FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΙΚΗ ΤΟΥ ΧΑΚΙΝΕΝ

Δυο εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του πως θα ξεκουραζόταν την επόμενη χρονιά, ο Μίκα Χάκινεν κατέκτησε την τελευταία νίκη του στη Φόρμουλα 1 στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ιντιανάπολις. Ήταν 30 Σεπτεμβρίου του 2001, ακριβώς πριν από δεκατρία χρόνια.
"Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες νίκες μου. Το Μονακό, το Σίλβερστοουν και η Ιντιανάπολις είναι τα Grand Prix που καθένας οδηγός θέλει να νικήσει. Είναι ένας ξεχωριστός αγώνας που δεν θα ξεχάσω ποτέ", είχε δηλώσει ο Χάκινεν. Τους επόμενους μήνες συνειδητοποίηση πως δεν ήθελε να αγωνιστεί ξανά στη Φόρμουλα 1.

Το τελευταίο βάθρο στην καριέρα του το μοιράστηκε με τους δυο σημαντικότερους οδηγούς στην πορεία του στο πρωτάθλημα. Τον μεγάλο του αντίπαλο Μίχαελ Σουμάχερ και τον τιμέιτ του στη McLaren από το 1996, Ντέιβιντ Κούλθαρντ.
Δέκα χρόνια νωρίτερα, το 1991, είχε κάνει το ντεμπούτο του στη Φόρμουλα 1 με τη Lotus. Προσωπικός του μάνατζερ ήταν ο Κέκε Ρόσμπεργκ. Το 1993 έγινε οδηγός δοκιμών στη McLaren και προωθήθηκε στην ομάδα μετά την αποτυχημένη επιλογή του Μάικλ Αντρέτι. Υπήρξε επομένως ο τελευταίος τιμέιτ του Άιρτον Σένα στη McLaren.
Στην Αδελαΐδα το 1995 τραυματίστηκε σοβαρά, έπεσε σε κώμα για πέντε μέρες, βγήκε νικητής και έγινε ο απόλυτος οδηγός της McLaren. Είχε στενή σχέση με τον Ρον Ντένις και μετά από χρόνια αναμονής η άφιξη του Άντριαν Νιούι στη McLaren σε συνδυασμό με τον κινητήρα της Mercedes, έκαναν ξανά τη McLaren πρωταγωνίστρια.
Στον τελικό της Χερέθ το 1997, ο αγώνας στον οποίο ο Σουμάχερ επιχείρησε να βγάλει εκτός τον Ζακ Βιλνέβ και τελικά εγκατέλειψε, ο Χάκινεν πήρε την πρώτη του νίκη με δεύτερο τον Κούλθαρντ.
Το 1998 κυριάρχησε και στέφθηκε για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής για να ακολουθήσει ένας δεύτερος τίτλος το 1999 με αντίπαλο τον Έντι Ιρβάιν μετά το σοβαρό ατύχημα του Σουμάχερ στο Σίλβερστοουν. Το 2000 διεκδίκησε το πρωτάθλημα, αλλά η Φόρμουλα 1 έμπαινε στην εποχή της κυριαρχίας του Σουμάχερ με τη Ferrari.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια