FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010

FORMULA 1 – 2010 και μια χρονια γεματη ανατροπες

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές ημέρες, θα μείνει στη ιστορία σαν ένα από τα σπουδαιότερα. Και καθώς το φινάλε της σαιζόν στο Άμπου Ντάμπι ήταν η μοναδική φορά στη μακρά και ένδοξη πορεία της Formula 1 που η μάχη για τον τίτλο δόθηκε ανάμεσα σε τέσσερις οδηγούς, οι προσδοκίες όλων, όχι μόνο επιβεβαιώθηκαν, αλλά ξεπέρασαν κάθε όριο.
Ο μαραθώνιος των 19 αγώνων που διεξήχθησαν δεν ήταν αρκετός για κανέναν πιλότο έτσι ώστε να εδραιώσει την κυριαρχία του, με αποτέλεσμα να απολαύσουμε μια συγκλονιστική σαιζόν με συνεχείς ανατροπές, μεγάλες συγκινήσεις και πλούσιο θέαμα! Και το Sportnet, τώρα που… καταλάγιασαν τα συναισθήματα και όλα κινούνται πλέον σε ρυθμούς 2011, κάνει τη δική του αποτίμηση των περασμένων, αλλά όχι ξεχασμένων.
Το προβάδισμα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, κατά διαστήματα, μοιράστηκε στους Φερνάντο Αλόνσο, Μαρκ Γουέμπερ και Λιούις Χάμιλτον, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να ακολουθεί κάθε τους κίνηση από πιο πίσω. Και το πόσο αδύνατο ήταν να προβλέψει κανείς το τι θα συμβεί όσο προχωρούσε η σαιζόν, αποδείχθηκε από το γεγονός πως ο Γερμανός πιλότος που έγινε ο νεαρότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην ιστορία του αθλήματος, τέθηκε επικεφαλής μόνο την ημέρα που κατέκτησε τον τίτλο. Παρακολουθείστε στο βίντεο εντυπωσιακές στιγμές της σαιζόν που ολοκληρώθηκε.
Υπήρχαν στιγμές που νόμιζες ότι κανείς οδηγός δεν ήθελε να κερδίσει το πρωτάθλημα και το μόνο πράγμα για το οποίο μπορούσε κάποιος να είναι σίγουρος, ήταν πως… δεν ήταν σίγουρος για τίποτα! Ακόμα και εκεί, στον τελευταίο αγώνα, ουδείς από τους πιλότους, τους επικεφαλής των ομάδων, τους εκατομμύρια φίλους της Formula 1, αλλά και οποιονδήποτε άλλο που ασχολήθηκε έστω και για λίγο, δεν μπορούσε να προβλέψει το τι θα συμβεί με βάσει τα όσα είχαμε δει νωρίτερα στη χρονιά.
Μια σημαντική διαφορά αυτού του πρωταθλήματος από τα προηγούμενα, ήταν, πως αν εξαιρέσουμε δύο ή τρία σημεία, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στο αγωνιστικό κομμάτι, το θέαμα και τις προσπάθειες ομάδων και οδηγών να φτάσουν στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το μόνο «πολιτικό» θέμα που μας απασχόλησε ήταν η κομψή (;) εντολή της Ferrari στον Φελίπε Μάσα να παραδώσει την πρωτοπορία στον Φερνάντο Αλόνσο στο Χοκενχάιμ («ο Φερνάντο είναι ταχύτερος από σένα… μπορείς να επιβεβαιώσεις ότι κατάλαβες το μήνυμα;»), ενώ αρκετό μελάνι χύθηκε και για το αν η Red Bull αντιμετωπίζει το ίδιο τους δύο πιλότους της, Σεμπάστιαν Φέτελ και Μαρκ Γουέμπερ και το αν θα έπρεπε να στηρίξει ανοικτά έναν από τους δύο, ειδικά στους τελευταίους αγώνες.
Σφήνα με…νούμερα
Για να βάλουμε για λίγο και τους αριθμούς στο παιχνίδι, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε τον τίτλο σημειώνοντας πέντε νίκες, οι τρεις εκ των οποίων στους τέσσερις τελευταίους αγώνες της σαιζόν και έχοντας ακόμη, όσον αφορά το βάθρο: δύο δεύτερες θέσεις και τρεις τρίτες. Δεν τερμάτισε σε τρεις αγώνες και η χειρότερη κατάταξή του ήταν η 15η θέση στο Βέλγιο. Α, να μην ξεχάσουμε και τις δέκα pole positions που πήρε, δείγμα της ταχύτητας της RB6. Σύνολο: 256 βαθμοί.

Δεύτερος στη βαθμολογία ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος από τη Γερμανία ως τη Βραζιλία, δηλαδή σε οκτώ Grand Prix, έκανε τη μεγάλη του αντεπίθεση και ξαναμπήκε στη μάχη, συγκεντρώνοντας με διαφορά τους περισσότερους βαθμούς από κάθε άλλον αντίπαλό του (148) και παίρνοντας και τις δύο μοναδικές του pole. Όμως, μάλλον έμεινε από… βενζίνη αφού στον τελευταίο αγώνα δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Ο Ισπανός είχε φέτος: πέντε νίκες, δύο δεύτερες θέσεις και τρεις τρίτες, με χειρότερο τερματισμό του την 14η θέση στο Σίλβερστοουν, ενώ εγκατέλειψε μόνο μια φορά. Σύνολο: 252 βαθμοί.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Μαρκ Γουέμπερ, στην καλύτερη χρονιά της καριέρας του, τουλάχιστον… μέχρι την επόμενη, όπως θέλει να πιστεύει ο ίδιος. Ο Αυστραλός έφτασε σε τέσσερις νίκες, τέσσερις δεύτερες θέσεις και δύο τρίτες, ενώ ήταν και ο μοναδικός εκ των διεκδικητών που δεν βαθμολογήθηκε μόλις σε δύο αγώνες, αυτούς που εγκατέλειψε δηλαδή! Χειρότερος τερματισμός του η ένατη θέση στην πατρίδα του. Εκκίνησε από την pole σε πέντε Grand Prix. Σύνολο: 242 βαθμοί.
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2008, Λιούις Χάμιλτον, διεκδίκησε τον τίτλο για τρίτη φορά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αλλά έμεινε στην τέταρτη θέση. Ο Βρετανός μέτρησε τρεις νίκες, πέντε δεύτερες θέσεις και μια τρίτη, έχοντας εγκαταλείψει σε τρεις αγώνες και με χειρότερο τερματισμό του την 14η θέση στην Ισπανία. Μία και μοναδική pole position στον Καναδά, όπου και επικράτησε. Σύνολο: 240 βαθμοί.
Ο απερχόμενος Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Τζένσον Μπάτον, μπορεί να μην έφτασε στο φινάλε όντας μέσα στη μάχη αφού παρέδωσε τα σκήπτρα και τυπικά στο προτελευταίο Grand Prix στη Βραζιλία, αλλά φυσικά τον αναφέρουμε γιατί ήταν μέσα στο κόλπο στους 18 από τους 19 αγώνες. Ο Βρετανός σημείωσε δύο νίκες και είχε ακόμη: τρεις δεύτερες θέσεις και δύο τρίτες. Χειρότερη κατάταξή του ήταν η 12η θέση στην Κορέα, ενώ εγκατέλειψε σε δύο αγώνες. Σύνολο: 214 βαθμοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια