FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Οι πιλότοι της F1 θυμούνται τον Senna

Lewis Hamilton
Όταν ήμουν παιδί, είχα όλα τα βιβλία, όλα τα video του, ήταν ο πιλότος που θαύμαζα, πριν ακόμη αρχίσω να τρέχω. Με ενέπνεε να γίνω οδηγός και φυσικά την ημέρα του θανάτου ήταν πολύ δύσκολο για μένα να εκφράσω τα συναισθήματά μου στην οικογένειά μου κι έτσι πήγα σε ένα ήσυχο μέρος και ήταν πολύ δύσκολο για πολλές μέρες... ο ήρωας σου έχει φύγει από τη ζωή. Αλλά ήταν θρύλος. Μπορείς ακόμα να μάθεις πράγματα από τον τρόπο με τον οποίο προσέγγιζε τους αγώνες και από το πως οδηγούσε. Σου αρέσει να σκέφτεσαι πως μια μέρα μπορεί να αναγνωριστείς ως κάποιος που μπορούσε να οδηγήσει παρόμοια με αυτόν.
Fernando Alonso
Αποτελούσε πηγή έμπνευσης. Θυμάμαι που βλέπαμε κάποιους από τους αγώνες που μπορούσαμε να δούμε στις ειδήσεις στην Ισπανία, επειδή δεν είχαμε τηλεοπτική κάλυψη της Formula 1, αλλά θυμάμαι που πήγαινα στο σχολείο και στο βιβλίο μου δεν είχα φωτογραφίες από κορίτσια - ήμουν πολύ μικρός για αυτά, αλλά είχα τον Ayrton εκεί, το ίδιο και στο δωμάτιό μου. Είχα μια μεγάλη αφίσα του Ayrton και το πρώτο μου αυτοκινητάκι καρτ ήταν στα χρώματα της McLaren του Ayrton επειδή άρεσε και στον πατέρα μου. Ήταν μια πολύ θλιβερή στιγμή. Ξέρω ότι κάτι θα συμβεί στην Ίμολα στην Ιταλία τα επόμενα Σαββατοκύριακα και σκοπεύω να βρεθώ εκεί για να είμαι κοντά σε αυτήν την - δυστυχώς - σημαντική ημέρα.
Jenson Button
Ήμουν 14 χρονών, ακόμη πολύ νέος προφανώς αλλά έτρεχα στην Ιταλία εκείνη το σαββατοκύριακο σε αγώνες karting. Είχα μόλις ξεκινήσει να τρέχω εκεί, οπότε ήταν σοκαριστικό. Βασικά, το μίτινγκ των καρτ είχε τελειώσει μόλις μάθαμε τα νέα από την Ίμολα. Μια τραγική μέρα για όλους αλλά μερικές φορές χρειάζεται κάτι τέτοιο, μια τραγωδία, για να αλλάξει το άθλημα προς το καλύτερο, όσον αφορά τη δική μας ασφάλεια, καθώς είχε πολύ μεγάλη επίδραση.
Sebastian Vettel
Οι αναμνήσεις είναι δύσκολες γιατί ήμουν μόνο 7 χρονών, αλλά είναι ένα από αυτά τα πράγματα που θυμάσαι ακριβώς που ήσουν και τι έκανες. Θυμάμαι πως έβλεπα τηλεόραση με τον πατέρα μου και προφανώς σαν παιδί, δεν καταλαβαίνεις ακριβώς τι γίνεται. Αλλά από την αντίδραση του πατέρα μου κατάλαβα πως ήταν σοβαρό και μεγάλη απώλεια για τη Formula 1.
Νομίζω πως μόνο μετά από κάποια χρόνια κατάλαβα πόσο μεγάλη ήταν η απώλεια για το σπορ επειδή ξεκίνησα να δουλεύω με ανθρώπους που τον γνώριζαν και δούλευαν μαζί του. Πιστεύω πως αποτελεί πηγή έμπνευσης μέχρι σήμερα. Ήταν ο λόγος που ο πατέρας μου αποφάσισε να ακολουθήσει τη Formula 1. Μετά από μερικά χρόνια, ο Michael Schumacher ξεκίνησε να είναι πολύ επιτυχημένος και για μένα, όσο μεγάλωνα, ο Michael ήταν αυτός που θαύμαζα, ακριβώς επειδή ήταν Γερμανός και ξεκινήσαμε κάρτινγκ. Τον γνώρισα αμέσως πολύ καλά, οπότε στην περίπτωσή μου, ο Michael ήταν αυτός που θαύμαζα περισσότερο. Αλλά αργότερα κατάλαβα περισσότερα για τον Ayrton, πως ήταν σαν οδηγός και σαν άνθρωπος. Πιστεύω πως είναι κρίμα που πέθανε τόσο σύντομα και δεν βρίσκεται τριγύρω.
Romaing Grosjean
Νομίζω ήταν η πρώτη ή η δεύτερη χρονιά που ξεκίνησα να παρακολουθώ Formula 1 και φυσικά ήταν ο Prost και ο Senna όταν ξεκίνησα να βλέπω το 1994. Θυμάμαι εκείνη την Κυριακή, έβλεπα τον αγώνα με τον μπαμπά μου και δεν καταλάβαινα τι ακριβώς είχε γίνει και γιατί είχε σταματήσει ο αγώνας. Μετά, κατάλαβα λίγο αργότερα ότι ο Ayrton ταν μέρος του σπορ. Όταν μονομαχούσε με τον Alain, νομίζω πως ήταν μια φανταστική περίοδος και ήταν εκπληκτικοί οδηγοί.
Felipe Massa
O Senna είχε μεγάλη επιρροή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικά. Πραγματικά βοήθησε το σπορ στην Βραζιλία και επηρέασε την επιθυμία των ανθρώπων να υπάρχει πάντα ένας εκπρόσωπος της Βραζιλίας. Στην δική μου περίπτωση, δεν ήταν αυτός που με έκανε να θέλω να γίνω πιλότος. Ήθελα να είμαι στην πίστα με τον πατέρα μου.
Φυσικά θυμάμαι την ημέρα που πέθανε. Ήμουν στο Μποτουκάτου και έβλεπα τον αγώνα και ο αντίκτυπος δεν ήταν τόσο μεγάλος όταν χτύπησε γιατί κούνησε το κεφάλι του και δεν φαινόταν τόσο άσχημο. Δεν μου έκανε πολύ εντύπωση. Αλλά μετά δεν σταματούσαν να το δείχνουν στην τηλεόραση και τα νέα ερχόντουσαν αργά. Και μετά ήταν ένα σοκ, φαινόταν πως είχαμε χάσει ένα κομμάτι της χώρας μας.
Η μόνη μου επαφή με αυτόν άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρομαι τώρα. Ήμουν πάντα θαυμαστής του και ακόμα και μετά από όσα συνέβησαν συνεχίζω να τον υποστηρίζω. Έκλαψα τόσο πολύ όταν πέθανε, περίπου για μια εβδομάδα, στο σπίτι, στο σχολείο. Είναι κρίμα αλλά αυτή ήταν η εμπειρία μου. Πόνεσα αλλά έμαθα

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια