FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014

Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ROSBERG

H μεγάλη επιστροφή του Νίκο Ρόσμπεργκ στις νίκες της Formula 1 μετά τον Ιούλιο, στο GP της Βραζιλίας εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον, θέτει το σκηνικό για να κριθεί ο φετινός τίτλος μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes στο τελευταίο φετινό αγώνα του Άμπου Ντάμπι (23/11).
Ο Ρόσμπεργκ έκανε άρτιο αγώνα στο Ιντερλάγκος και, εκμεταλλευόμενος και ένα μικρό οδηγικό σφάλμα του Χάμιλτον πριν το δεύτερό του πιτ-στοπ, έφτασε στη νίκη, έβαλε τέλος στο σερί του Χάμιλτον και μείωσε τη διαφορά των δύο στους 17 βαθμούς.Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα οι δύο οδηγοί της Mercedes δεν είχαν διαφορά μεγαλύτερη των δύο δευτερολέπτων - αλλά ο Ρόσμπεργκ παράμεινε αλάνθαστος, τόσο οδηγικά όσο και στη διαχείριση της μαλακής και μέσης γόμας, που προβλημάτισε αρκετά τον Χάμιλτον.Η Williams, κυρίως με δικά της λάθη, δεν κατάφερε ποτέ να ανταγωνιστεί τις Mercedes. Ο Φελίπε Μάσα πανηγύρισε ένα ακόμα βάθρο εμπρός στους συμπατριώτες του, ενώ ο Βάλτερι Μπότας έπεσε εκτός δεκάδας μετά το πρώτο πιτ-στοπ του, εξαιτίας προβλήματος στην πρόσδεση των ζωνών ασφαλείας του.
Ο Τζένσον Μπάτον και ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκαναν σιωπηλά πολύ καλό αγώνα για να κλείσουν την πεντάδα, εμπρός από τις δύο Ferrari των Φερνάντο Αλόνσο και Κίμι Ράικονεν. Στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας βρέθηκαν οι Νίκο Χούλκενμπεργκ, Κέβιν Μάγκνουσεν και Μπότας - ενώ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με την έτερη RBR εγκατέλειψε έπειτα από υποχώρηση της ανάρτησης.
Ο αγώνας
Ο Ρόσμπεργκ, που κυριάρχησε σε κάθε αγωνιστική περίοδο όλου του τριημέρου στη Βραζιλία, ξεκίνησε καλά από την πολ ποζίσιον και διατήρησε την πρωτοπορία στη μικρή ευθεία μέχρι το πρώτο σικέιν «Σένα» του Ιντερλάγκος. Πίσω του παρατάχθηκε ο Χάμιλτον και οι δύο Williams, ενώ το μόνο απρόοπτο της εκκίνησης ήταν οι τρεις θέσεις που έχασε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στη μάχη του με τον Κέβιν Μάγκνουσεν.
Σε αρκετά υψηλή θερμοκρασία (καθώς η βροχή που προβλέπονταν δεν ήρθε ποτέ) η πλειοψηφία των οδηγών χρειάστηκε να απαλλαχθεί από τη μαλακή γόμα περί τον 7 γύρο και το ίδιο ίσχυε και για τις δύο Mercedes. Μετά το πιτ-στοπ των δύο, ο Χάμιλτον βγήκε οριακά πίσω από τον Ρόσμπεργκ, μειώνοντας την υστέρηση των περίπου 2,5 δευτερολέπτων στο μισό δευτερόλεπτο.
Ο Ρόσμπεργκ διατηρούσε, αλάνθαστος, την πρωτοπορία, όταν ήρθε η ώρα για τα δεύτερα πιτ-στοπς. Μπήκε πρώτος στα πιτς, και την ίδια στιγμή ο Χάμιλτον έπρεπε να πιέσει –περί τον 28 γύρο- για να κλείσει τη διαφορά και να βγει από το δικό του δεύτερο πιτ-στοπ μπροστά από τον Γερμανό.
Τότε, ο Χάμιλτον έκανε ένα οδηγικό σφάλμα και έχασε τα φρένα της Ντεσίντα ντο Λάγκο - έχοντας νωρίτερα κατανείμει περισσότερο τα φρένα στους πίσω τροχούς. Βγήκε στην άσφαλτο του χώρου διαφυγής, ακινητοποιήθηκε, αλλά κράτησε τον κινητήρα αναμμένο και επέστρεψε στην πίστα έχοντας χάσει περίπου 7 δευτερόλεπτα. Τόση ήταν και η διαφορά του πίσω από τον Ρόσμπεργκ, μόλις ο Χάμιλτον έκανε το δικό του δεύτερο πιτ-στοπ.
Στη συνέχεια, αν και η μέση γόμα δεν μπορούσε να πιεστεί για διαδοχικούς γύρους στο μονοθέσιο του Χάμιλτον, όπως μετέδιδε ο ίδιος από τη ραδιοεπικοινωνία, ο Άγγλος σταδιακά μείωσε τη διαφορά του από τον Ρόσμπεργκ και οι δύο μετά το τρίτο τους πιτ-στοπ είχαν πια απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου.
Ο ρυθμός και των δύο ήταν οριακός, στο 100%, και συνήθως οι χρόνοι τους ήταν παρεμφερείς στα χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Χάμιλτον δεν επιχείρησε ποτέ με αξιώσεις να προσπεράσει, και όποια κίνηση έκανε για να αγχώσει τον Ρόσμπεργκ έπεφτε στο κενό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια