Red Bull και 208 της Ferrari.
Η έβδομη θέση πήγε στον Ρόμπερτ Κούμπιτσα, με τη Renault να βλέπει και το δεύτερο μονοθέσιό της στους βαθμούς, αφού ο Βιτάλι Πετρόφ τερμάτισε δέκατος. Οι εναπομείνασες δύο θέσεις πήγαν στη Mercedes, με τον Ρόζμπεργκ να είναι όγδοος και τον Σουμάχερ ένατος.

ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΙΛΕΡ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Το άνετο 1-2 για τους Αλόνσο και Μάσα σήμερα στο Γερμανικό GP επισκιάστηκε από την απόφαση των αγωνοδικών να επιβάλλουν πρόστιμο 100.000 δολαρίων στην Ιταλική ομάδα για αλλοίωση αποτελέσματος. Πως φτάσαμε όμως μέχρι εκεί;
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Φέτελ κινήθηκε δεξιά για να υπερασπιστεί την πρώτη θέση από τον Αλόνσο και ο Μάσα βρήκε ευκαιρία και πέρασε μπροστά. Σα να μην έφτανε αυτό για το Γερμανό τον πέρασε και ο Αλόνσο από την εσωτερική ανεβαίνοντας 2ος.
Ο αγώνας άρχισε να εξελίσσεται προβλέψιμα μέχρι τη στιγμή που ο Αλόνσο κόλλησε πίσω από το Μάσα. Ο Ισπανός προσπάθησε να περάσει ο Βραζιλιάνος αντιστάθηκε και ο Αλόνσο ακούστηκε να λέει προς την ομάδα: «Παιδιά αυτό είναι γελοίο». Ο Ισπανός έκοψε επιτρέποντας την διαφορά να φτάσει στα 3 δευτερόλεπτα και εν συνεχεία μ’ ένα σερί ταχύτερων γύρων την εξαφάνισε στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα προς το pit wall της ομάδας. Τελικά από τη Ferrari αποφάσισαν να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα με το Μάσα τονίζοντάς του ότι ο Αλόνσο είναι ταχύτερος. Έτσι ο Βραζιλιάνος συνένεσε στο προσπέρασμα και παραχώρησε την πρώτη θέση σ’ έναν αγώνα που οι Ferrari δεν είχαν αντίπαλο.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τους δυο οδηγούς αμήχανους ενώ μετέπειτα στη συνέντευξη Τύπου το κλίμα ήταν βαρύ. Ο Μάσα όταν ρωτήθηκε για το τι συνέβη απάντησε: «Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να πω τίποτα, είδατε».
Με δεδομένο ότι απαγορεύονται οι εντολές που επιφέρουν αλλοίωση αποτελέσματος, οι αγωνοδίκες κάλεσαν σε απολογία τον αγ. Διευθυντή της Ferrari Στέφανο Ντομενικάλι.
Η γραμμή υπεράσπισης της Ferrari ήταν ότι απλά ενημέρωναν το Μάσα για την εξέλιξη του αγώνα και δεν του έδωσαν εντολή να παραχωρήσει τη θέση του.
Μιλώντας στη μεικτή ζώνη στους δημοσιογράφους ο Αλόνσο τόνισε: «Προσπαθούμε να δώσουμε μια παράσταση για τους θεατές. Δουλεύουμε για μια εταιρεία και είδαμε φέτος συγκρούσεις ανάμεσα σε teammate. Η Ferrari σήμερα εξασφάλισε τους 43 βαθμούς, αυτή ήταν η δουλειά μας σήμερα». Σε ερώτηση «αν ντρέπεται για όσα συνέβησαν» ο Αλόνσο επανέλαβε: «Αυτό που έχει σημασία είναι το τελικό αποτέλεσμα για την ομάδα».
Ο Μάσα πιστεύει ότι άξιζε τη νίκη: «Η εκκίνηση ήταν φανταστική όπως και ο ρυθμός μου με τη μαλακή γόμα εξαιρετικός μετέπειτα έχασα λίγο με τα σκληρά ελαστικά, συνολικά ήταν ένας καλός αγώνας για την ομάδα».
Δεν μπορεί να πει κανείς το ίδιο και για το Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός οδηγός για μια ακόμη φορά δεν μπόρεσε να μετατρέψει την pole position σε νίκη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια