FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2010

Ferrari: Καναμε λαθος και τα λέμε το 2011!

Οι κόκκινοι αναγνώρισαν το λάθος στρατηγικής που ελαχιστοποίησε τις πιθανότητες του Αλόνσο να τερματίσει 4ος και να κατακτήσει τον 3ο παγκόσμιο τίτλο του.
Ο Ισπανός άλλαξε ελαστικά σχετικά νωρίς θέλοντας να διασφαλίσει ότι ο Γουέμπερ θα μείνει πίσω του και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εγκλωβιστεί πίσω από το Πετρόφ.
Σε δεύτερη ανάγνωση είναι πιο εύκολα ορατό το μέγεθος της γκάφας των κόκκινων που έσπευσαν να βάλουν τον Αλόνσο στα πιτ βλέποντας ότι ο Γουέμπερ κινείται πιο γρήγορα με τα νέα ελαστικά του. Πιθανότατα αν δεν το είχαν κάνει ο Αυστραλός θα είχε κολλήσει πίσω από το Ρώσο και ο Αλόνσο θα είχε πάρει τον τίτλο.
Ο πρόεδρος της ομάδας Λούκα ντι Μοντεζέμολο προσπάθησε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις: «Το σημερινό αποτέλεσμα δεν μπορεί να μετριάσει όσα πετύχαμε φέτος. Στα δώδεκα από τα τελευταία 14 χρόνια η Ferrari φτάνει στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς διεκδικώντας τον τίτλο αν δεν τον έχει ήδη κατακτήσει. Σήμερα χάσαμε αλλά έτσι είναι ο αθλητισμός. Τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θέλαμε».
Από την πλευρά του ο Φερνάντο Αλόνσο φανερά απογοητευμένος τόνισε:
«Είναι ένα άσχημο συναίσθημα που δεν ξεπερνιέται. Ο αγώνας δεν εξελίχθηκε όπως θέλαμε. Ο Πετρόφ άλλαξε λάστιχα στον πρώτο γύρο λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας και ο Γουέμπερ νωρίτερα απ’ ότι υπολόγιζε λόγω της επαφής που είχε. Αποφασίσαμε να σιγουρέψουμε την παρουσία μας μπροστά από το Γουέμπερ. Μετά το τέλος του αγώνα είναι εύκολο να δεις ποια είναι η σωστή στρατηγική. Θα μπορούσαμε να κάνουμε αυτό που έκανε ο Μπάτον» κατέληξε ο Ισπανός εμφανώς απογοητευμένος.
Το πρόβλημα στη Ferrari δεν ήταν κατά την άποψή μας η επιλογή της στιγμής αλλά η συνολική προσέγγιση στο συγκεκριμένο αγώνα. Οι Ιταλοί κατέβηκαν στο Άμπου Ντάμπι με σκοπό όχι να κερδίσουν τον αγώνα αλλά να μη χάσουν τον τίτλο. Αυτή η ηττοπαθής προσέγγιση αναδεικνύονταν μέσα από όλες τις δηλώσεις τους. Ο Αλόνσο ήταν ευχαριστημένος με την 3η θέση στις δοκιμές και πριν την εκκίνηση έλεγε ότι θα υπερασπιστεί αυτή τη θέση γιατί στην πρώτη στροφή «μπορεί να χάσεις τον τίτλο, αλλά αποκλείεται να τον κερδίσεις». Τελικά μ’ αυτή τη φιλοσοφία έχασε και την 3η θέση στην πρώτη στροφή από το Μπάτον και τον τίτλο με το πέσιμο της καρό σημαίας από το Φέτελ.
Ο αγ. διευθ. της ομάδας Στέφανο Ντομενικάλι επέδειξε ομαδικό πνεύμα: « Κάναμε λάθος, δεν έχει σημασία ποιος πήρε την απόφαση. Ήταν ομαδική απόφαση, η ομάδα πρέπει να μένει ενωμένη στις καλές και τις κακές στιγμές. Το πρωτάθλημα δε χάθηκε εδώ. Κανείς δε θα στοιχημάτιζε ότι εμείς θα φτάναμε ως εδώ, είναι σημαντικό να θυμηθούμε που βρισκόμασταν στα μισά της χρονιάς. Οι Red Bull είχε καλύτερο μονοθέσιο. Είμαστε περήφανοι που φτάσαμε στον τελευταίο αγώνα διεκδικώντας τον τίτλο» κατέληξε ο Ιταλός.
Άξιο απορίας παραμένει γιατί ο Αλόνσο δε ρίσκαρε να περάσει τον Πετρόφ. Ο Ρώσος μετά το τέλος του αγώνα ήταν ξεκάθαρος: «Θα τον άφηνα με τίποτα δεν ήθελα να προκαλέσω σύγκρουση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια