FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

ΤΟ ΑΣΧΗΜΟ GP ΤΟΥ ΜΟΝΤΕ ΚΑΡΛΟ

Τα πιο σοβαρά ατυχήματα του Μόντε Κάρλο (vids) Αποτελεί μία από τις πιο δύσκολες πίστες της Formula1, καθώς το παραμικρό λάθος μπορεί να σε οδηγήσει σε σοβαρό ατύχημα. Στο Μόντε Κάρλο του Μονακό, όπου η πίστα είναι πολύ κλειστή και δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για προσπέραση, έχουν γίνει αρκετά. Μερικά εξ' αυτών είναι πολύ σοβαρά, ενώ μόλις ένα έχει φέρει τον θάνατο πιλότου. Ενόψει, λοιπόν, του Γκραν Πρι που θα διεξαχθεί το προσεχές Σαββατοκύριακο στο Πριγκιπάτο, το gazzetta.gr θυμάται τα πιο σοβαρά ατυχήματα σε ένα από τα πιο ιστορικά σιρκουί της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κάηκε ο Μπαντίνι Τον Μάιο του 1967 ο Λορέντσο Μπαντίνι έμελλε να βρει τραγικό θάνατο, αφού κάηκε ζωντανός μέσα στη Ferrari 312/67 που οδηγούσε. Αφού ο πίσω αριστερός τροχός του μονοθεσίου του χτύπησε στο προστατευτικό κιγκλίδωμα, έκανε τετακέ, όμως προκλήθηκε ρήξη στη δεξαμενή καυσίμου, με το μονοθέσιο να τυλίγεται στις φλόγες.
Οι άνθρωποι της πίστας κατάφεραν να τον απεγκλωβίσουν αναίσθητο, με τα εγκαύματα να είναι τρίτου βαθμού και να έχουν καλύψει το 70% του σώματός του. Μάλιστα, μόλις απομακρύνθηκε από το σημείο η Scuderia είδε την 312/67 να εκρήγνυται. Όσο για τα αίτια του συμβάντος, θεωρήθηκε ότι υπήρχε διαρροή καυσίμου στα φρένα ή στον σωλήνα της εξάτμισης και εξερράγη. Τα χειρότερα εγκαύματα ήταν στα χέρια και στα πόδια του, ενώ είχε αρκετά τραύματα και στο στήθος. Τρεις ημέρες αργότερα ο Μπαντίνι υπέκυψε στα τραύματά του και άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 31 ετών. Η κηδεία του πραγματοποιήθηκε στις 13 Μαΐου 1967 στην περιοχή Ρεγκιόλο, που ήταν η γενέτειρά του, με 100.000 άτομα να δίνουν το παρών Ο... ιπτάμενος Ντάλι Το 1980 ο Ντέρεκ Ντάλι συγκρούστηκε με την Alfa Romeo 179 του Μπρούνο Τζιακομέλι, με αποτέλεσμα η Tyrell 010 να... πετάξει και να... προσγειωθεί μεταξύ του ομόσταυλού του, Ζαν Πιέρ Ζαριέ, και της McLaren M29 του Αλέν Προστ. Οι τέσσερις προαναφερθέντες εγκατέλειψαν τον αγώνα δίχως να έχουν υποστεί το παραμικρό ατύχημα, όμως είναι ένα ατύχημα που έχει μείνει στην ιστορία. Το... δάχτυλο του Αλόνσο Το 2004 ο Φερνάντο Αλόνσο πέρασε τον Ραλφ Σουμάχερ από την εξωτερική στο τούνελ. Ωστόσο, στη συνέχεια χτύπησε με μεγάλη ταχύτητα στον τοίχο καταστρέφοντας το μονοθέσιό του. Δίχως να είναι ξεκάθαρο τι ακριβώς συνέβη πριν οι δύο πιλότοι βγουν από το τούνελ, ο Ισπανός ήταν έξαλλος με τον Γερμανό, ενώ πριν βγει από τη Renault R24 του ύψωσε το μεσαίο δάχτυλο!
Χτύπησε δις ο Μπαρικέλο Το 2010 ο Ρούμπενς Μπαρικέλο έκανε ένα λάθος στον 30ό γύρο του αγώνα και χτύπησε δύο φορές στον τοίχο για να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στην FW32 της Williams που οδηγούσε. Ο Βραζιλιάνος εγκατέλειψε, βέβαια, την προσπάθειά του, αλλά βγήκε αλώβητος από το μονοθέσιό του.
«Θύμα» και ο Πέρεζ Το 2011 ο Σέρχιο Πέρεζ έδινε μάχη στις κατακτήριες δοκιμές για ένα καλύτερο πλασάρισμα, αφού είχε προκριθεί στην πρώτη δεκάδα. Όμως, στην τρίτη περίοδο της διαδικασίας είχε ατύχημα, καθώς βγαίνοντας από το τούνελ έχασε τον έλεγχο της Sauber C30, χτύπησε στον τοίχο και κατέληξε στα προστατευτικά λάστιχα με μεγάλη ταχύτητα. Ο Μεκικανός έμεινε για λίγη ώρα στο μονοθέσιό του, όμως στη συνέχεια βγήκε από αυτό δίχως να έχει κάτι το σοβαρό. Μάσα και κόκκινη σημαία Πέρυσι, το 2013, ο Φελίπε Μάσα μπλόκαρε τους τροχούς του κατά τη διάρκεια της τρίτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών λίγο μετά τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού.
Ο Βραζιλιάνος χτύπησε στις μπαριέρες και κατέληξε στα προστατευτικά λάστιχα στην πρώτη στροφή έχοντας μεγάλη ταχύτητα. Το συμβάν έφερε την κόκκινη σημαία στη διαδικασία, με τους ανθρώπους της πίστας να προσπαθούν να δουν αν είναι εντάξει. Μάλιστα, αρχικά δεν ανταποκρινόταν στα νοήματά τους, κάτι που τους ανησύχησε. Ωστόσο, λίγο αργότερα ο πιλότος της Ferrari έκανε νόημα με το κεφάλι του ότι όλα είναι εντάξει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια