FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Γελασε τελικα τελευταιος ο Webber

Η χρονιά έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο για τον Μαρκ Γουέμπερ που έπρεπε να περιμένει μέχρι το τέλος για να γευτεί την χαρά της νίκης.
Ο Αυστραλός πιλότος της Reb Bull ανέβηκε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στην πίστα του Ιντερλάγκος, νίκη που ήταν ο πρώτη και μοναδική φέτος. Μάλιστα ο 35χρονος οδηγός είχε να κερδίσει από πέρυσι στο Ουγγρικό GP.
Πέραν του Γουέμπερ που ήταν ενθουσιασμένος και πανηγύρισε εύκολα την επίδοσή του, ευχαριστημένη ήταν και η Red Bull που ολοκλήρωσε την χρονιά με τον καλύτερο τρόπο καθώς είδε τα μονοθέσια της να κάνουν το 1-2. Και αυτό γιατί πίσω από τον Αυστραλό τερμάτισε ο φετινός Παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ.
Ο νεαρός Γερμανός πιλότος κατάφερε να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, αν και από τον δωδέκατο γύρο είχε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτή ήταν η αιτία που τον έκανε να χάσει την πρωτοπορία στον αγώνα στον 30ό γύρο από τον teammate του Μαρκ Γουέμπερ. Ο 24χρονος νεαρός έδειξε αρκετό πείσμα και αρκετές φορές στις οδηγίες της ομάδας του να «ηρεμήσει» και να μην πιέζει τον κινητήρα, ιδίως στις αλλαγές στην δεύτερη και τρίτη στροφή.

Πίσω από τον Φέτελ τερμάτισε παλικαρίσια ο Τζένσον Μπάτον που ολοκλήρωσε το πρωτάθλημα δεύτερος. Ο Βρετανός πιλότος της McLaren έδωσε ωραία μάχη με τον Φερνάντο Αλόνσο από τον 55ο γύρο, όταν ο Ισπανός στο τρίτο του πιτστόπ έβαλε τη μεσαία γόμα και πέρασε εμπρός του Βρετανού. Τότε δόθηκε εντολή στον Μπάτον να πάει όσο πιο γρήγορα μπορούσε και να μαζέψει τη διαφορά του από τον τρίτο τότε Αλόνσο. Ο 31χρονος πιλότος έκανε πράξη την εντολή αυτή και μέσα σε έξι γύρους κατάφερε να πιάσει τον Ισπανό και να τον περάσει καθαρά, κερδίζοντας μια θέση στο βάθρο.

Στη συνέχεια ο Μπάτον θέλησε να φτάσει τον Φέτελ, αλλά η προσπάθειά του αυτή δεν ευοδώθηκε καθώς υπολείπονταν μόλις δέκα γύροι και η διαφορά δε μπορούσε να «μαζευτεί».

Ο Αλονσο που στο τέλος είχε προβλήματα με το DRS, έμεινε στην τέταρτη θέση ενώ στην γενική κατάταξη είναι πλέον τέταρτος, έναν βαθμό πίσω από τον Γουέμπερ. Πίσω από τον Ισπανό, ακολούθησε ο teammate του Φελίπε Μάσα, σε μια συνηθισμένη για αυτό θέση φέτος.

Αξιοπρεπής ήταν η προσπάθεια του Αντριαν Σούτιλ, ο οποίος με την έκτη θέση που κατέλαβε έδωσε πολύτιμους βαθμούς στη Force India. Η ομάδα του Βιτζάι Μαλάια με την επίδοση του Σούτιλ και την όγδοη θέση του ντι Ρέστα προπάθησε να φτάσει τη Renault στην πέμπτη θέση της κατάταξης των κατασκευαστών, αλλά δεν κατάφερε, έχοντας μόλις τέσσερις βαθμούς διαφορά. Η ομάδα του Ενστοουν πάντως επωφελήθηκε και από την δέκατη θέση του Βιτάλι Πετρόφ.

Η Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν έβδομος αφού ηττήθηκε στη μονομαχία από τον Αντριαν Σούτιλ.

Ο Καμούι Κομπαγιάσι ήταν ένατος και στην ουσία «κλείδωσε» την έβδομη θέση της Sauber στη βαθμολογία των κατασκευαστών, εμπρός από την Toro Rosso που έμεινε στον τελευταίο αγώνα… άποντη. Οι Χάιμε Αλγκουερσουάρι και Σεμπαστιέν Μπουεμί προσπάθησαν, αλλά έμειναν εκτός δεκάδας, τερματίζοντας ενδέκατος και δωδέκατος, αντίστοιχα.

Ο Σέρζτιο Πέρεζ ήταν 13ος ενώ ο Ρούμπενς Μπαρικέλο 14ος, αν και προσπάθησε για κάτι καλύτερο. Η άσχημη όμως εκκίνηση τον έριξε πολύ πίσω.

Ο αγώνας του Μίκαελ Σουμάχερ καταστράφηκε μετά την επαφή του με τον Μπρούνο Σένα, στον δέκατο γύρο, στην στροφή 1. Αποτέλεσμα ήταν ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής να έχει σκασμένο ελαστικό και αναγκάστηκε να μπει πρόωρα στα πιτς, γεγονός που τον έριξε πίσω στην κατάταξη.

Στον αντίποδα, ο Σένα με αναπτερωμένο ηθικό πριν τον αγώνα λόγω της υποστήριξης του κόσμου (αφού αγωνιζόταν εντός έδρας), θεωρήθηκε υπεύθυνος από τους αγωνοδίκες για την επαφή με τον Σουμάχερ, πήρε ποινή διεύλευσης και δε μπόρεσε να καταφέρει κάτι καλύτερο στον αγώνα από την 17η θέση.

Μεγάλος άτυχος του αγώνα ο Λιούις Χάμιλτον καθώς έμεινε από κιβώτιο στον 48ο γύρο, στην στροφή πέντε της πίστας ενώ πίεζε τον Φελίπε Μάσα για να περάσει στην έκτη θέση. Σε έναν ακόμη αγώνα οι δύο οδηγοί έδωσαν μάχη (αυτή τη φορά χωρίς… συγκρούσεις) με τον Βραζιλιάνο πιλότο της Ferrari να είναι περισσότερο τυχερός και πιο αποφασισμένος να διατηρήσει τη θέση του.

Πέραν του Χάμιλτον, τον αγώνα εγκατέλειψαν ακόμη οι Βινταντόνιο Λιούτσι στον 62ο γύρο, ο Παστόρ Μαλντονάτο στον 27ο και ο Τίμο Γκλοκ πέντε γύρους νωρίτερα.
Το φετινό Παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 ρίχνει αυλαία για εφέτος, σε μια χρονιά που μπορεί οι δύο παγκόσμιοι τίτλοι να κρίθηκαν νωρίς, αυτό όμως δε στέρησε καθόλου σε θέαμα και αγωνία από το άθλημα.
Ραντεβού, λοιπόν, στις 18 Μαρτίου στην Αυστραλία.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Μ. Γουέμπερ Red Bull-Renault 1:32.17.434
2. Σ. Φέτελ Red Bull-Renault + 16.983
3. Τ. Μπάτον McLaren-Mercedes + 27.638
4. Φ. Αλόνσο Ferrari + 35.048
5. Φ. Μάσα Ferrari + 1:06.733
6. Α. Σούτιλ Force India-Mercedes + 1 γύρος
7. Ν. Ρόσμπεργκ Mercedes + 1 γύρος
8. Π. Ντι Ρέστα Force India-Mercedes + 1 γύρος
9. Κ. Κομπαγιάσι Sauber-Ferrari + 1 γύρος
10. Β. Πετρόφ Renault + 1 γύρος
11. Χ. Αλγκουερσουάρι Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος
12. Σ. Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος
13. Σ. Πέρεζ Sauber-Ferrari + 1 γύρος
14. Ρ. Μπερικέλο Williams-Cosworth + 1 γύρος
15. Μ. Σουμάχερ Mercedes + 1 γύρος
16. Χ. Κοβαλάινεν Lotus-Renault + 2 γύροι
17. Μ. Σένα Renault + 2 γύροι
18. Γ. Τρούλι Lotus-Renault + 2 γύροι
19. Ζ. Ντ’ Αμπρόζιο Virgin-Cosworth + 3 γύροι
20. Ν. Ρικιάρντο HRT-Cosworth + 3 γύροι

Βαθμολογία οδηγών
1. Σ. Φέτελ 392
2. Τ. Μπάτον 270
3. Μ. Γουέμπερ 258
4. Φ. Αλόνσο 257
5. Λ. Χάμιλτον 227
6. Φ. Μάσα 118
7. Ν. Ρόσμπεργκ 89
8. Μ. Σουμάχερ 76
9. Α. Σούτιλ 42
10. Β. Πετρόφ 37
11. Ν. Χάιντεφλεντ 34
12. Κ. Κομπαγιάσι 30
13. Π. Ντι Ρέστα 27
14. Χ. Αλγουερσουάρι 26
15. Σ. Μπουεμί 15
16. Σ. Πέρεζ 14
17. Ρ. Μπαρικέλο 4
18. Μ. Σένα 2
19. Π. Μαλντονάτο 1

Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Red Bull-Renault 650
2. McLaren-Mercedes 497
3. Ferrari 375
4. Mercedes 165
5. Renault 73
6. Force India-Mercedes 69
7. Sauber-Ferrari 44
8. Toro Rosso-Ferrari 41
9. Williams-Cosworth 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια