FORMULA 1

Column Left

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

ΕΝΑΣ ΦΙΛΑΜΔΟΣ ΠΟΥ ΘΛΕΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΠΑΝΤΑ

Την πρώτη του νίκη έθεσε, ξεκάθαρα πια, ως στόχο ο Βάλτερι Μπότας μετά το τρίτο διαδοχικό βάθρο της καριέρας του, στο GP Γερμανίας. Ο νεαρός Φινλανδός της Williams αναδύεται σε «άστρο» του μέλλοντος της Formula 1 και, δεδομένων των ατυχιών του Φελίπε Μάσα, έχει το βασικό μερίδιο της σημερινής επιτυχίας της Williams να περάσει τη Ferrari στην 3η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Ο Μπότας, επιπλέον, αποδεικνύεται ότι έχει και την ικανότητα και τη διάθεση να εξηγεί με λεπτομέρειες -και δίχως άσκοπες υπεκφυγές- τα γεγονότα των αγώνων, όπως θα διαβάσετε παρακάτω. Μιλώντας για τη μάχη του με τον Λιούις Χάμιλτον για τη δεύτερη θέση, εξήγησε: «Ήμουν ήδη κοντά με τον Λιούις, όταν μπήκε [για τρίτο πιτ-στοπ] περίπου 20 γύρους πριν το τέλος. Ήξερα ότι θα τερματίζαμε οριακά μεταξύ μας. Με φρέσκα ελαστικά, σε 20 γύρους μπορούσε να καλύψει όσο χρόνο έχασε με το τρίτο του πιτ-στοπ, και όντως, γρήγορα βρέθηκε στην ουρά μου.
Για μένα, ήταν απολύτως απαραίτητο να έχω καλές εξόδους από τις στροφές πριν την ευθείες που άνοιγε το DRS, και να φρενάρω πάντα όσο το δυνατόν πιο αργά για τις «φουρκέτες» στο τέλος. Είδα στον καθρέπτη μου ότι το εμπρός αριστερό του ελαστικό του ήταν ιδιαίτερα φθαρμένο και ήξερα ότι θα πάσχιζε στις δύο τελευταίες στροφές, οπότε πάντα προσπαθούσα να φτιάχνω μια μικρή διαφορά εκεί. Δεν είχε τόση σημασία αν ήταν κοντά μου στο τελευταίο τμήμα της πίστας, διότι δεν υπάρχει σημείο να προσπεράσεις εκεί. Έτσι, εστίαζα στα σημεία που είχαν σημασία. Όλα πήγαν σύμφωνα με το πλάνο. Ήταν το βασικό μας σχέδιο και δούλεψε καλά. Ξέραμε ότι θα ήταν δύσκολο να κάνουμε μόνο δύο πιτ-στοπς και στο τέλος κάθε συστοιχίας με κάθε σετ ελαστικών, η γόμα είχε φθαρεί εντελώς. Ειδικά στην τελευταία, με 27 γύρους σε εκείνο το σετ ελαστικών, και με τον Λιούις πίσω μου, δεν ήταν εύκολο. Αλλά και πάλι, η επικοινωνία μου με τους μηχανικούς μου ήταν πολύ καλή».
Ο πρωταθλητής του πρωταθλήματος GP3 το 2011, και προστατευόμενος της Williams από χρόνια, συμπλήρωσε: «Ήταν διασκεδαστικό, και είμαι πολύ χαρούμενος που καταφέραμε στο τέλος να κρατήσουμε το αυτοκίνητό μας ανάμεσα από τις δύο Mercedes, καθώς και με το τρίτο συνεχόμενο βάθρο μου. Οι οδηγοί της Mercedes ήταν πολύ γρήγοροι σήμερα και είμαι πολύ ικανοποιημένος που κρατήσαμε τουλάχιστον τον έναν από τους δύο πίσω. Ελπίζαμε ότι θα ήμασταν λίγο πιο κοντά στη Mercedes στον αγώνα, αλλά δεν υπήρχε τρόπος να μείνουμε κοντά στον Νίκο. Δεν ήταν εύκολο, χρειάστηκαν όλες οι πληροφορίες από τους μηχανικούς για όσα έπρεπε να κάνουμε με τις ρυθμίσεις του κινητήρα, και από την πλευρά μου χρειάστηκε να πιέσω πολύ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια