FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 19 Ιουλίου 2014

FRIC: Σοβαρές αλλαγές στην Formula 1

FRIC: H νέα πέτρα του σκανδάλου στην Formula 1


Η διασυνδεδεμένη εμπρός-πίσω ανάρτηση θεωρήθηκε παράνομη από τη FIA και τώρα άνοιξε ένας νέος δρόμος για ενστάσεις…

Η ανάρτηση “Front and Rear Inter-Connected” (FRIC) σημαίνει ότι το εμπρός μέρος είναι συνδεδεμένο (υδραυλικά) με το πίσω ώστε το μονοθέσιο να είναι πάντα στη σωστή γωνία και απόσταση από το έδαφος, για τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.
Την περασμένη εβδομάδα, ο τεχνικός έφορος της FIA, Charlie Whiting, αμφισβήτησε γραπτώς τη νομιμότητα της FRIC, θεωρώντας την «κινητό αεροδυναμικό βοήθημα».
Πιστεύεται ότι οι περισσότερες, αν όχι όλες, οι ομάδες F1 έχουν FRIC στα μονοθέσιά τους, αλλά οι μεγαλύτερες ομάδες έχουν πιο εξελιγμένα συστήματα. Το καλύτερο λέγεται πως είναι αυτό της Mercedes, οπότε αν αφαιρεθεί θα επηρεαστεί ίσως η κυριαρχία της.
Η FIA προέτρεψε τις ομάδες να συμφωνήσουν να μην υποβάλουν ενστάσεις σχετικά με τη FRIC μέχρι το τέλος του έτους ώστε να μην αναγκαστούν να αφαιρέσουν το σύστημα από τα μονοθέσιά τους.
Όμως κάποιες μικρές ομάδες –αναμενόμενα– δεν συμφώνησαν, με αποτέλεσμα να κάνουν πίσω και μεγάλες ομάδες, όπως η McLaren που ανακοίνωσε ότι θα αφαιρέσει το σύστημα για το Γερμανικό GP αυτό το σαββατοκύριακο.
Αν κάποια ομάδα το διατηρήσει, τότε αν της γίνει ένσταση από άλλη ομάδα, κινδυνεύει να αποκλειστεί από τα αποτελέσματα του αγώνα.
Ένα πιθανό σενάριο είναι να χρησιμοποιήσει κάποια ομάδα την Πέμπτη για δοκιμή της νομιμότητας της FRIC, αφού οι εκάστοτε αγωνοδίκες –και όχι η FIA– είναι οι τελικοί κριτές επί των τέτοιου είδους ζητημάτων.
Αν η FRIC κριθεί παράνομη από τους αγωνοδίκες του Hockenheim, τότε το σύστημα θα πρέπει να αφαιρεθεί πριν τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.
Αν οι αγωνοδίκες διαφωνήσουν με τον Whiting και τη FIA, τότε θα ανοίξει ο δρόμος για να τρέξουν τα μονοθέσια ξανά με το σύστημα διασύνδεσης των αναρτήσεων

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια